Milloin tämä KAUHU loppuu??!!! Ruokakaupassa suosikkituotteeni hinta pompannut yhdessä päivässä 1,75 eurosta yli 2 euroon.
Kommentit (970)
Oivariini Lidl ennen 3,69 nyt 4,09
K-mafia on se kaikkein ahnein ja törkein, mutta Lidl on muuttunut ystävästä köyhän viholliseksi nostamalla halvimpien tuotteidensa hintoja jopa yli 50 %.
Esim. tämän talouden hätävara eli Kanian parsarisotto 0,99 € --> 1,59 €
paistopisteen vehnäsämpylä 0, 25 € --> 0, 45 €
pennepasta 0, 79 € --> 1, 69 € (btw Pirkan pennepasta 1, 39 € ja sama koko eli 500g)
vihreät ja punaiset linssit 1,59 € --> 1, 99 € (Prismassa Gogreenin linssit halvempia)
tomaattimurska 0,24 € --> 0, 68 €
Tuntuu sikamaiselta, että juuri köyhän kukkarolle sopivien tuotteiden hintaa on nostettu suhteessa eniten.
Jos on ennenkin elänyt nuukasti ja suosinut edullisia tuotteita, kokkaillut ainoastaan kasvisruokaa, niin juuri näiden tuotteiden hinnat ovat nousseet 30 - 60 %. Enää et voi tinkiä mistään, vaan ruokaan menee pakosti se 40 - 50 €/ viikko entisen 30 - 35 € sijasta, vaikka miten kituuttaisit.
Jätin jo leivät pois ruokavaliosta, koska päälliset maksavat tuhottomasti, ja leipien hinnat nousseet 30 - 50 %. Juustoon ei vaan ole enää varaa, jollei sitä saa alle 2 € tarjouksesta. Käyn kolmessa kaupassa kerralla tarjousten perässä. Kotona teen pakkaseen halpoja keittoja kauden vihanneksista. Palkka 12 €/tunti, osa-aikatyössä 20 - 30 h/vko.
Sisäfilepihvin hinta oli noussut hieman yli 10% lähiruokalassani, mutta täyteläisen punaviinilasin (24cl) saa vielä vanhaan hintaan alle 25€.
En silti vaivaudu ruokakauppoihin ja valmistamaan itse ruokiani, koska mukavatahan se on mennä valmiiseen pöytään ravintolaan
Vierailija kirjoitti:
Älkää olko niin persaukisia.
älkää te jääkö hakeutumatta hoitoon jos ette tajua tällaisia asioita
Pitää viilata vähän omia tottumuksia. Avocadot, sushit, juustot, leikkeleet jne. voi jättää kauppaan. Kyllä hinnat joskus laskee kun kauppa ei enää käy. Leivän voi leipoa hyvin helposti itse.
Kaalikeitto
Hernekeitto
Suolaiset pannukakut
Makea pannari keiton kylkeen
Makaronilaatikko, jatkettu soijalla
Kalakeitto pakastekalasta tai itse pyydetystä
Uunijuurekset + kanankoipi
Spagetti ja jauhelihakastike, jatka soijalla
Kaalilaatikko
Uuniperuna + kastike
Kiusaukset
Nakkikeitto
Chili sin carne
Pyttis
Kasvissosekeitto ja raejuusto
Riisipuuro
Rosolli, laatikot
Nämä on todella edullisia perusruokia ja variaatioita vaikka kuinka. Kun tekee itse, säästää pitkän pennin. Ei näiden raaka-aineiden hinnat missään pilvissä ole.
