Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuki ei enää riitä ruokaan

Vierailija
12.11.2022 |

Mitä tässä oikein voi tehdä?

530e aivan riittämätön kuukaudeksi perusmenoihin

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjono, diakoni, jne.

Vierailija
2/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä veikkaat riittääkö pelkkä työmarkkinatuki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä veikkaat riittääkö pelkkä työmarkkinatuki?

Niinpä. Jotkut saa vain haaveilla toimeentulotuesta.

Vierailija
4/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää se hyvinki.. Jos vaan syöt terveellisesti ja oikeata ruokaa. Minä syön 4 kertaa päivässä toimeentulotuella, treenaan yms opiskelen.

Vierailija
5/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin niin on ongelma ratkaistu.

Ei riitä palkkakaan. Samassa veneessä ollaan kaikki.

Vierailija
6/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tuolla pärjää.

T. TTtuella jo vuodesta 2010

Vierailija
7/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole tarkoitus, että ihmiset joutuvat vakituiseen kaymään leipäjonoissa tai hakemaan diakoniasta apua!?

Sitäpaotsi fiakoniasta ei saa kuin muutaman kerran vuodessa ja ovat muutenkin tiukentaneet ehtoja.

Myös EU-kassi jäi pois ja tilalle suunnitellusta muusta vaihtoehdosta ei ole näkynyt eikä kuulunut nyt syksyllä mitään. Kuten keväällä kauniisti luvattiin.

Toistan: leipäjono ei ole mikään inhimillinen vaihtoehto kun tt-tuki ei riitä.

Sitäpaitsi sekin on niukkaa kun on niin paljon tullut lisää hakijoita.

Jonossa joutuu olemaan tuntikausia ja silti voi jäädä ilman.

Ruokajakelu jossain muodossa on ihan hyvä olla olemassa, mutta ei tt-tuen pienuuden korvaajaksi.

Tuohon ihmisten julkiseen jonossa seisottamiseen ja nöyryyttämiseen muun ahdistuksen lisäksi pitäisi keksiä joku muu tapa.

Vierailija
8/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ei vaan osaa ostaa ruokaa. Se siinä on ongelma. Ollaan niin lellittyjä ja syyään huonosti, ettei osata edes ostaa oikeata ruokaa (mitä saa halvalla). Tai ei itse osata tehdä ruokaa/viitsitä tehdä. Toinen on budjetointi, ihmiset ei osaa sitäkään. Kaikki on vaan vinkumista ja vinkumista mut miihinkään ei viitsitä panostaa ollenkaan itse.

Vierailija
9/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin niin on ongelma ratkaistu.

Vielä kun mene töihin-tyypit pieraisisivat jostain niitä työpaikkoja joihin mennä.

Osa tekeekin niin eli perustaa yrityksen. Yrittäjät luovat työpaikkoja

Vierailija
10/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ruokaa vain tarjouksesta ja käy kyttäämässä joka ilta ilta-aletuotteet.

Vierailija
11/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ruokaan riittää. Mihinkään muuhun ei. Ja kun niitä pakollisia menoja on esim. matkakortin lataus, puhelinlasku, vaatteet, hygieniatarvikkeet ja bonuksena joskus olisi ihan kiva elääkin.

T. Nim. Tunnen tuskasi

Vierailija
12/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiä, herneitä, kaalia, öljyä, suolaa.

Vierailija
13/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää jos tekee itse ruuat. Kukaan ei pakota ostamaan niitä grandiosan pitsoja yms jokapäivä. 

10e päivässä riittää vallan mainiosti yhdelle ihmiselle päivässä ruokaan (syö monta kertaa), jos tekee itse ruuan.

Vierailija
14/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmiset ei vaan osaa ostaa ruokaa. Se siinä on ongelma. Ollaan niin lellittyjä ja syyään huonosti, ettei osata edes ostaa oikeata ruokaa (mitä saa halvalla). Tai ei itse osata tehdä ruokaa/viitsitä tehdä. Toinen on budjetointi, ihmiset ei osaa sitäkään. Kaikki on vaan vinkumista ja vinkumista mut miihinkään ei viitsitä panostaa ollenkaan itse.

Mitään ei saa enää halvalla. Joka ikinen tuote on kallistunut, esim. Jauhopussi maksoi ennen jotain 0,80e ja nyt yli 2e.

Vierailija
15/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ruokaan ja muihin päivittäiseen tavaroihin 530 euroa käytössä sillä elää jo leveästi. Minulle jää nyt kun olen työvoima koulutuksessa, eli saan sen yhdeksän euron soppakorvauksen, alle 300 päivittäistavaroihin kuukaudessa, kun on laskuja ja matkakulut eli auton tankkaus, joo en lähde kahdella bussilla tunniksi seisomaan pysäkeillä.

Vierailija
16/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää ihan hyvin. Just tilattiin kotiinkuljetuksella ruokaa 206 eurolla, tuo sisälsi 13e toimitusmaksun ja joitain muitakin juttuja kuin ruokaa, siinä on perusruuat kahdelle kuukaudeksi ja 40e jätin täydennysostoksiin. 500e jäi meillä muuhun käyttöön.

Vierailija
17/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan järkeenkäypää ilman veetuilua kun inflaatio on nyt nostanut ruoan ja muiden perustarvikkeiden hintaa, ettei tt-tuen perusosa riitä ja sitpitäisi myös korottaa.

Siihenhän on laskennallisesti varattu vanhojen hintojen mukainen tietty osuus ruokaan ja hygieniaan yms.

Nyt hinnat eivät ole samat.

Vierailija
18/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis kyllä hyvä hetki mennä eduskuntatalon eteen kylttien kanssa.

Ihan naurettavaa että kukaan ei tee mitään.

Hinnat sen kun nousee ja sähkö.

Jos joku on menossa johonkin mielenilmaisuun niin haluan mukaan.

Vierailija
19/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalipoliittiset avaukset ja keskustelut tänne vauvaan ovat täysin turhia.

Samanlainen rääkyminen alkaa joka kerta.  Toinen lauma huutaa, että "tuet pois, menkää töihin" ja toinen että lisää tukia, kun ei voi tehdä töitä siitä ja siitä syystä.

Sama laulu vuodesta toiseen. Mitä hyötyä?

Vierailija
20/155 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon sellaisia (suoja)työpaikkoja joihin ihmiset ovat joskus päässeet, kuka mitenkin, ja saaneet niissä sitten sen kummemmin kenenkään jatkossa arvioimatta kuinka päteviä tai ahkeria työssään ovat.

On ihan turha ilkkua tai ylvästellä siitä täällä. Monen kirjoitustyylistä voi päätellä, että eivät ainakaan kovin suurilla älyllisillä tai henkisillä lahjoilla työpaikkaansa ole saaneet pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä