Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittämätön lapsettomuus - millä onnistuitte?

06.11.2006 |

Meillä menossa nyt eka IVF, tänään oli siirto. Jotenkin toivoin/pelkäsin, että tässä löytyisi se syy miksi ei tärppää. Kaikki meni hyvin, ei löytynyt selitystä vieläkään. Nyt piinailen ja toivon, että myös tuo sisus olisi ottavaisella tuulella ja alkio kiinnittyisi. Vai onko se vika siinä? ei voi tietää. Miehelläni on lapsia, minä olen se selittämätön :)

En ole ikinä plussan plussaa saanut, inseminaatioissakin menkat ehti alkaa aina ennen testausta.

Mikä hoito teille toi toivotun tuloksen? tai löytyikö hoidoissa sittenkin syy mikä sitten saatiin korjattua?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen IVF-hoidon eka PAS lapsen ja saman satsin toinen PAS myöhemmin toisen lapsen =) Inseminaatioista ei ollut apua eikä syytä koskaan löydetty kummastakaan. Takana siis oli viiden vuoden selittämätön lapsettomuus. Toivoa on! Vaikka itsekin ehdin jo välillä heittää pyyhkeen kehään....

Vierailija
2/25 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikoimpina hetkinä minäkin toivoin, että oilsi ollut edes joku syy, jota syyttää tai että joku olisi sanonut etten voi saada lapsia tms. että olisin voinut suunnata ajatukset johonkin muuhun kuin lapsentekoon. Näin jälkeenpäin olen vain onnellinen ja kiitollinen lapsistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen vuoden yrityksen jälkeen. Raskaus ei valitettavasti meillä jatkunut, mutta saimme kuitenkin varmistuksen, että mekin voimme joskus vielä onnistua. Nyt menossa ekaan PASsiin ensi viikolla.

Ihana kuulla Maukunen onnistumisista PASsissa ja vielä ekoilla yrityksillä! Tehtiinkö teillä PAS luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon?

Vierailija
4/25 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x ivf ja molemmilla kerroilla plussa tuoresiirrosta. Ekasta 2v poju ja nyt tuplat masussa. Molemmilla kerroilla siirrettiin 2 alkioita.

Kovasti onnea piinailuun, tulehan kertomaan miten menee!

t.muksuja2 rv29+0

Vierailija
5/25 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Et kertonut mitä sinulta on tutkittu? Meillä oli kaksi ICSItä tuoresiirtoa ensin ja sitten kolme PASia, joista jokaisesta tuli nega. Sitten pidimme taukoa ja päätimme yrittää vielä kerran. Vaihdoimme klinikkaa, jossa ihmeteltiin, kun mulle ei oltu tehty kohdun tähystystä. No sieltä se sitten löytyi litteä pintainen polyyppi, mitä ei ultrassa näkynyt. Seuraavassa kuussa olin sitten raskaana, tuloksena muutaman viikon päästä 1 vuotias suloinen poika lapsi =)

Tsemppiä hoitoihin. Kerroin tämän siksi, että kaikilla klinikoilla ei tuota tähystystä tehdä vaan luotetaan ultraan, joka oli tuon meidän eka hoitojen paikan tapana. Kirjoitin heille jälkeen päin ja aikovat siellä ottaa tähystyksen myös mukaan tutkimuksiin.

Vierailija
6/25 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perään IVF + PAS (molemmat ---). Sitten vaihdoimme klinikkaa. Ensimmäinen hoito siellä, joka piti olla IVF mutta muuttui inssiksi kun ei saatu kuin kaksi rakkulaa kasvamaan, tuotti plussan! Meni tosin kesken rv 13, mutta antoi toivoa.. Sen jälkeen IVF josta 1v9kk poika, ja keväällä tehtiin IVF jonka tulos kasvaa masussa. Saimme siirtoon vain yhden alkion, ja se yksi päätti jakautua, joten identtiset kaksoset tulossa :))

- avellana, poika 1v9kk ja Thelma & Louise rv 23

Vierailija
7/25 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempää hedelmöittyneitä munasoluja ei tuosta IVF:stä jäänyt, mutta riittivät sentään. Nyt rv 23 menossa.

Meillä selittämättömään sekundääriseen lapsettomuuteen löytyi minun hiipuvasta munasolutuotannostani (olen 39-v.). " Luomu" -esikoisemme on 4-vuotias. Vuonna 2003 yksi tuulimunaraskaus, eikä sen jälkeen plussan plussaa kolmeen vuoteen. Kunnes päätin mennä suoraan IVF-hoitoon, joka tuotti varsin nopeasti tuloksen.

Vierailija
8/25 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sama kuin laparoskopia? se on tehty, tosin vuonna -98.

Silloin ei saatu tutkittua munajohtimien aukioloa alakautta niin tekivät sen tosta mahan läpi. Tutkivat sitten koko tienoon samalla.

Torvet on tutkittu uudestaan (alakautta) v. 03, auki on.

Vierailija
9/25 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllä siis vastauksia kysymykseesi

t. oinas 36vee

Vierailija
10/25 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohduntähystys on nimeltään hysteroskopia.

Vierailija
11/25 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä selittämätön lapsettomuus. Viisi inssiä ei tuottanut tulosta, mutta ensimmäinen ivf ja tuoresiirto kasvaa massussa paraikaa.

