Toimeentulotukea saa siksi, että ...
Siksi saa toimeentulotukea, että tulot eivät riitä välttämättömiin menoihin.
Sellainen ihminen saa, joka on jostakin syystä sellaiseen tilanteeseen joutunut. Laita mielikuvituksesi liikkeelle, niin ehkä voit keksiä montakin syystä. Tässä pari vinkkiä: sairaus, työttömyys, pieni palkka tai eläke ja isot menot esimerkiksi sairastumisen vuoksi.
Ei toimeentulotuki, ulosotto ja muut nolot talousasiat ole yleisiä keskustelunaiheita tuttujen kesken. Sinä voit tuntea montakin toimeentulotukea saavaa, mutta et tiedä sitä.
Tiesitkö, että omaisuus ei ole este toimeentulotuen saamiselle? Ei toki koko ikäänsä voi saada, mutta tilapäisesti kyllä.
Kommentit (30)
Työtön 47 kirjoitti:
Olen hakenut täydentävää toimeentulotukea erilaisiin juttuihin tässä kuukauden aikana. Uuteen sänkyyn sain 250 euroa. Polkupyörän korjaukseen sain 120 euroa. Olisin minulla ollut rahaa ostaa uusi sänky ja korjata fillari mutta haen silti aina tukea. Säästössä minulla on tuhansia euroja.
Ja tämän saman olet monasti ennenkin kirjoittanut. Taidat saada hyvin tukia, kerro vaan vinkkejä muillekin miten ne saa.
Vierailija kirjoitti:
Työtön 47 kirjoitti:
Olen hakenut täydentävää toimeentulotukea erilaisiin juttuihin tässä kuukauden aikana. Uuteen sänkyyn sain 250 euroa. Polkupyörän korjaukseen sain 120 euroa. Olisin minulla ollut rahaa ostaa uusi sänky ja korjata fillari mutta haen silti aina tukea. Säästössä minulla on tuhansia euroja.
Jos sinulla on säästössä tuhansia euroja, mutta saat toimeentulotukea, olet ilmeisesti jättänyt ilmoittamatta tiedot säästöistä hakiessasi.
Tavallinen trollaaja kyseessä. Pastaa samaa juttua.
Veikkaan että puoluetoimistot maksamassa, onko demareita, kokkareita vai mitä en tiedä.
Työtön 47 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön 47 kirjoitti:
Kiva.
Mä en saa edes tärkeisiin lääkkeisiin toimeentulotukea.No onko sulla millaiset tulot. Asutko jonkun kanssa vai yksin. Yksin asuvat työttömät saa helpommin tukia.
Työmarkkinatuki. Puoliso on mutta pienipalkkainen.
Rahaa voi säilyttää kotona niin saa tukia. Ei köyhällä ole koskaan liikaa rahaa, käytän yhteiskuntaa hyväksi koska en töitäkään saa niin haen tukia niin paljon kuin saan.
Elämä on valintoja.. Olisko kannattanut valita toisin, niin ei tarvitsisi kitua toimeentulotuella. Laiskuus yhdistää toimeentulon saajia.
Työtön 47 kirjoitti:
Olet rikollinen, koska tässä täyttyy petoksen tunnusmerkit. Rikolliset ovat alhaisinta pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.. Olisko kannattanut valita toisin, niin ei tarvitsisi kitua toimeentulotuella. Laiskuus yhdistää toimeentulon saajia.
Sairaus on valinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole töihin ajatellut mennä?
Ei töihin "mennä". Kaltaisillasi pölvästeillä elämä on selvästikin mennyt aivan liian hyvin mutta eiköhän karma vielä anna sinullekin kunnon rökityksen.
Totta vaan toinen puoli. Ei ehkä siinä vierellä ole töitä, mutta itsekkin joutunut töiden perässä muuttamaan kolmesti 150-430km. Työttömyys jäänyt kokematta eikä enää suuremmalti ehdikkään kun vajaa kolme vuotta jäljellä orjuutta.
Vierailija kirjoitti:
Työtön 47 kirjoitti:
Olet rikollinen, koska tässä täyttyy petoksen tunnusmerkit. Rikolliset ovat alhaisinta pohjasakkaa.
Ministerit ja kansanedustajat on rikollisia. Ne saa tukia vaikka tienaavat 10 tonnin kuukaudessa. Ne saa taxi rahaa, lomarahaa, sopeutumisrahaa tuhansia.
Jos sinulla on säästössä tuhansia euroja, mutta saat toimeentulotukea, olet ilmeisesti jättänyt ilmoittamatta tiedot säästöistä hakiessasi.