IS: Katso, paljonko kannattaa nyt olla rahaa tilillä asiantuntijan vinkit Tilille kannattaa varata puskurirahaa pahan päivän varalle, mutta ei liikaa.
Muistakaapas nyt tämä juttu, ettei vaan kerry liikaa rahnaa tilille.
Ja te tosi köyhät, muistakaas myös ettei tilillä saa olla tonnia enempää, jos meinaatte hakea TT-tukea vaikka sähkölaskuihin tai lääkkeisiin. (KHO: 2021:129)
On tämä jännää, miten eri väestö- ja tuloryhmiin pätevät täysin erilaiset säännöt.
Joka paikassa kehoitetaan varautumaan ja säästämään, mutta köyhimmät eivät saa säästää menettämättä sitä pienintä mahdollista perusturvaa.
Kommentit (21)
Parhaat säästövinkit pienituloisille;
- 1893-vuosikerran Lë Chardoney on halvempaa kuin 1590-vuosikerran Lë M'uaa
- lataa Teslasi akku työpaikalla firman piikkiin, näin säästät kotisi sähkölaskussa
- asumisen menot liian suuret? Myy kuudes sijoitusasunto pois tai korota vuokraa tuntuvasti
- Espanja on ihan ok paikka viikonloppureissuja varten
Vierailija kirjoitti:
Se linkki.
Diginatiiveilla on kännykkä kädessä 7/24 ja nippa nappa osaavat hengittää sisään ja ulos ilman kätevää appia, mutta linkin laittaminen on täysin ylivoimaista.
Mulla on tilillä 40 senttiä. Onneksi kohta on 15. päivä...
Nämä toistuvat hyväpalkkaisten ekonomistien säästö- ja puskurivinkit sopivat kyllä huonosti tähän aikaan, jolloin sadat tuhannet kotitaloudet taistelevat tosissaan, kuinka saisivat rahat riittämään ruokaan ja asumiseen.
Absurdiksi nämä kirjoittelut tekee vielä ajankohta, jolloin juuri on julkaistu verotiedot miljoonatuloista, ja etenkin jonkun Fortumin pomon 3 miljoonan tuloista, ja Fortumin "tosi hyvästä, oikaistusta liiketuloksesta". Ilman Uniper- tai Venäjän tappioita.
Vierailija kirjoitti:
Se linkki.
Asiantuntija kertoo paljonko tilillä kannattaa olla rahaa - Taloussanomat - Ilta-Sanomat (is.fi)
Jutussa ihmetellään, miksi asuminen on suomalaisilla vasta viidentenä säästökohteena, ruoan, reissaamisen ja muun sellaisen jälkeen. Niin, miksiköhän? Olisikohan sillä mitään tekemistä sen kanssa että asumisesta on aika mahdoton säästää? Tai ainakin ne muut keinot kokeillaan ensin ennen kuin pistetään kämppä lihoiksi ja muutetaan vuokrayksiöön.
Ja ne jotka jo valmiiksi asuvat vuokrayksiössä eivät ainakaan voi säästää asumiskuluissa.
Vierailija kirjoitti:
- lataa Teslasi akku työpaikalla firman piikkiin, näin säästät kotisi sähkölaskussa
- asumisen menot liian suuret? Myy kuudes sijoitusasunto pois tai korota vuokraa tuntuvasti
Ja jos menee hermot, niin ainahan voi mennä vaikka Keniaan muutamaksi viikoksi lomille latamaan akkuja.
Vierailija kirjoitti:
Nämä toistuvat hyväpalkkaisten ekonomistien säästö- ja puskurivinkit sopivat kyllä huonosti tähän aikaan, jolloin sadat tuhannet kotitaloudet taistelevat tosissaan, kuinka saisivat rahat riittämään ruokaan ja asumiseen.
Absurdiksi nämä kirjoittelut tekee vielä ajankohta, jolloin juuri on julkaistu verotiedot miljoonatuloista, ja etenkin jonkun Fortumin pomon 3 miljoonan tuloista, ja Fortumin "tosi hyvästä, oikaistusta liiketuloksesta". Ilman Uniper- tai Venäjän tappioita.
Suomessa makaa paljon käyttämätöntä rahaa ihan tavallisten palkansaajien tilillä. Olen sinkku, jolla ei ole autoa ja helposti jäisi tonni kuussa säästöön, jos en olisi kova nauttimaan elämästä. Ymmärrän, että monet lapsiperheet ja pienempituloiset ovat tiukilla, mutta kyllä monelle myös nuo muistuttelut ovat tarpeen.
Puskurirahaa? Niin pahaa päivää ei tule että hankkisin tsilarit.
Vanha kunnon sukanvarsi on vielä toimiva säästämiskeino. Kannattaa tosin myös miettiä, miksi eliitti ajaa käteisestä luopumista.
Vierailija kirjoitti:
Ja valtio pääomittaa jälleen Fortumia 2,35Mrd:illa! Ilman sen suurempaa kohua, koska Solidium. Mikä onkaan Fortum-laskun suuruus nyt?
Näihin löytyy näköjään miljardit aika kivuttomasti. Samoin kuin pankkitukiaisiin ja EU-huiputuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ku pierë ni Lë M'uaa
Vierailija kirjoitti:
The WEF just admitted the TRUTH about the coming recession and China is watching | Redacted News
Et osannut omin sanoin kertoa videon sisältöä? Luuletko, että me kaikki olemme vapaa-ajalla ja ehdimme ja pystymme katsomaan videoita?
Mulla on sukanvarteen kertynyt säästöjä pahanpäivän varalle sen verran, että helposti puoli vuotta tulisin toimeen ilman penninhyrrää muualta. Pankkiin en ole niitä milloinkaan viemässä, ärsyttää se tenttaus mistä olen rahat saanut ja taas toinen tenttaus mihin aion ne käyttää jos niitä yrittäisin sieltä käteisenä nostaa.
Vai että ny puskurirahaakin pitäisi olla?!
Kaikkea ne rikkaat keksiikin. 😆
On mulla. Pistin vähän osakkeisiin ja isomman osan jätin tilille ja kotona on käteistäkin.
Hyvin on sitten mun pullat uunissa vai? Ei kyllä tunnu siltä yhtään mutta katsotaan nyt sitten. Kaikki käyttöraha menee, ruoka yms. kallistuu joka kerta kun kaupassa käy.
Mulla on vaan 25 000 euroa ja muuten olen maksanut asuntolainaa ylimäärin pois.
Mulla liikaa tilillä, mutta en tiedä minne sen laittaisin. Osakkeita ja rahastoja on myös, enkä uskalla enempää ostaa, kehitys on niin epävarmaa. Pientä korkoa saisi parista pohjoismaisesta pankista, mutta aika mitätöntä se 1-2 prosenttia on.
Kotona käteisenä on yksi toimintasellainen. En ole mikään rahataitojen ekspertti, ei vain kiinnosta.
Suotta avaat tätä aihetta.
Tästä seuraa vain "Mene töihin" ja "Risusavottaan" tyyppistä kommentointia.
Pohjanmaan persujen ja kokkareiden eläkeläispiirit päivystävät aktiivisesti täällä.
"Minun verorahoilla ei, ja asunto tuet pois", vaikka tulonsiirroilla elävät hekin.