Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetän lapseni avioerossa vasten tahtoani

Vierailija
11.11.2022 |

Isot lapset haluavat muuttaa isänsä kanssa asumaan, koska isä on rennompi, esim. Antaa olla pidempään ulkona ja maistaa alkoholia tms. Sattuu. Todella paljon. En halua avioeroa, ja kohta olen viikonloppuäiti vasten tahtoani. Elämässäni ei ole enää yhtään mitään. Ei yhtään mitään.

Miten tämä elämä voi olla tämmöstä kuraa? Ei tässä ole enää mitään järkeä. Taidan luovuttaa. Antaa olla. Kaikkeni olen perheen eteen tehnyt, ja epäonnistunut siinä täysin. Totaalisesti. Olen luuseri epäonnistuja.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän lapsia todella hyvin, koska narsistin tyrannista irti päästäminen ei satuta heitä yhtään.

Vierailija
2/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rennompi" isä se luuseri on! Aikansa kun lapset kokevat tuota "rentouttta", palaavat luoksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne nyt viikonloppuna sun luo tule, kun sillon maistellaan sitä alkoholia.

Vierailija
4/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän lapsia todella hyvin, koska narsistin tyrannista irti päästäminen ei satuta heitä yhtään.

En ymmärrä mitä tarkoitat.

Vierailija
5/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Voi olla. Ja saavat olla ulkona pidempään.

Vierailija
6/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voi itse päättää että kumman luona haluavat asua, onko se ikä 12 vee. Meillä meni niin että lapseni halusi mun luona asua, yksi lapsi mutta suhde isään oli hyvä, kävi liiankin usein isällään. 

Vierailija
7/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään? En ymmärrä , kyllä elämää on lastenkin ulkopuolella.

Vierailija
8/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Voi olla. Ja saavat olla ulkona pidempään.

Kyllä meilläkin lapset saa olla viikonloppuna pidempään ulkona.

Vierailija
9/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee siellä isukin huushollissa äkkiä vastaan, että onnistuuko ne hommat silleen rennosti kaverimaisessa suhteessa lapsiin. Pyykit on pestävä, ruokaa oltava, kuskattava lapsia, ostettava vaatteita ja tarvikkeita, terveysjuttuja (varattava tarkastukset, särkylääkkeet oltava jne.), teinin huone siivottava muun kämpän lisäksi. Veikkaan, että se isän rentous karisee äkkiä, kun arjen pyöritys iskee silmille.

Et sitten yhtään auta heitä noissa hommissa. Sanot vaan, että tervetuloa sun luo asumaan, vaikka viikko-viikko, kun joko isä tai lapset alkavat valittavat arkea.

Vierailija
10/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset voi itse päättää että kumman luona haluavat asua, onko se ikä 12 vee. Meillä meni niin että lapseni halusi mun luona asua, yksi lapsi mutta suhde isään oli hyvä, kävi liiankin usein isällään. 

Ei se ihan niin mene, että lapsi saisi päättää. Kyllä se edelleen on vanhempien välinen sopimus. Yli 12v lapsen mielipide huomioidaan asiassa. Muuta huomioitavaa vanhemman halukkuus lähivanhemmuuteen (esim. meillä isä ei halua lapsia arkena), asumisjärjestelyt (esim. jos toisella yksiö ja toisella omakotitalo), sijainti suhteessa kouluun, vanhemman työajat jne.

Vierailija
11/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan niin mene, että lapsi saisi päättää. Kyllä se edelleen on vanhempien välinen sopimus. Yli 12v lapsen mielipide huomioidaan asiassa. Muuta huomioitavaa vanhemman halukkuus lähivanhemmuuteen (esim. meillä isä ei halua lapsia arkena), asumisjärjestelyt (esim. jos toisella yksiö ja toisella omakotitalo), sijainti suhteessa kouluun, vanhemman työajat jne.