Koivukylän Cittarissa Vantaalla puolimädät kotimaiset tomaatit maksoivat 4,99 Eur/kg. Suurin osa niin mätiä ja homeisia ettei uskaltanut edes kättä työntää sekaan etsiäkseen parempia yksilöitä kun ei tullut paperia mukaan millä puhdistaa sotkut käsistä. Miten jotkut kaupat edes kehtaavat pyytää moisia hintoja ala-arvoisista ja pilaantuneista tuotteista? Jos kiskurihinnoilla myydään, niin luulisi saavan laatua.
aikaisemmalta lainatakseni " jos ostat niin tuet sitä lapun hintaa ja hintamarkkinoita entisestään ja kun et osta et tue hyvin yksinkertainen yhtälö. Jotkut tuotteet on todella kalliita siksi koska niitä ostetaan. Kun kukaan ei osta on muutosta pakko tehdä tai tulee katastrofi" TÄMÄ !. Jos ostat niin homma jatkuu entistä pahempana
Tässähän alkaa tuntea itsensä ihan porvariksi kun ei ole aavistustakaan mitä maito tai pasta maksaa. Nakkaan vaan kärryyn ja kassalla kuittaan. Keskiluokkaiseksi kuvittelin meidät.
Vierailija kirjoitti:
LIdl on edelleen selvästi halvempi kuin muut, mutta valikoima tietysti siellä vähän rajallinen. Hankala sitä on ainoana kauppana käyttää. Varmaan sekin on mahdollista.
Lidlissä esim.lohipullien hinta on noussut yli euron vuodessa.
idiootit ostaa niin mikäs siinä pyytäessä.
Ketjua luettuani ymmärrän, mihin joidenkin ihmisten rahat menevät. Ne menevät imuauton tilaamiseen vähintään joka toinen viikko. Jos viemäriin junttaa vessapaperia sillä tahdilla että 50 sentin rullahinta romuttaa budjetin niin tukkoonhan ne menevät, viemärit siis.
Ostan kaiken mahdollisen lähiruokarenkaasta eli suoraan tuottajilta. Siinä teemme kauppaa K-kaupan parkkipaikalla ja lopuksi näytämme keskisormea kauppiaalle. Katsokaa muuten juorukalenterista mitä K-kauppiaat tienaa. Ei tarvitse alennustuotteit etsiskellä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää viilata vähän omia tottumuksia. Avocadot, sushit, juustot, leikkeleet jne. voi jättää kauppaan. Kyllä hinnat joskus laskee kun kauppa ei enää käy. Leivän voi leipoa hyvin helposti itse.
Kaalikeitto
Hernekeitto
Suolaiset pannukakut
Kaalilaatikko
Uuniperuna + kastike
Kiusaukset
Nakkikeitto
Chili sin carne
Pyttis
Riisipuuro
Rosolli, laatikotNämä on todella edullisia perusruokia ja variaatioita vaikka kuinka. Kun tekee itse, säästää pitkän pennin. Ei näiden raaka-aineiden hinnat missään pilvissä ole.
Kyllä ovat nousseet. Olen saituri ja elänyt erilaisilla linssi- ja porkkanakeitoilla iät ja ajat, leiponut itse kaiken jne. Nyt vaan on niin, että jauhojen hinnat ovat vuoden sisällä kaksinkertaistuneet, joten enää ei leivota. Leipää ja etenkään leivänpäällisiä ei enää osteta riistohintojen vuoksi. Suolisto kiittää ja paino laskee. Leivän muun napostelun jättämisen jälkeen onkin jo pudonnut 10 kg. Riisin hinta on noussut, ennen sait alle 1 €:lla saman paketin, joka nyt maksaa 2 €. Peruna on edelleen edullista, sitä suosin keitoissani. Kaikkien muiden ainesten hinnat ovat nousseet.
Tuottajat eivät tästä rikastu, vaan ahneet kauppiaat. Ja Lidl huiputtaa asiakkaitaan huhtikuisella hintavertailulla, jossa esiintyi kartelleja halvempana (nosti hintoja heti, kun vertailu oli ohi). Prisma on nyt edullisempi. Jos on oikein saita, kannattaa juosta pelkkien tarjousten perässä eri liikkeissä ja jättää ruokavaliosta kaikki turhat hötöt pois. Ja tehdä kerralla isot määrät ruokaa pakkaseen odottamaan vielä pahempia aikoja.
