Perustoimeentulotuki ei enää riitä ruokaan
Mitä tässä oikein voi tehdä?
530e aivan riittämätön kuukaudeksi perusmenoihin
Kommentit (155)
Kokoaikatyötä enkä ole koskaan saanut asumismenojen jälkeen käteen 500. Hengissä ollaan eli jos on sitä järkeä yhtään päässä mihin rahansa laittaa niin 500 elää aika koreasti jos tarvitsee vain ruokaa ja vaatteita ostaa, siihen netti ja halvemmat lääkkeitäkin vielä mahtuu mukaan.
Jos on pakko tupakoida tai työttömänä ajella bussilla niin omapahan on valintasi. Sama koskee juomista ja kalliita merkkivaatteita jne.
Aloittaja on trolli, joka yrittää lietsoa kateutta köyhipiä ihmisiä kohtaan. Taas kerran perusosa on LASKENNALLINEN summa, joka laitetaan menot-sarakkeeseen. Tuota summaa siis ei saada puhtaana käteen.
Jaksan aina ihmetellä tätä kuinka köyhän ihmisen rahoja jaksetaan kadehtia loputtomiin. Miksette kadehdi yritys- tai puoluetukea saavia? Tai niitä yrityksiä ja ihmisiä, jotka eivät maksa verojaan Suomeen?
Jos luulette, että sosiaalituilla elää leveää elämää, niin ainahan voitte lopettaa omat duuninne ja alkaa leveälle elämälle Kelan luukulle.
Meillä on Suomessa korkea sosiaaliturva. Nyt vain on tilanne sellainen, että kaikkien pitää kiristää vyötä. Myös töissä käyvillä on tiukempaa.
Ei rahat toimeentulotukeenkaan putoa taivaasta.
Entä opintoraha sitten? Ei paljon naurata, kun vuokran jälkeen käteen jää n. 110 €/kk ja kesäisin ei saa mitään muuta kuin pelkän asumistuen. Hirvittää ajatellakin, millaisen velkavuoren kanssa aikanaan valmistun, vaikka elän suu säkkiä myöten ja käyn myös leipäjonossa silloin kun sinne pääsen.
Usein työttömillä tuet riittää kaljaan ja ruokaan. Jos menee kuukauden eka arkipäivä alkon oven eteeen aamulla heti niin näkee miten siellä on työttömiä jonossa.. Miettikää vähän että mitä ostatte. 530 euroa riittää ruokaan jos ei osta tupakkia satasella.
Et ole työpaikkaa ajatellut hankkia? Kohtahan me kokoomuslaiset otamme vapaamatkustajilta tuet pois. Sori siitä, äänestä kokoomusta!
Työmarkkinatuki ja toimeentulotuki nousevat taas vuoden vaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Suomessa korkea sosiaaliturva. Nyt vain on tilanne sellainen, että kaikkien pitää kiristää vyötä. Myös töissä käyvillä on tiukempaa.
Ei rahat toimeentulotukeenkaan putoa taivaasta.
Siitä suomen sosiaaliturvasta huomautellaan EU:n ihmisoikeustuomioistuimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vässykät taas vinkumassa ilmaista elämää ja ateriaa...
Mene töihin!P.s. 30 vuotta töissä ja ei ole tarvinnut kyseisistä asioista täällä itkeä 👍
Just eilen tyhjensin kortiston tilini sapuskaan. Luultavasti kaksi-kolme viikkoa pärjään. Tili tuli tili meni, minkäs sille teet.
Saattaa olla että kahden viikon päästä Kela maksaa takaisin kotivakuutuksesta ja sähkölaskusta jotain, voi olla ettei maksakaan. No, eipä täällä itkeminen mitään kannata, jos nyt ei kauheasti kustannakaan. 😎👍
Vierailija kirjoitti:
Vässykät taas vinkumassa ilmaista elämää ja ateriaa...
Mene töihin!P.s. 30 vuotta töissä ja ei ole tarvinnut kyseisistä asioista täällä itkeä 👍
Tehdäänkö niin että joku työtön vässykkä haastaa sut nyrkkitappeluun työpaikastasi?
Jos saat köniin, niin olet vässykkä ja irtisanoudut työpaikastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmiset ei vaan osaa ostaa ruokaa. Se siinä on ongelma. Ollaan niin lellittyjä ja syyään huonosti, ettei osata edes ostaa oikeata ruokaa (mitä saa halvalla). Tai ei itse osata tehdä ruokaa/viitsitä tehdä. Toinen on budjetointi, ihmiset ei osaa sitäkään. Kaikki on vaan vinkumista ja vinkumista mut miihinkään ei viitsitä panostaa ollenkaan itse.
