Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko muistaa isoisää huomenna?

Vierailija
12.11.2022 |

Jos kirjottaisin kaiken mitä koen ja olen kokenut, ja asiat jotka on mennyt väärin niin tästä tulis tosi pitkä lista.
Mutta tiivistettynä; elämme maatilalla jossa mieheni isä yrittää ns terrorisoida kaikkea. Omasta mielestäni tämä johtuu siitä, että hän on kokenut kaltoinkohtelua, ollut aina altavastaaja suhteessa omaan perheeseensä/ sukuunsa ja nyt mielestäni yrittää siirtää tätä perinnettä jälkipolville.
Mieheni on jo ajat sitten hylännyt ajatuksen että isänsä olisi jotenkin inhimillinen jne. Olen silti yrittänyt kannustaa että aina pitää yrittää välit säilyttää.
Meidän poika on jo täysi- ikäinen. Isoisä on siirtänyt katkeruutensa ja vihansa häneen. Syyttää vaikka mistä mitä ei tosiaan ole tapahtunut. Vaatii kaikenlaisia ehtoja siihen että poika saisi käydä esim tallissa korjaamassa autojaan. Huom; isoisä ei omista tallia eikä koko maatilaa vaan me, pojan vanhemmat omistamme sen.
Tuntuu kauhean surulliselta että vieläkin on näitä jääräpäitä olemassa jotka siirtävät omat traumansa ensin lapsiin ja sitten lastenlapsiin. Tokihan tämä koskee vain esikoista,muille lapsille ja lastenlapsille on ystävällinen. Anoppi valitettavasti menee tässä mukana ja kumpikaan ei huomaa puolueellisuutta.
Jo joululahjojen saaminen ja kaikki apu on ollut aina epäreilua; toiset lapset ja lastenlapset saavat kalliita, satojen eurojen imureita, lasten haalareita, heille viedään ruokaa , maksetaan harrastukset jne. Meidät on jätetty selviytymään maatilan kasvavista kustannuksista ja heidän ei tarvi asiasta välittää. Anteeksi sekava selostus mutta oon ihan poikki enkä tiedä mitä tehdä. Onko paras vain katkaista välit kokonaan? Käytännössä se on hieman hankalaa, mutta esim nämä juhlapäivät sujuisivat paremmin kun ei tarvis miehennvanhempis ajatelkaa, menkäät toisten lastensa tykö passattavaksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asuvatko appivanhemmat siellä maatilalla? Sori jos meni ohi.. jos asuvat, onko mitään keinoa saada heitä muualle sieltä? Keskittykää ehdottomasti vain omaan perheeseen juhlapäivinä! Lähtekää vaikka ravintolaan syömään.

Vierailija
2/5 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isoisää pitää muistaa silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis asuvatko appivanhemmat siellä maatilalla? Sori jos meni ohi.. jos asuvat, onko mitään keinoa saada heitä muualle sieltä? Keskittykää ehdottomasti vain omaan perheeseen juhlapäivinä! Lähtekää vaikka ravintolaan syömään.

Joo asuvat. Meillä on kyllä oma asunto mutta ns pakosta olemme suht lähekkäin ja tekemisissä. Itse oon aina ollut kauhean kiltti ja että kaikille pitää antaa mahdollisuus. Mutta nyt nämä asiat on alkaneet jäytää sisältäpäin. Ja varsinkin kun tuntuu että tämä "viha" siirtyy myös meidän esikoispoikaan. Tyttären suuntaan ei vastaavaa mutta hän asuu omillaan jo. En vaan voi hyväksyä tämmöstä ja mietin, että koska jo vuosia olen ollut henkilö, joka on yrittänyt rakentaa siltaa niin mitä jos en enää jaksa? Eihän minun velvollisuus ole yhdistää sukupolvien kuiluja, mutta yritän kyllä juurruttaa sitä hyvää mieheen ja lspsilleni.

Vierailija
4/5 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isoisää pitää muistaa silti.

Juu. No kiltteyttäni oon ostanut lahjan meidän perheen puolesta. Mutta en haluaisi enää. Hän on ollut ilkeä koko meidän yhdessäolon ajan, kiukuttelee ja suuttuu mitä pienimmistä asioista. Ja ikää myöden tämä on pahentunut, joka vuosi isompi ja isompi kriisi. Ei opi mistään vastoinkäymisistä; vain hän on oikeassa. Jos hälle sanoo niin aloittaa mykkäkoulun .

Vierailija
5/5 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapset muista isoisäänsä, ei ole kielletty mutta lapset eivät halua - isoisä ei ole heistä ollut koskaan kiinnostunut ja kun ollaan nähty niin isoisä ohittaa lapset ja heidän kuulumisensa kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän