Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pimeänä vuodenaikana sitä alkaa taas miettimään miten turhaa tämä oma elämä onkaan

Vierailija
11.11.2022 |

Vieläkään ei ole kumppania, ei lapsia, ei uraa, ei rahaa, asumismuotona koirankoppi-yksiö, paikkakuntana pystyynkuollut eläkeläiskaupunki jne. Ikää vaan tulee lisää ja lisää, mikään ei muutu, paitsi ulkonäkö huonommaksi. Ennen sentään sai lohdutusta alkoholista, mutta senkin jätin kun sekään ei enää auttanut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet ajatellut tehdä asialle?

Vierailija
2/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä on yhteishaku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos ei mitään tee, niin ei mitään saa.

Vierailija
4/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin jos ei mitään tee, niin ei mitään saa.

Ja vaikka tekisit kaikkesi, voit saada pelkkää paskaa niskaasi. Anteeksi avautuminen, mulla on huono päivä.

Vierailija
5/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. Olen tehnyt paljon erilaisia töitä ja opiskelen nyt jo neljättä ammattia. Jatkuvasti olen siis tehnyt kaikkea ja yrittänyt. Käynyt harrastuksissa ja tapahtumissa. Mutta jossain vaiheessa väsyy, kun mistään ei seuraa mitään hyvää. Ja saa melkein aina vaan tonnin sitä itseään niskaansa.

Vierailija
6/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. Olen tehnyt paljon erilaisia töitä ja opiskelen nyt jo neljättä ammattia. Jatkuvasti olen siis tehnyt kaikkea ja yrittänyt. Käynyt harrastuksissa ja tapahtumissa. Mutta jossain vaiheessa väsyy, kun mistään ei seuraa mitään hyvää. Ja saa melkein aina vaan tonnin sitä itseään niskaansa.

Oletko koskaan opintoihin hakiessasi miettinyt, voiko niillä työllistyä?

Vierailija
7/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen sentään voi saada nussintaa. Minä en sitäkään.

Vierailija
8/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suakin löydy joku takatuuppari nussimaan, jos se siitä kiinni on. Ai, et saa mitään siitä? No, moni nainen ei saa mitään siitä ns. seksistä mitä helpoimmin tarjolla on.

Vierailija
9/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta semmonen Cindy.

Vierailija
10/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap niin samaistun! Mutta rämmitään tämäkin talvi läpi, ja kevät ja kesä ja syksy ja talvi...

Vierailija
11/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta heikompiasi tai sitä, joka kulloinkin apua tarvitsee.

Vierailija
12/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla käy tuuri, toisilla ei. Onni ei ole kaikille sama, kuten ei terveyskään. Ahkeruutta ei aina palkita, toisinaan kyllä. Toisten elämää kuljettavat suotuisat tuulet, toiset seilaa ikuisiin vasta-aaltoihin.

Elämä kohtelee hyvin eri tavoin, varsin samankaltaistenkin lähtökohtien ihmisiä. Kaikista ei ole kaikkeen, vaikka motivaatiota ja innostusta löytyisi roppakaupalla. Ei kaikista ahkerista ja tunnollisista koululaisista tule lääkäreitä tai muita verolistan isotuloisia. Suurin osa ei yksinkertaisesti voi ollakaan menestyjiä, se on jo matemaattinen ja taloudellinen tosiasia.

Monille vasta-aaltojen kulkijoille tämä aika vuodesta on tietysti erityisen raskasta, koska isotuloisten monenlaisista menestystarinoista jauhetaan joka tuutista. Tottahan se useimmiten vaikuttaisi olevan, että ei yhtä hyvää, ilman toista- ja kolmattakin hyvää. Hyvä onni ja menestys tuntuu kiertävän kehää samojen ihmisten ympärillä siunaten heitä monenlaisin tavoin, samoin valitettavasti tuntuu käyvän myös heidän epäonnisten vastinpariensa kohdalla. Kyllähän siinä itse kukin vasta-aaltojen kulkija muistaa tuhkimotaruja lukiessaan, että unelmien täyttymyksiä ei itselle ole siunaantunut ja sellainen laittaa laittaa toki ahdistamaan, jos siis unelmat ja haaveet ovat samankaltaisia, kuin useimmilla menestyjilläkin.

Väitän kuitenkin, että oman hyvinvointinsa takia vasta-aaltojen kulkijan on parasta hyväksyä, että tämän elämän osalta käteeni nyt vain sattui se huonompi arpaonni. Niellä tappionsa suoraselkäisesti, hyvästellä saavuttamattomissa olevat epärealistiset unelmat ja haaveet sekä lopulta miettiä, mitä elämässäni mahdollisesti vielä olisi jäljellä tai realistisesti saavutettavissa, mistä voisin löytää edes jotakin tyydytystä. Voihan sitä myös koittaa reflektoida, että mikä mahtaakaan olla tämän vaikean elämäni punainen lanka.

Aiemmin minäkin yritin lähes väkipakolla menestyä, eli yltää sellaisiin "tavanomaisen" elämän vaativiin standardeihin tai hieman niiden ylikin, joihin minua ei oltu ilmeisesti koskaan luotu tai tarkoitettu, koska niiden tavoittelu tuotti niin paljon kärsimystä ja ahdistusta. Oloni helpotti välittömästi kun hyväksyin heikon osani tässä elämässä ja antauduin tälle tosiasialle masentumatta, jopa hieman innoissani. En enää yrittänyt väkisin istua muotteihin, joihin minua ei oltu tässä elämässä luotu, mutta joihin minua oli yritetty itseni ja monien muiden toimesta ja odotuksista joka tapauksessa mahduttaa.

Vierailija
13/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole oma itsesi ja elä onnellisena tavallasi. Meillä on niin eri visiot hyvästä elämästä monin osin.

Vierailija
14/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden auttamisesta moni saa iloa ja merkitystä elämäänsä ja sitähän voi tehdä köyhänäkin vallan hyvin

Vierailija
15/15 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kaikki ole amisammatteja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä