Varkaaksi luulevat myyjät tai huono palvelu olemuksen perusteella...
Mikä siinä on, että jos menen pikkukauppaan verkkareissa ja pipo päässä rennoissa vaatteissa, jotka saattaa olla rypyssä, tai kengät kuluneet, niin joko tulee myyjä kurkkimaan hyllyn takaa varastanko jotakin, eikä edes kysy voiko auttaa?! Koruliikkeessä ei edes tervehditä ja kysytä voiko olla avuksi.
Isommassa liikkeessä pyörii vartija siellä missä minäkin.
Ei ne vaatteet kerro tilini saldoa, joka on 148 000€. Eli likvidiä ostovoimaa löytyy ostaa ihan tarpeeksi.
Seuraavan kerran kysyn myyjältä, että mitä hän siinä kurkistelee, että eikö ymmärrä, että tuolla tyylillä ajaa asiakkaan pois. Voi ihan reilusti kysyä voinko olla avuksi.... Mutta kun ei. Laittakaa kameravalvonta ja kytätkää niistä.
Kommentit (49)
Minä pukeudun aina ihan retkusti, vaikka tilillä on rahaa paljon tämän ketjun ap:ta enemmän ja tienaan 10k€/kk.
Positivista on se, ettei myyjät ahdistele ja kysele jatkuvasti voiko auttaa. Pikemminkin katsovat nyrpeänä, että mitä tuuli kuljetti oven alta.
Negatiivista se, että kaikista vähänkin isommista eli muutaman tonnin ostoksista automaattisesti olettavat, että tarvitsen kulutusluottoa tai osamaksusopimuksen.
Nyt kuulostaa vainoharhaiselta ihan pikkuisen. Olen ihan hyvätuloinen mutta meen tohon naapurimarkettiin aina kävelylenkin kautta, virttyneet verkkarit ja kuraiset lenkkarit ja vähän kiristelevä tuulipuku vuorauksella tai ilman, kulahtanut reppu seljässä. Ei ole koskaan kukaan kiinnittänyt huomiota. Ei edes silloin jos en osta mitään (kauppakeskuksessa kolme isoa ruokakauppaa, kattelen aina onko esim Lidlissä parempaa kahvia tms). Koskaan ei kukaan kyylää. Tuttu romani joka on asiallisissa töisssä eikä halua rikosrekisteriä eikä muutakaan paskaa on ihan toisessa asemassa. Hän pysyttelee etäällä hyllystä eikä hypstele turhaan mitään, jos ottaa jotain niin laittaa mahdollisimman selkeästi koriin - pyrkii käyttäytymään niin että valvontakameriasta pystyy näkemään ettei pölli, niin ei tule tarvetta turhille ruumiintarkastuksille kassalla. Silti joskus tulee, ja usein saa seuraksi myymäläetsivän. Bensaa ostaa lähinnä kylmiltä asemilta koska osa bensiksistä ei ota rahaa romaneilta jne.
Maailman yleisin tarina netissä on tämä että "olen miljonääri rytkyissä ja kun menin ostamaan autoa, en saanut palvelua, ostin sitten muualta...jne".Se on varmaan sellainen vomiafantasia. Kyllä ne autokauppiaatkin palvelee ihan taviksia jos niillä on yhtään yritystä päällä, jos ei, niin ne ei herää vaikka tulisit kullatulla rollsilla pihaan.
En tiedä miksi joku miljonääri kulkisi rytkyissä. En itse ole miljonääri, ellei nyt asuntoa lasketa varallisuuteen mukaan, ja olen ihan perusrähjäinen tavis, ja saan aina hyvää palvelua. Siihen on kaksi syytä:
1) menen kysymään apua kun sitä tarvitsen ja 2) olen aina kohtelias ja ystävällinen, ehkä siksi että olen itsekin ollut asiakaspalveluhommissa.
Vierailija kirjoitti:
jos pukeudut kuin spurgu sua kohdellaan kuin spurgua
Sokoksen vartija seurasi jo kauppaan tullessa merkitsevä ilme kasvoillaan ja meni suurieleisesti koppiin katsomaan kameroista, kun en varastanut mitään. Olin kyllä siististi pukeutunut, mutta naama ei miellyttänyt joten varmaan ajatteli, että olen laittautunut etten näyttäisi varkaalta :D ei kannata olla univajeinen ja masentunut, jos haluaa johonkin sokokseen mennä. Enkä edes löytänyt niitä nahkahanskoja, mitä menin etsimään.
Saman ostoskeskuksen ruokakaupan myymäläetsivä kyttäsi vielä kun kävin kaupassa, oli ilmeisesti "tieto kulkenut" ;D
Sori, kun en ollut tarpeeksi pntavan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
jos pukeudut kuin spurgu sua kohdellaan kuin spurgua
Moni spurgu on rahamies, ja semmoista kannattaisi kohdella hyvin.
Ihan tavallista Suomessa. Viimeksi kohdeltiin tosi ylimielisesti liivikaupassa. Vissiin myyjä luuli, ettei minulla ole varaa, kun en pukeudu merkkivaatteisiin. Liiveihin kyllä panostan ja olen panostanut viimeiset 20 vuotta. Enpä asioi siellä enää toiste.
Ammattitaidon puutetta. Asiakaspalvelussa pitää osata palvella, eikä arvostella ihmisiä omien ennakkoluulojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ammattitaidon puutetta. Asiakaspalvelussa pitää osata palvella, eikä arvostella ihmisiä omien ennakkoluulojen mukaan.
Valitettavasti tätä tapahtuu. Asiasta on julkaistu tutkimuksiakin. Toisaalta myös asiiakas arviostelee myyjää usein tämän olemuksen perusteella. Eli vuoroin vieraissa.
Taskuihin halutessa mahtuu vaikka mitä, ja kaikilla on taskut, niihin on varmasti paljon huomaamattomampi laittaa tavaraa, kuin reppuun. Näpistää ei kuitenkin kannata.