IS ihmiset jotka ei koskaan sairasta. Itse kuulun myös näihin, mutta en mm juuri koskaan pese käsiä
Käyn kyllä joka aamu suihkussa, mutta en erikseen pese käsiä.
Olin viimeksi kipeänä 2019, mahdollisesti koronassa 4 päivää, toinen vaihtoehto on influenssa, tosin testi oli negatiivinen. Tätä ennen en muista koska sairastin. Saattaa mennä 10 vuottakin.
IS jutussa on mainittuna kikkoja joilla ihmiset pysyvät terveenä. En käytä mitään näistä.
Lapsi ja mies saattavat olla vatsataudissa, mutta minä en sitä saa.
Miten te pysytte terveenä?
Kommentit (24)
Mäkään en sairasta tarttuvia, mutta kerään autoimmuuneja. Lääkärin mukaan vika on t-imusoluissa, länsimainen lääketiede tunnistaa ilmiön, muttei osaa tehdä sille mitään.
Olen lapsesta saakka sairastanut infektioita todella vähän. Erääseen perussairauteen liittyen tätä monitoroitiin terveydenhuollossa ja silloin jo sanottiin että olen ollut keskimääräistä selvästi terveempi. Itseänihän se lähinnä ärsytti kun kaverit sai olla sairaita ja kotona.
Lapsena olin semmoinen mullassa möyrivä sottapytty, eläinten ja erityisesti hevosten kanssa tuli puuhailtua, karvaa ja kakkaa riitti.
Aikuisena syön ihan miten vanhaa ruokaa hyvänsä jos se tuoksuu ja maistuu edelleen hyvältä. Maitotuotteissa ei pieni faasiutuminen haittaa, hillosta voi kuopasta homeen pois.
Minunkin isäni oli terve kuin pukki n. viisikymppiseksi asti mutta sitten alkoi tulla kaikenlaista sairautta oikein urakalla. Älä siis nuolaise ennen kuin tipahtaa 😀
Keväällä oli korona, mutta sitä ennen oon ollut kipeänä viimeks joskus 2008. En tosiaan jatkuvasti pese, enkä olis voinut kuvitella käyttäväni jotain käsidesiä. Nykyään jos syön käsin jossain ulkona niin sutaisen desillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsesta saakka sairastanut infektioita todella vähän. Erääseen perussairauteen liittyen tätä monitoroitiin terveydenhuollossa ja silloin jo sanottiin että olen ollut keskimääräistä selvästi terveempi. Itseänihän se lähinnä ärsytti kun kaverit sai olla sairaita ja kotona.
Lapsena olin semmoinen mullassa möyrivä sottapytty, eläinten ja erityisesti hevosten kanssa tuli puuhailtua, karvaa ja kakkaa riitti.
Aikuisena syön ihan miten vanhaa ruokaa hyvänsä jos se tuoksuu ja maistuu edelleen hyvältä. Maitotuotteissa ei pieni faasiutuminen haittaa, hillosta voi kuopasta homeen pois.
Sama täällä!
Kiipeilin puissa ja juoksin metsässä.
ap
Sairastan harvoin ja käsiä kyllä pesen usein kun kaupassa olen töissä. Meillä on geeneissä tämä. Mun hanhemmat eivät sairastaneet koskaan ja omat lapseni myös todella harvoin. Mun 12 vuotiaalla ei ole ollut ikinä edes vatsatautia.
Minkäköhän ikäisiä olette? Kertokaa tämä kun kommentoitte. Minä olin nelikymppiseksi asti vähän sairastelevaa sorttia mutta nyt viisi vuotta senkin edestä. Viidessä vuodessa enemmän saikkupäiviä kuin edeltävässä kahdessakymmenessä.
Joo, 2014 viimeksi ollut kuumeessa. Ikää 53.
Uskon avantouintiin, hyviin geeneihin ja rentoon elämäntapaan.
En koskaan käytä kauppojen käsidesiä ! Muuten kyllä pesen kädet kotiin palatessa, vessassa tietenkin ym
Vierailija kirjoitti:
Keväällä oli korona, mutta sitä ennen oon ollut kipeänä viimeks joskus 2008. En tosiaan jatkuvasti pese, enkä olis voinut kuvitella käyttäväni jotain käsidesiä. Nykyään jos syön käsin jossain ulkona niin sutaisen desillä.
Nii ja siis lapsena varmaan hankittu se vastustuskyky kun mummon kanoja ja lehmiä lääpin, sitten vattuja syömään jne., ei joka välissä oltu käpäliä pesemässä, nukkumaan mennessä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ikä 58.
Sama, taudit ei vaan tartu. Enkä tosiaankaan ole mikään hygieniafriikki.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en sairasta tarttuvia, mutta kerään autoimmuuneja. Lääkärin mukaan vika on t-imusoluissa, länsimainen lääketiede tunnistaa ilmiön, muttei osaa tehdä sille mitään.
Olen 43. Noro kerran 17 v sitten ja influenssa kerran 25 v sitten. Muistettavia kyllä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä!
Kiipeilin puissa ja juoksin metsässä.
ap
Ap on 39 vuotta
Vaikea uskoa että noroa et saisi varsinkaan josset pese käsiä,
Huonoina tapoina kaivelen nenää ja syön kynsiäni. Siinä saa hyvän bakteeriannoksen kun sormia nuoleskelee. En sairasta melkein koskaan.
Mullekaan ei tartu muut kuin perheessä olevat pöpöt, esim jos töissä porukka kipeenä niin ei tartu. Enkä pese käsiä minäkään tai käytä maskeja tms. Lapsena kun koulussa pakotettiin pesemään niin kaikki flunssat yms tarttui, liika hygienia heikentää vastustuskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Sairastan harvoin ja käsiä kyllä pesen usein kun kaupassa olen töissä. Meillä on geeneissä tämä. Mun hanhemmat eivät sairastaneet koskaan ja omat lapseni myös todella harvoin. Mun 12 vuotiaalla ei ole ollut ikinä edes vatsatautia.
Mä olen 49 vuotta.
En minäkään ole juuri koskaan kippeenä, vaikka käyn suihkussa vähintään kerran päivässä ja pesen kädet suunnilleen joka käänteessä.
Paitsi nyt oli korona pari päivää kovalla kuumeella ja muilla oireilla. Jälkitautina vieläkin väsymystä ja ääni ei kestä työntekoa, keuhkoihin sattuu
Asun maalla ja pesen itsekin aika vähän käsiä siihen nähden mitä kaikkea touhuan.
Sairastelin ennen enemmän nuorempana ja etenkin luulin sairastelevani kunnes allergiat tutkittiin. Mulla on pöly -ja eläinallergioita ja sen jälkeen kun tajusin että flunssa johtuu allergioista ja aloin myös hoitaa allergioita niiden vaatimalla tavalla tarvittaessa - en ole enää sairaana. Nyt oon viimeksi ollut oikeasti sairaana 2020keväällä kun puolisolla oli ehkä raju korona. Minulla oli tavallinen flunssa.
En vaan tule enää kipeäksi. Jos tulen mulla on puoli päivää nuutunut olo ja se menee pois.
En pese lähes koskaan käsiä, suihkussa käyn joka toinen/joka kolmas päivä. Kerran vuodessa flunssa ja ehkä kerran kahteen vuoteen kuume mikä kestää pari päivää.