NENÄPÄIVÄ yle1 lähetys
Ja heti ekana maailman suurinta vääryyttä kokenut Saara Aalto. Vaihdoin heti kanavaa. Pitää kytätä, milloin Matti ja Teppo tulee, ainoat huippuesiintyjät.
Kommentit (99)
Kuka on väittänytkään että puilla paljailla olevan olisi pakko mitään lahjoittaa.
Ei se tarkoita, etteikö muut saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää eläkkeestä centtiäkään.
Muuta kulutustottumuksiasi että voit lahjoittaa, ei sen luulis olevan vaikeaa!
En ole hän mutta joillakin on pieni eläke. Netto 900-1000€.
Miksi antaisin rahaa muille kuin omilleni? Aivan typerää. Euroopan tehtävä ei ole elättää muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En anna penniäkään ikinä mihinkään tällaiseen, muutenkin meidän verovarat valuu ulkomaille ja kotimaassakin ulkoihmisille.
Jos katsoo valtion budjettia, niin kyllä siitä ihan suurin osa menee maan sisäisiin kohteisiin.
Juuri näin, meillä on elättejä ihan tarpeeksi täälläkin.
Kuule tuo on vain pieni siivu Afrikan valtion budjeteista mitä saavat. Samoin se osuus mikä tonne lähtee eurooppalaisten valtioiden budjeteista. Eikä nämä keräykset edes lähde budjeteista vaan ovat vapaaehtoisia. Pakko ei ole osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi antaisin rahaa muille kuin omilleni? Aivan typerää. Euroopan tehtävä ei ole elättää muita.
Tätä on jo toisteltu ihan kyllin. Mutta tuo on karkea yleistys että me jotenkin elätettäisiin muita. Joku siivu menee apua kehitysmaihin, mutta jos olisimme itse samassa asemassa ottaisimme myös varmasti sen pienenkin avun ilolla vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä jeesustelua koko show. Nämäkin rahat mitä tällaiseen tuotantoon uponnut olisi voinut käyttää suoraan hyväntekeväisyyteen. Näiden keräysten rahat menevät muutenkin organisaation kuluihin kuin suoraan kohteeseen. Nykyaikana tällaiset keruukampanjat ovat alkaneet onneksi saada kritiikkiä. Vtuttaa jatkuva lahjoita nyt -hokema ja kauhea markkinointi ohjelman ympärillä. Ja miksi oi miksi suomalaisten täytyy matkia kaikki muualta, tämä englantilainen. Keksittäisi edes sitten jotain omaa.
Todellisuudessa voisi parissa minuutissa googlettaa asioiden laitaa.
Alle 20% tuotoista menee kuluihin, yli 80% apuun. Näin yleensä.
https://www.nenapaiva.fi/tietoa
Vierailija kirjoitti:
Salea tympäsee
Mua tympäsee. Voitaisko kerätä vaihteeksi rahaa suomalaisiin homekouluihin? Voisko sultaanit vaihteeksi rahoittaa omiaan?
Vierailija kirjoitti:
Limu-Miska oli kyllä aivan alle arvostelun. Hävettää tämmöinen ohjelma!
Olis mielummin euroshopper miska joka jois energiajuomaa ja pärisis edes takas
Vierailija kirjoitti:
Elämäni aikana tuhansia euroja lahjoittanut ja olen vasta kolmekymppinen ja hiljattain opintoni lopettanut. Ensi vuonna jos ei tule lomautusta niin lahjoitan noin 100€/kk ja siitä sitten kasvatan summaa vuosittain jos töissä vaan pysyn.
Kyllä mahdat olla hyvä ihminen:(
Tärkeä asia, kiva ohjelma! Nyt kaikki lahjoittamaan maailman köyhimmille ihmisille. Pienikin lahjoitus auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salea tympäsee
Mua tympäsee. Voitaisko kerätä vaihteeksi rahaa suomalaisiin homekouluihin? Voisko sultaanit vaihteeksi rahoittaa omiaan?
Kukaan ei ole estänyt sua perustamasta keräystä vaikka näille, ellei sellaista jo ole. Ja rahaa keräävät kyllä kotimaisetkin järjestöt ihan maan sisäisiin tarkoituksiin. Itse saa valita mihin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäni aikana tuhansia euroja lahjoittanut ja olen vasta kolmekymppinen ja hiljattain opintoni lopettanut. Ensi vuonna jos ei tule lomautusta niin lahjoitan noin 100€/kk ja siitä sitten kasvatan summaa vuosittain jos töissä vaan pysyn.
Kyllä mahdat olla hyvä ihminen:(
Lahjoittaminen tuo mulle hyvän mielen ja tiedän että pystyn auttamaan, kun olen sen verran hyvässä asemassa, niin miksi en sitä tekisi.