Mitään ei saa enää halvalla. Joka ikinen tuote on kallistunut, esim. Jauhopussi maksoi ennen jotain 0,80e ja nyt yli 2e.
Mistä ja minkälaisia jauhoja ostat kun on noin kallista?
Ihan perusvehnäjauho euro-1,70/2kg
Eikä sämpyläjauhotkaan ole yli 2 euroa.
Onko kiva valehdella? Teetkö sitä muissakin asioissa? Eikö voi luottaa mihinkään mitä sanot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rahat toimeentulotukeenkaan putoa taivaasta.Siitä suomen sosiaaliturvasta huomautellaan EU:n ihmisoikeustuomioistuimesta.
Älkää nyt s*atana jaksako tästä jauhaa. Jos olisit asiaan perehtynyt niin tietäisit että EU on ottanut huomioon laskelmissaan yhden tuen kerrallaan!!! Eihän sillä yhdellä työmarkkinatuella eläkään ja pitääkin huomauttaa mutta kun esim. tämän ketjun ap ei todenmäköisesti elä yhdellä tuella vaan saa useampaa päällekkäin. EU ei ole huomioinut että täällä voi saada kolmeakin tukea yhtä aikaa. Kun tämä huomioitiin niin se summa olikin aivan kärkitasoa. Ottakaa nyt hyvänen aika selvää miten nämä EU:n laskelmat on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmiset ei vaan osaa ostaa ruokaa. Se siinä on ongelma. Ollaan niin lellittyjä ja syyään huonosti, ettei osata edes ostaa oikeata ruokaa (mitä saa halvalla). Tai ei itse osata tehdä ruokaa/viitsitä tehdä. Toinen on budjetointi, ihmiset ei osaa sitäkään. Kaikki on vaan vinkumista ja vinkumista mut miihinkään ei viitsitä panostaa ollenkaan itse.
Mitään ei saa enää halvalla. Joka ikinen tuote on kallistunut, esim. Jauhopussi maksoi ennen jotain 0,80e ja nyt yli 2e.
Onko kiva valehdella? Teetkö sitä muissakin asioissa? Eikö voi luottaa mihinkään mitä sanot?
Anteeksi mitä?
Syytät valehtelusta kun kerron kaupan hintoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sämpyläjauhot 3,35e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiva valehdella? Teetkö sitä muissakin asioissa? Eikö voi luottaa mihinkään mitä sanot?Anteeksi mitä?
Syytät valehtelusta kun kerron kaupan hintoja?
Minkä kaupan? Jonkun pikkukylän erikoismyllyn kaupan?
Nuo hinnat on k- ja s- ryhmän hintoja.
Lidl menee samoihin.
Odallakin halvin vehnäjauho on alle 2 euroa.
Joten kyllä, valehtelet
No mites opiskelijan 350e... Onneksi (tai haitaksi) on 2 lasta, niin saadaan asumistuki joka on sentään 600e. Lapsilisät 330e.
Vitsit siinä on vähissä kun kolme ihmistä tuolla summalla elättelee :D Töitä teen toki sitten korkeakouluopintojen ja perhe-elämän ohessa, mutta liikaa ei saa toki tienata, tai pitää nuo opintotuet palautella :,D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiva valehdella? Teetkö sitä muissakin asioissa? Eikö voi luottaa mihinkään mitä sanot?Anteeksi mitä?
Syytät valehtelusta kun kerron kaupan hintoja?Minkä kaupan? Jonkun pikkukylän erikoismyllyn kaupan?
Nuo hinnat on k- ja s- ryhmän hintoja.
Lidl menee samoihin.
Odallakin halvin vehnäjauho on alle 2 euroa.Joten kyllä, valehtelet
K-kauppa.
Ei joka paikassa ole mitään odaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiva valehdella? Teetkö sitä muissakin asioissa? Eikö voi luottaa mihinkään mitä sanot?Sämpyläjauhot 3,35e.
Mikähän jauho mahtaa olla kyseessä?
Joku gluteeniton erikoisjauho?
Myllärin sämpyjauhot maksaa alle 3 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiva valehdella? Teetkö sitä muissakin asioissa? Eikö voi luottaa mihinkään mitä sanot?Sämpyläjauhot 3,35e.
Mikähän jauho mahtaa olla kyseessä?
Joku gluteeniton erikoisjauho?
Myllärin sämpyjauhot maksaa alle 3 euroa
Pirkka sämpyläjauhot.
Varasta kokoomuslaisilta.