Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät ihmiset pidä heijastimia?

Vierailija
10.11.2022 |

Ovatko itsetuhoisia, vai?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin todistajat kirjoitti:

Samasta syystä kun eivät pidä maskeja.

Ei se maski eikä pegging kaikkeen auta vaikka niin saarnaattekin.

Vierailija
22/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmää rinnastaa maskit heijastimiin. Kun maskit ovat arjessa pelkkää vouhotusta, tarpeen vain työntekijöille terveydenhuollossa ja pölyisissä töissä. Sen sijaan heijastimet ovat oikeasti kevyen liikenteen kulkijoille tarpeen pimeän aikaan liikenteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä tuolla ulkoilualueella liikkuu pyöräilijöitä joilla ei ole minkäänlaisia valoja itse pyörässä tai sitten edes otsalamppua, osa jopa ajaa vastoin lakia vierekkäin. Siinä ei paljon heijastimet auta kun joku ajaa silmät punasena pyörällä ilman valoja.Viimeksi lenkillä Viikissä hämärimmillä osuuksilla havaitsin edellä mainittua. Osalla kuitenkin kalliimpi polkupyörä onko sitten kaikki rahat mennyt siihen fillariin ettei enää varoja ostaa valaisimia pyörään.

Valot pitää aina irrottaa, ettei kukaan niitä varasta ja valoisalla lähtiessä ei muistu mieleen ottaa niitä mukaan. Itse juuri viime viikolla pimeänä ajelin, kun ei ollut valoa mistä ottaa töistä lähtiessä.

Vierailija
24/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heijastimet on rumia.

Aika nirso olet jos et saatavilla olevasta valikoimasta löydä mieleistäsi. Heijastimia kun myydään muuallakin kuin vain kauppojen ja markettien telineissä.

Vierailija
25/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä tuolla ulkoilualueella liikkuu pyöräilijöitä joilla ei ole minkäänlaisia valoja itse pyörässä tai sitten edes otsalamppua, osa jopa ajaa vastoin lakia vierekkäin. Siinä ei paljon heijastimet auta kun joku ajaa silmät punasena pyörällä ilman valoja.Viimeksi lenkillä Viikissä hämärimmillä osuuksilla havaitsin edellä mainittua. Osalla kuitenkin kalliimpi polkupyörä onko sitten kaikki rahat mennyt siihen fillariin ettei enää varoja ostaa valaisimia pyörään.

Valot pitää aina irrottaa, ettei kukaan niitä varasta ja valoisalla lähtiessä ei muistu mieleen ottaa niitä mukaan. Itse juuri viime viikolla pimeänä ajelin, kun ei ollut valoa mistä ottaa töistä lähtiessä.

Minä yleensä muistan ottaa mukaan, mutta vuosia sitten sitten sattui kerran niin, että lampusta loppui virta kesken matkan.

Vierailija
26/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne kaikki heijastin vaatteet ovat?

En ole nähnyt sellaisia, vaikka kauppakeskuksessa olen pyörinyt.

Olisi kyllä kiva heijastin pipo tai hanskat omata tai molemmat.

Juuri katselin Motonetissä koko ulkopinnaltaan heijastavia kintaita.

Vierailija
27/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastimet eivät kuulu yläluokkaan. Työväenluokkalaiset voivat pitää ihan vapaasti, mutta paljastatte tasonne niillä heijastimilla.

Vierailija
28/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt heijastimia lapsesta asti pimeällä liikkuessani ja käytän jatkossakin. Sen sijaan mitään turhaa maskia en laita naamaani hiostamaan, hengitystäni raskauttamaan ja sen lenkkejä korviani hankamaan. Ne heijastimet eivät hiosta naamaani, eivätkä raskauta hengitystäni, eivätkä hierrä korviani. Pienistä flunssista kyllä aina selvitään. Jos auto ajaa päälle, niin siitä en olisi ollenkaan varma.

