Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustoimeentulotuki ei enää riitä ruokaan

Vierailija
12.11.2022 |

Mitä tässä oikein voi tehdä?

530e aivan riittämätön kuukaudeksi perusmenoihin

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olis kyllä hyvä hetki mennä eduskuntatalon eteen kylttien kanssa.

Ihan naurettavaa että kukaan ei tee mitään.

Hinnat sen kun nousee ja sähkö.

Jos joku on menossa johonkin mielenilmaisuun niin haluan mukaan.

Jatkuvasti on mielenosoituksia, mutta toki ei vain tästä teemasta. WWD taitaa olla taas 19.11. Näissä on ongelmana se, että ne järjestetään aina kylmässä ja kolkossa Helsingissä. Millä köyhä sinne menee kun ei ole rahaa edes päivän ruokaan.

Vierailija
82/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä opintoraha sitten? Ei paljon naurata, kun vuokran jälkeen käteen jää n. 110 €/kk ja kesäisin ei saa mitään muuta kuin pelkän asumistuen. Hirvittää ajatellakin, millaisen velkavuoren kanssa aikanaan valmistun, vaikka elän suu säkkiä myöten ja käyn myös leipäjonossa silloin kun sinne pääsen.

Saathan sinä kesällä toimeentulotukea, kun vaan olet sitä ennen nostanut ja käyttänyt opintolainan. Turhaan niukistelet, nuoruus on ihmisen parasta aikaa. Kannattaa panostaa nyt, tulevaisuutta ei välttämättä tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä noin järjettömän suuri summa ei riittäisi! Et käy töissä, joten sinulla on aikaa tehdä ruuat itse ja leipoa itse. Ja silloin ruoka ei kyllä ole kallista.

Itse kokkasin ja leivoin korona-aikana lähes kaiken, kun aikaa oli enemmän. Ja minä kävin kuitenkin myös töissä. Parempaa ruokaa sai kuin valmista ostamalla. Leivät ja einekset maksavat paljon, joten kun aikaa on, niin kannattaa tehdä itse, niin ei tarvitse kituutella.

Vierailija
84/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä noin järjettömän suuri summa ei riittäisi! Et käy töissä, joten sinulla on aikaa tehdä ruuat itse ja leipoa itse. Ja silloin ruoka ei kyllä ole kallista.

Itse kokkasin ja leivoin korona-aikana lähes kaiken, kun aikaa oli enemmän. Ja minä kävin kuitenkin myös töissä. Parempaa ruokaa sai kuin valmista ostamalla. Leivät ja einekset maksavat paljon, joten kun aikaa on, niin kannattaa tehdä itse, niin ei tarvitse kituutella.

Taas näitä neuvojia. Toki, jos on keittiö, missä puuhata. Kaupunkiköyhillä voi olla pelkkä keittokomero ja muutama kaappi, joihin ei taikinatiinuja ja tiskikoneita mahdu. Jotain pientä ruokaa voi päivittäin tehdä, leipurimestariksi ei ole tiloja.

Vierailija
85/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä neuvojia. Toki, jos on keittiö, missä puuhata. Kaupunkiköyhillä voi olla pelkkä keittokomero ja muutama kaappi, joihin ei taikinatiinuja ja tiskikoneita mahdu. Jotain pientä ruokaa voi päivittäin tehdä, leipurimestariksi ei ole tiloja.

Kuka leipomiseen tarvitsee tiskikonetta? Tiskit voi pestä käsin. 

Minulla on pieni keittiökomero ja teen siellä lähes joka päivä itse ruokaa. 

Onko nämä nyt taas uusavuttomien selityksiä?

Vierailija
86/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimeentulotukea olekaan tarkoitus elää. Se on tarkoitettu lyhytaikaiseksi tilapäiseksi avuksi.

Menkää töihin.

