Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ilmoita jos joku on tulossa kylään

Vierailija
10.11.2022 |

Tätä tapahtuu jatkuvasti. Tulen töistä kotiin ja sitten täällä on jotain miehen kavereita hengailemassa tai hetken päästä ovikello soi ja joku on tulossa kylään, eikä ole asiasta keskusteltu.

Asiasta olen muutamaan otteeseen miehelle sanonut, muttei näytä menevän perille. Koti on yhteinen ja itse kaipaan myös rauhaa töiden jälkeen.

Välillä mies on myös olettanut, että mähän tässä äkkiä vähän leivon jotain tarjottavaa hänen kutsumille vierailleen.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on tapana puolin ja toisin jutella siitä, keitä meille tulee ja milloin. Kyllä meille kummankin kaverit on tervetulleita samoin kuin yhteiset kaverit ja lasten kaverit sekä suku, mutta ollaan todettu että yhdessä sovitut ja mietityt ajankohdat toimivat parhaiten ihan koko perheen kannalta. Yhteisten kavereiden kanssa toteutetaan joskus ex tempore- juttuja ja sitten on pari sellaista, jotka vaan ajaa pihaan ja marssii sisään, jos näyttää siltä että ollaan kotona. Nämä on ihan ok, koska eivät kuitenkaan vaivaksi asti ole ja osaavat antaa tilaa, sekä huomioida kaikki.

Mun mielestä parisuhde ei myöskään toimi niin, että joku vain päättää että nyt sinä siivoat tms. ja sillä jotenkin estetään kyläilyt. Kehottaisin keskustelemaan aivan aluksi, ihan rauhanomaisesti, mielellään niin että toteutustapoja ratkaisuille mietitään niitäkin huolella.

Vierailija
62/64 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kotiinsa saa kutsua vieraita ja kutsumattakin saa ystävät tulla kylään. Mutta, jos he on sulle ongelma, sano asiasta ja jos miehesi ei ymmärrä, päätät itse hyväksytkö vai et. Et sä voi miehesi ystävyyksiä rikkoa, parisuhteen kyllä.

Kyllä kai yhteisessä kodissa jotkut pelisäännöt on?

On, niinhän tossa just kehotettiin tekemään ne yhteiset säännöt. Jos ei löydy ratkaisua, ap tekee omansa. Yksinkertaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on pyhä ja kotirauha. Ystäviä voi tavata muualla. Sitten voi joskus yhteistuumin järjestää illanistujaiset tai muut juhlat kotona ystäville. Mutta tuo jatkuva kavereiden notkuminen teillä kuulostaa rasittavalle.

Vierailija
64/64 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta keskusteltiin eilen rakentavasti. Mies ymmärsi kantani siihen, että täällä asuu muitakin ihmisiä. Olisi mukavaa tietää etukäteen jos joku on tulossa käymään jne. Yllätysvieraat toki on erikseen.