Missä näitä tarkastellaan? Jos lapset haluavat isälleen, ja isä haluaa lapset itselleen. Isällä omakotitalo, minulla pienempi asunto. Isä ei ole arjen pyöritykseen osallistunut. Hänellä työ, että öitä pois kotoa toisella paikkakunnalla. Hänen mielestä ok, että lapset ovat silloi keskenään. 12 ja 15v

Vierailija
12/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä tarkastellaan? Jos lapset haluavat isälleen, ja isä haluaa lapset itselleen. Isällä omakotitalo, minulla pienempi asunto. Isä ei ole arjen pyöritykseen osallistunut. Hänellä työ, että öitä pois kotoa toisella paikkakunnalla. Hänen mielestä ok, että lapset ovat silloi keskenään. 12 ja 15v

Kunnan lastenvalvojalla. Yleensä eron yhteydessä varataan sinne aika ja siellä tehdään kirjallinen sopimus lasten asioista ja elatuksesta. Vastaa käräjäoikeuden päätöstä, mutta ei maksa mitään.

https://apuaeroon.fi/tietoaerosta/lapsen-asioista-sopiminen-eron-jalkee…

Vierailija
13/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat jo isoja ja pärjäävät hetken huonommallakin hoidolla eli nyt vaan hoidat hetken itseäsi, muutat pikaisesti, hoidat eroon liittyvät asiat jne. Vietät aikaa lastesi kanssa viikoittain ja pidät heihin muutenkin kohtuullisesti yhteyttä - kyselet kuulumisia ym. mukavaa. Odotat, että arki tulee eksällesi ja lapsille ja toivotat lapset tervetulleeksi takaisin "kotiin".

Vierailija
14/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että lastenvalvojalla pidetään erittäin tärkeänä sitä, että lasten suhde molempiin vanhempiin säilyy. Jos asutte lähekkäin, eli koulunkäynti molempien luota onnistuu, niin aivan varmasti tulisi tasapuolisempi jako kuin joka toinen viikonloppu sinulle. Ja esim. isän poissaolojen aikaan lapset sinulla jne. Ja siellä jos kerrot tuon alkoholiasian ja myöhäiset kotiintuloajat, niin on isän huoltajuus kiikunkaakun (ehkä ensin vain uhkaisin isää, että kerron, jos ei hyvällä suostu viikko-viikkoon tms.).

Vierailija
15/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua yläasteen opettajana usein risoo älyttömästi nämä isän luona asuvat teinit. Perseillään koulussa mitä ehditään ja sitten kaikki palaute ja kaikki meidän laittama tieto asiasta menee isälle, joka ei lue Wilmaa tai vastaa edes puhelimeen. Eiköhän lapset palaa luoksesi viimeistään ekan lasun jälkeen.

Vierailija
16/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat lastensuojeluun, että isän luona lapset juovat alkoholia ja lapset ovat sinulla minuuteissa.

Vierailija
17/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee lapsia myöhemmin varmaan enemmän, tuo on joku vaihe. "Isona" tai teini-iässä halutaan jo olla vapaampia ja kokeilla asioita, tehdä omia päätöksiä. Valitettavasti alkoholi on ainoa mitä joillekin on tarjolla kokeiluun, vaikkei se hyvä aina ole. Nyt voit luoda omaa elämää sillä aikaa. Olisiko lemmikistä seuraa.

Vierailija
18/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu lapsista on teininäkin vanhemmilla. Ei ole lapsen edun mukaista, että lapsi päättää asua siellä, missä saa ryypätä ja notkua iltaisin/öisin liian myöhään ulkona.

Vierailija
19/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tulee takaisin. Se isä kun ei voi olla se "kiva" vanhempi enää kun vastuu arjesta on hänellä lähes täysin. Pakko alkaa vanhemmaksi.

Vierailija
20/22 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuu lapsista on teininäkin vanhemmilla. Ei ole lapsen edun mukaista, että lapsi päättää asua siellä, missä saa ryypätä ja notkua iltaisin/öisin liian myöhään ulkona.

Tuskin tuossa on ryyppäämisestä kyse ja notkumisesta. Eiköhän kokeilu tarkoittanut pientä annosta, jos ikä on nuori. Ja ulkona oltiin takavuosinakin myöhään, joskin ei keskustassa, vaan turvallisemmat alueet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan