Helsinki! Taksi rautatieasemalta?
Kuinka suurella todennäköisyydellä taksimatka Steissiltä satamaan voi mennä muniksi? Entisenä taksikyytien suurkuluttajana olen kauhun- ja pelonsekaisin tuntein seuraillut uutisia kuskien tappeluista, hintahässäköistä yms. Onko siis viisasta ottaa tolpalta taksia? Ääh, miksi kaikki on nykyään niin vaikeaa? Rohkaisua mulle, kiitos!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mietipä itse. Siellä tolpalla päivystävät ne taksit, joilla ei ole mahdollisuutta saada taksikeskuksen välittämiä kyytejä. Normaalistihan sieltä välitetään kyydit ja isoilla yhtiöillä on lisäksi appinsä, joilla kyydit tilataan. Mutta tolpalla seisovat ne köyhät, yleensä ulkolaiset yhden auton miehet. Sinä tulet siihen sitten tarjoamaan kälyistä lyhyttä matkaa kaverille, joka on yrittänyt saada kyytiä siinä ehkä tunnin ja panostus edellyttäisi ollakseen kannattavaa ainoastaan pitkän matkan kyytejä. Suosittelisin, että hinaat perseesi siihen ysin ratikkaan, joka menee suoraan aseman edestä.
Riippuu vähän siitä, mihin satamaan ap on menossa.
Otan aina Taksi Helsingin. Nykyäänhä. saa valita jonosta mieleisensä. Helsinkitaksi on aina ollut hyvä.
Kuskin värillä ei sinällääm ole väliä ja nigerialaine musiikki on ok. Kaupunki olisi hyvä tuntea.
Tosin tunnen kaupungin itsekin joten liikun enimmmäkseen kävellen. Kantamusten kanssa taksi on kiva.
Mulla ei ulkosuomalaisena ollut mitään tietoa siitä, ettei Helsingissä kannata ottaa taksia, ainahan siitä rautatien edustalta on taksin voinut ottaa. Miten kävi? Kuski ei puhunut suomea, ei englantia, ei tuntenut kaupunkia, räpläsi ajaessaan puhelintaan, meinasi tulla kolari. Lopulta huusin STOP ja jäin kyydistä pois. Kävelin loput. Huh huh, never again.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Tukevat käsitystäni :( ja sain hyviä vinkkejä :) Länsisatamaan menossa ja ratikat kyllä myös tiedossa. Tämä on enemmänkin aikataulukysymys. Voiko tosiaan olla niin, että spåralla menee matkaan puoli tuntia? Näin muistelen katsoneeni reittioppaasta.
Puoli tuntia menee vain poikkeustilanteessa. Silloin on ollut joku kolari tai alle heittäytyjä ja ratikoiden meno kiskoilla on estynyt.
Normaalisti matka-aika on n 15 min steissiltä länsisatamaan. Matkan hinta on 2,8 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Tukevat käsitystäni :( ja sain hyviä vinkkejä :) Länsisatamaan menossa ja ratikat kyllä myös tiedossa. Tämä on enemmänkin aikataulukysymys. Voiko tosiaan olla niin, että spåralla menee matkaan puoli tuntia? Näin muistelen katsoneeni reittioppaasta.
Puoli tuntia menee vain poikkeustilanteessa. Silloin on ollut joku kolari tai alle heittäytyjä ja ratikoiden meno kiskoilla on estynyt.
Normaalisti matka-aika on n 15 min steissiltä länsisatamaan. Matkan hinta on 2,8 euroa.
Sinnehän kävelee baanaa pitkin puolessa tunnissa.
Ennen kuljin taksilla kun lähdin viihteelle keskustaan, mutta nykyään ajelen aina omalla autolla vaikka kuinka kä.nni.s.sä olisin. Parempi sekin kuin taksin kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ulkosuomalaisena ollut mitään tietoa siitä, ettei Helsingissä kannata ottaa taksia, ainahan siitä rautatien edustalta on taksin voinut ottaa. Miten kävi? Kuski ei puhunut suomea, ei englantia, ei tuntenut kaupunkia, räpläsi ajaessaan puhelintaan, meinasi tulla kolari. Lopulta huusin STOP ja jäin kyydistä pois. Kävelin loput. Huh huh, never again.
Kiitos vaan Bernerille.
Vierailija kirjoitti:
Mene ratikalla!
Aivan mene ratikalla. Antaa niiden istua ja kiehua siellä tolpalla keskenään. Jospa keksisivät työn missä liikkua voisi.
Käytä Uberia. Tiedät hinnan etukäteen ja sulle jää tiedot kenen kyydissä olet ollut. Todnäk kuski on ulkomaalainen, mutta kyllä se navigaattorilla perille löytää.
Minä ajelen aina uberillä. Edullista ja kätevää. Toimii myös muissa maissa.
No ei mene. Olen mennyt ruuhka-aikaan (aamulla 8) ja olisikohan vartti mennyt.