Vierailija
87/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan voi leipoa 3 l muovikulhossa. Toki olisi hyvä, mikäli keittiöön mahtuu 5l astia jos tekee hiivalla kohotettavia taikinoita. Tiskikonetta ei tarvitse. Omassa mini keittokomero saa oli leivonta-alusta, joka asetettiin tiskialtaan päälle ja näin tuli lisää työskentelytasoa.

Vierailija
88/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan voi leipoa 3 l muovikulhossa. Toki olisi hyvä, mikäli keittiöön mahtuu 5l astia jos tekee hiivalla kohotettavia taikinoita. Tiskikonetta ei tarvitse. Omassa mini keittokomero saa oli leivonta-alusta, joka asetettiin tiskialtaan päälle ja näin tuli lisää työskentelytasoa.

Eikä tarvitse edes siellä keittiössä leipoa, jos se on olemattoman pieni. Laita vaan keittiönpöydälle tarvikkeet ja leivo siinä. Käy vaan keittiössä hakemassa vesi. Tai vastaavasti tee tilaa työpöydältä leipomiselle. 

Vierailija
89/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wolttaa vähemmän niin riittää. Monelle opiskelijalle ei jää käyttörahaa edes tuon vertaa ja silti selviävät

Mulla oli opiskelukaveri, joka ei selvinnyt.

Harmi.

Se oli lahjakaskin.

Mitä tuolle kaverille tapahtui?

Vierailija
90/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä neuvojia. Toki, jos on keittiö, missä puuhata. Kaupunkiköyhillä voi olla pelkkä keittokomero ja muutama kaappi, joihin ei taikinatiinuja ja tiskikoneita mahdu. Jotain pientä ruokaa voi päivittäin tehdä, leipurimestariksi ei ole tiloja

Ei leipomiseen tarvita tiinuja ja tiskikonetta!

Vierailija
91/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimeentulotukea olekaan tarkoitus elää. Se on tarkoitettu lyhytaikaiseksi tilapäiseksi avuksi.

Menkää töihin.

Menkää töihin? Mihin?

Vierailija
92/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kunnalta täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea. Ruokamaksusitoumuksen ainakin saat loppukuusta jos rahat ja ruoka loppu. T. Sossu

Vierailija
93/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Menkää töihin? Mihin?

https://tyopaikat.oikotie.fi/

Vierailija
94/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Menkää töihin? Mihin?

https://duunitori.fi/tyopaikat

Vierailija
95/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Menkää töihin? Mihin?

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/

Vierailija
96/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikat/

Vierailija
97/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Menkää töihin? Mihin?

Päivittäin nuo katson eikä yhtään sopivaa paikkaa auki.

Vierailija
98/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olis kyllä hyvä hetki mennä eduskuntatalon eteen kylttien kanssa.

Ihan naurettavaa että kukaan ei tee mitään.

Hinnat sen kun nousee ja sähkö.

Jos joku on menossa johonkin mielenilmaisuun niin haluan mukaan.

Jatkuvasti on mielenosoituksia, mutta toki ei vain tästä teemasta. WWD taitaa olla taas 19.11. Näissä on ongelmana se, että ne järjestetään aina kylmässä ja kolkossa Helsingissä. Millä köyhä sinne menee kun ei ole rahaa edes päivän ruokaan.

Voit järjestää mielenosoituksen kotipaikkakunnallasi.

Vierailija
99/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin.

Menkää töihin? Mihin?

Päivittäin nuo katson eikä yhtään sopivaa paikkaa auki.

Miksei mikään sovi?

Vierailija
100/155 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten 500e ei voisi riittää. 300e ruokaan kuussa on jo tosi hyvin, ja silti jää 200e yli. Jos esim. bussilla liikkumiseen, puhelinliittymään ja hygieniaan menee 100e niin vielä jää satanen yli. Sillä voi vaikka harrastaa, ostaa vaatteita, säästää tms. Itselläni tulot ovat suuremmat, mutta asumismenojen jälkeen minulla ei todellakaan kulu 500 euroa kuukaudessa ruokaan ja muuhun, vaan ehkä n. 350e ellei ole jotain isompaa ostettavaa.