Älkää suostuko maksamaan ökyhintoja, vaikka teillä olisi siihen varaakin. Jättäkää periaatteesta ostamatta ja äänestäkää jaloilla. Jos tavara jää hyllyyn, niin kyllä siinä vaiheessa kauppaketjukin miettii että oiskohan aika laskea hintoja
Jospakansa alkaa hoikistumaan kun on inflaatio. Ne kalliit pullat ja leivät voi hyvin jättää ostamatta. Kaikki viljapöperö on epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Oivariini Lidl ennen 3,69 nyt 4,09
Oikeasti? Onneksi ehdin ostaa juuri kaksi pakettia cittarin tarjouksesta.
Ei tunnu missään hintojen nousu. En edes katso hintoja. Asioin vaan Keskon kaupoissa koska siellä on viihtyisä ilmapiiri, kun vain varakkaampi kansanosa on jäänyt sen asiakkaaksi.
Mieluummin maksan hieman enemmän kuin vaikka Lidlissä ja Prismassa käynnistä, koska väkivalta, kiroilu, varkaudet ja muut laittomuudet ei kuulu K-ryhmän kauppohin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu missään hintojen nousu. En edes katso hintoja. Asioin vaan Keskon kaupoissa koska siellä on viihtyisä ilmapiiri, kun vain varakkaampi kansanosa on jäänyt sen asiakkaaksi.
Mieluummin maksan hieman enemmän kuin vaikka Lidlissä ja Prismassa käynnistä, koska väkivalta, kiroilu, varkaudet ja muut laittomuudet ei kuulu K-ryhmän kauppohin.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalikeitto
Hernekeitto
Suolaiset pannukakut
Kaalilaatikko
Uuniperuna + kastike
Kiusaukset
Nakkikeitto
Chili sin carne
Pyttis
Riisipuuro
Rosolli, laatikotNämä on todella edullisia perusruokia ja variaatioita vaikka kuinka. Kun tekee itse, säästää pitkän pennin. Ei näiden raaka-aineiden hinnat missään pilvissä ole.
Kyllä ovat nousseet. Olen saituri ja elänyt erilaisilla linssi- ja porkkanakeitoilla iät ja ajat, leiponut itse kaiken jne. Nyt vaan on niin, että jauhojen hinnat ovat vuoden sisällä kaksinkertaistuneet, joten enää ei leivota. Leipää ja etenkään leivänpäällisiä ei enää osteta riistohintojen vuoksi. Suolisto kiittää ja paino laskee. Leivän muun napostelun jättämisen jälkeen onkin jo pudonnut 10 kg. Riisin hinta on noussut, ennen sait alle 1 €:lla saman paketin, joka nyt maksaa 2 €. Peruna on edelleen edullista, sitä suosin keitoissani. Kaikkien muiden ainesten hinnat ovat nousseet.
Tuottajat eivät tästä rikastu, vaan ahneet kauppiaat. Ja Lidl huiputtaa asiakkaitaan huhtikuisella hintavertailulla, jossa esiintyi kartelleja halvempana (nosti hintoja heti, kun vertailu oli ohi). Prisma on nyt edullisempi. Jos on oikein saita, kannattaa juosta pelkkien tarjousten perässä eri liikkeissä ja jättää ruokavaliosta kaikki turhat hötöt pois. Ja tehdä kerralla isot määrät ruokaa pakkaseen odottamaan vielä pahempia aikoja.
Joku tuossa yhtälössä mättää. Mihin ne rahasi törsäät jos jauhojen hinta estää leipomisen? Asut liian kalliisti jos ei tuet tai palkka riitä edes itse leivottuun leipään.
Kaikista tyhmimpiä on ne jotka maksaa niitä muuttuneita ryöstöhintoja ja tukevat tätä paskaa ja kyykyttämistä. Kannattaisi laittaa ne rahat jemmaan odottamaan tulevia muutoksia joita tulisi pian jos suurin osa ihmisistä tekis näin