Vanha 73-vuotias isäni yrittää mennä entisen vävypojan mökille lapsenlapsen kanssa. Eli taustoja ollaan erottu
yli kymmenen vuotta sitten ja olen puhelimessa jutellut isäni kanssa joka rehvastellen sanoo, että kyllä hän saa mennä entisen vävyn omistamalle mökille. Ex-mieheni on tuo entinen vävy ja hänellä uusi vaimo ja elämä. Enää en uskalla mökistä puhua isäni kanssa,koska hän on niin hullu että saattaisi sinne lähteä. Neuvoja kellään? Sanoi puhelimessa kuukausi sitten että hänellä on oikeus sinne mennä.
Kommentit (9)
No tilanne on sellainen etten itsekään ole enää exän kanssa tekemisissä, niin mitä mun isä oikein ajattelee. Poikani eli lapsenlapsi on aikuinen ja sanoi että vain pyydettäessä saisi isovanhempi sinne tulla. Vaan sellaista kutsua ei koskaan kuulu. Siitä tässä kyse. t.ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi mennä?
Tosiaan miksi ei? Isäsi siis menee ex-miehesi lapsen kanssa ex-miehesi mökille. En minä ainakaan menisi sitä omalta lapselta kieltämään etteikö saisi isoisänsä kanssa käydä vaikka kalassa. Mieti vähän miltä kannalta asiaa ajattelet - itsesi vai lapsen?
Joo ei ole mitään asiaa kun ei ole sinne kutsuttu.
Jos isäsi on saanut mökille kutsun, niin hänen on hyväksyttävää sinne mennä.
Jos isäsi ei ole saanut kutsua, hänen ei ole hyväksyttävää sinne mennä.
Mulla on kanssa isä joka on mielestään tervetullut kaukaisten serkkujen ja exiensä mökeille. Aina puhuu rehvastellen hienoista paikoista joissa on joskus käynyt ja varmaan menee uudelleenkin. Vaikka totuus on että häntä ei ole sinne erityisesti kutsuttu kun lähes vieraita ihmisiä on kyseessä.
Nyt en oikein ymmärrä apn ongelmaa.
Jos isä selittää menevänsä sinne aikuisen lapsesi kanssa niin kyllä se lapsi sanoo ettei nyt käy. Ongelma ratkaistu.
Muutenkaan en kyllä ymmärrä miksi puhuisit isällesi tuosta mökistä? Vai muisteletteko te isän kanssa aina menneitä?
Sekä isä että lapsenlapsi ovat aikuisia niin tämä asia kuuluu ap:lle ... miten?
Isäsi oikeus mennä exäsi mökille lienee exäsi ja isäsi välinen asia.