Mitään syytä lapsettomuutemme ei koskaan löydetty, vaikka kaikenmaailman tutkimukset on tehty.

-Katariina ja Helmi rv 30+6

Vierailija
12/25 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vuoto jo pp7 (IVF). Voisikohan siinä sitten olla se syy? kun ei edes yritä kiinnittyä. Löysin netistä tietoa, että alkion kuori voi olla niin kova, ettei kiinnity. Sitä kuorta pystyy raaputtamaan ja sitten saattaa kiinnittyä paremmin. No, katsotaan mitä meille seuraavaksi tehdään. Pakkaseen saatiin 7 alkiota. Lääkäri on 7.12. Puhun myös tuosta hysteroskopiasta.

Vierailija
13/25 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt menee vähän off topic mutta minullakin alkoi IVF:n tuoresiirrosta vuoto pp7. Klinikalla olivat ihmeissään ja totesivat että oma hormoonitoimintani puskee ilmeisesti läpi. 1.PAS tehtiinkin sitten lääkkeelliseen kiertoon ja siitä tuloksena nyt 3kk vanha poika.

Vierailija
14/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Piippuli. kiitos tuosta tiedosta.

Mulla alkoi hoidon alussa (Synarelan kanssa) menkat 13.10. ja sitten ' miljoonat' hormoonit piikillä masuun.. ja 13.11. alkoi taas ne. Uskollisesti?!

Vierailija
15/25 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän babykeijulle, kun hän kyseli kokemuksia samasta asiasta kuin aloittaja.

Vierailija
16/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi sitä itse sieltä löytänyt...

Mutta mukavaa oli lukea paljon onnistumistarinoita!

Vierailija
17/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän kysymykseni takaisin näkyville.

Nyt menossa Pas luonnolliseen kiertoon (pp9), ei suostunut lääketieteelliseeni?! Yksi kierto meni mönkään kun olisi siirto osunut viikonloppuun.

Lisää tahtoisin lukea meidän selittämättömien onnistumisia :)

Vierailija
18/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme lapsettomuushoidoissa yksityisellä klinikalla miltei kaksi vuotta ennen kuin tärppäsi. Ja meilläkin syynä selittämätön lapsettomuus.

Ensin yritimme neljä inssiä luonnonkiertoon, sitten otettiin Puregonit apuun ja taas yksi tulokseton inssi. Välissä kokeilimme vielä yhden inssin luonnonkiertoon ja taas Puregonit kehiin ja seitsemäskin inssi oli tulokseton.

Päädyimme tuon jälkeen ivf-hoitoihin, joista eka tuoresiirto oli tulokseton. Pas-hoidosta tuli plussa, mutta valitettavasti se meni kesken. Olimme jo päättäneet luopua hoidoista kokonaan, mutta tuo plussa toi kuitenkin toivoa toisestakin raskaaksi tulemisesta, niin päädyimme toiseen ivf-hoitoon. Sen tuoresiirrosta tuli sitten plussa, joka on pysynyt, nyt ollaan jo yli puolen välin tässä raskaudessa.

Vierailija
19/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme myös selittämättömiä ja ennen raskautumista yritystä takana 2,5 vuotta. Kokeilimme 2 inssiä toinen luonnolliseen kiertoon ja toinen clomiavusteiseen, mutta ei onnistunut. Siirryimme sitten ivf -hoitoon, jossa kaikki meni putkeen: 9 hedelmöittynyttä, 8 jakautunutta, 1 ykkösluokkainen siirrettiin ja 7 meni pakkaseen. Tästä ensimmäisestä ivf:stä myös raskauduin. Luulen, että yksi syy siihen, että tulin raskaaksi oli kohdun limakalvon paksuus. Minulla on nimittäin aina ollut melko ohut limakalvo ja nyt se oli 10 mm. Tsemppiä sinulle hoitoihin!

Vierailija
20/25 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Meillä nyt tehty toinen inssi ja taitaa mennä tämäkin mönkään. Piinapäiviä siis elellään ja toiveet on aika minimissä. Gyne sanoi, ettei kannattaisi enää inssejä tehdä. Seuraavana kenties ajatuksissa IVF, mutta senkin kanssa on niin ja näin. Yksityisellä ollaan hoidoissa. Ikäni puolesta (+40) en enää pääse julkiselle. Näin siis ei ehkä saada mistää korvauksiakaan, joten tosi kallista puuhaa on.

Fresiaa huhuilen siksi, että luin kirjoituksestasi, että teillä pikkuisen samantapaista elämää takana... Meillä kans luomulapsi (kohta 4v) ja keskenmeno 3/2005 ja sen jälkeen ei siis plussan plussaa. Mulla kans munasolutuotanto hiipumassa, FSH oli vuosi sitten 13. Enää en edes uskalla mennä mittauttamaan sitä. Lisäksi nyt loppuvuodesta selvisi, että miehellä myös siittiöissä häikkää. Syli vaan vieläkin huutaa sitä pientä kääröä. Mikä sinulla oli tuo FSH lukema ja oliko teillä siittiöt ok?? Mietin vaan niin kovin tuohon IVF:ään lähtöä. HUOHHH... vaikeeta on.

Onnea kaikille raskautuneille ja pikaista plussautumista muille.

t. Seri