Vierailija
29/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastinhenkselit, miksi niitä sanotaan, ne näkyvät hyvin. Jos mulla olisi lapsia tai itse ulkoilisin pimeällä, hankkisin semmoset. Ei tulis hakaneulasta reikiäkään hihoihin.

Vierailija
30/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pahin vuodenaika oll liikenteessä ilman heijastinta. Kun lumi tulee maahan, se hieman "valaisee".

Nyt on sysimustaa ulkona, useimmilla vielä tummat vaatteet päällä.

Kannattaa myös muistaa, että osalla autoilojoista voi olla esim. hämäränäkö heikentynyt, tai ajaessa huomion vie (hetkellisesti) joku muu asia (puhelin soi, lapsinhuutaa takapenkillä jne.)

Heijastimissakin on hyvä muistaa, ettei yksi pieni näy kunnolla/joka puolelle. Olkoon miten junttia tahansa, itse vedän kunnon heijastinliivit lenkille päälle, vaikka kaupungissa asun. Kauppareissulle olen ostanut heijastavaa kangasta olevan kangaskassin.

Vierailija
31/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon kiinnittänyt huomiota, että todella monilla on heijastinvaljaat. Lapsilla, koululaisilla, nuorilla, aikuisilla, vanhuksilla. Tänään lenkillä menin jo laskuissa sekaisin, mutta varmaan 30-40% vastaan kävelevillä. Roikkuviin heijastimiin en kiinnittänyt huomiota eikä ne kävelijälle niin näykään, joten varmasti osalla tuosta valjaattomasta joukosta oli kuitenkin jokin heijastin.

Vierailija
32/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos on heijastimia, ne eivät ole riittäviä tai kiinnitettynä oikeassa paikassa! Joku yksittäinen pieni heijastin vieläpä väärin kiinnitettynä on yhtä tyhjän kanssa. Pyöräilijöidenkin kannattaa panostaa kunnollisiin valoihin. Omat heijastavat hanskat olen ostanut Motonetista. Löytyy varmasti muualtakin.

Vierailija
33/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käytän.

Vierailija
34/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heijastinhenkselit, miksi niitä sanotaan, ne näkyvät hyvin. Jos mulla olisi lapsia tai itse ulkoilisin pimeällä, hankkisin semmoset. Ei tulis hakaneulasta reikiäkään hihoihin.

Heijastinliivi erottuu henkseleitä paremmin autoilijalle.

Vierailija
35/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heijastimet eivät kuulu yläluokkaan. Työväenluokkalaiset voivat pitää ihan vapaasti, mutta paljastatte tasonne niillä heijastimilla.

Ei myöskään olla yläluokkaa kun ollaan auton alla.

Vierailija
36/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auton jokaisessa ovikotelossa heijastinliivi jos tulee tilanne että joutuu hämärässä tai pimeässä pysähtymään ja poistumaan autosta esim. onnettomuuspaikalle tai auto tekee tenän kesken pimeän taipaleen.

37/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi heijastinta joka takkiin. Heijastushanskat voisin ostaa.

Vierailija
38/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auton jokaisessa ovikotelossa heijastinliivi jos tulee tilanne että joutuu hämärässä tai pimeässä pysähtymään ja poistumaan autosta esim. onnettomuuspaikalle tai auto tekee tenän kesken pimeän taipaleen.

Sama juttu minullakin autossa heijastinliivejä ovikoteloissa ja fikkari hanskalokerossa.

Vierailija
39/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Ne menee aina hukkaan

Vierailija
40/58 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minullakin autossa heijastinliivejä ovikoteloissa ja fikkari hanskalokerossa.

Tästä tulee mieleen se juttu, jossain Lahden lähellä porukoiden piti mennä pimeälle tielle tappelemaan autosta. Auto ajoi tien sivuun ja tappelijat paukkasivat ajotielle selvittämään välejään ja menehtyivät kun rekka ajoi päältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi