Mies ei ilmoita jos joku on tulossa kylään
Tätä tapahtuu jatkuvasti. Tulen töistä kotiin ja sitten täällä on jotain miehen kavereita hengailemassa tai hetken päästä ovikello soi ja joku on tulossa kylään, eikä ole asiasta keskusteltu.
Asiasta olen muutamaan otteeseen miehelle sanonut, muttei näytä menevän perille. Koti on yhteinen ja itse kaipaan myös rauhaa töiden jälkeen.
Välillä mies on myös olettanut, että mähän tässä äkkiä vähän leivon jotain tarjottavaa hänen kutsumille vierailleen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ala kutsumaan omia kavereitasi käymään ilman että ilmoitat miehelle mitään.
niin ja joskus vielä samaan aikaan kun miehen kaverit on käymässä :) niin mies voi ehkä huomata jotain......
tyttöjen kanssa kauheesti kikattelua ja juttelemista vaikka mistä...
Ei ole ok ainakaan pienessä kämpässä. Jos miehellä on oma miesluolansa niin silloin voivat sinne vetäytyä kaverilauman kanssa, mutta en katselisi omalla sohvalla työpäivän jälkeen miehen kavereita kuin korkeintaan pari kertaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perseestähän tuo on ja kertoo jotain miehen asenteesta, jos olettaa sun leipovan vierailleen 🤦
Joo , en ole sentään alkanut leipomaan.
Välillä häpeän myös silmät päästäni millaiseen läävään hän kaverinsa kutsuu
Miten te oikein elätte, jos kahden aikuisen koti on läävä?
Millä välin sitä pystyy siivoamaan, kun joka päivä on miehen kavereita kylässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala kutsumaan omia kavereitasi käymään ilman että ilmoitat miehelle mitään.
niin ja joskus vielä samaan aikaan kun miehen kaverit on käymässä :) niin mies voi ehkä huomata jotain......
tyttöjen kanssa kauheesti kikattelua ja juttelemista vaikka mistä...
Keksin mitä aion. Järjestän jotkut kivat kynttilä- tai vaatekutsut kavereilleni ja ilmoitan sitten samana päivänä, että akkalauma saapuu pian. Haha. Tarjottavat on vain meille jne
Mies saattaa myös sanoa tälläsiä
"Lupasin muuten jätkille, että saavat tulla meille kisastudioon"
Voisiko tästäkin asiasta keskustella, niin kuin aikuiset "hei, voisinko kutsua jätkät meille kisastudioon"
Hän vain ilmoittaa mitä täällä tapahtuu milloinkin tai sitten ei edes sitä vähää. Viis siitä mitä mieltä minä olen
Ei luoja. En yhtään hyväksyisi tuollaista. Ja tuskin se mieskään tykkäisi, jos tilanne menisi toisinpäin ja pyytäisit häntä tekemään naisystävillesi voileipiä tms.
En yhtään katsoisi tuollaista mulkkuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perseestähän tuo on ja kertoo jotain miehen asenteesta, jos olettaa sun leipovan vierailleen 🤦
Millä välin sitä pystyy siivoamaan, kun joka päivä on miehen kavereita kylässä?
Tämäpä. Mies voisi siivota itse
Meet suihkuun ja tuut pieni pyyhe päällä sieltä viuhahtelemaan. Tai oikeen kunnolla, rinnat paljaana. Voi olla, että vähän aikaa muistaa🤣
Vierailija kirjoitti:
Meet suihkuun ja tuut pieni pyyhe päällä sieltä viuhahtelemaan. Tai oikeen kunnolla, rinnat paljaana. Voi olla, että vähän aikaa muistaa🤣
Eiks tossa tilanteessa ne miehet vaan nauttis olostaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks tossa tilanteessa ne miehet vaan nauttis olostaan?
Mun mies lopetti yllärivieraiden kutsumisen, kun lopetin sievistelyn ja saatoin tulla juttelemaan eteiseen pelkkä pyyhe päällä, vaihdoin kuulumisia ohuessa yöpuvussa jne.
On se minunkin kotini. Oma mies ei sitten halunnutkaan jakaa ihan kaikkea suihkunraikkaasta tyttöystävästä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun 2000-luvun alussa asuin samassa erään ihmisen kanssa hetken, en ottanut ketään hänen kaveria vieraaksi, varsinkaan hänen juovaa serkkuaan vaimoineen. Paitsi pari omaa siistiä vierasta pääsi. En varmaan olisi alkanut leipomaan, lähellä oli leipomokin. Mitään vierastaloa ei ollut ja halusin yksityisyyttä.
Ai sinä yksin määräsit kuka teille saa tulla kylään?
Joo. Koska asunto oli minun. Olin Pomo. Pidän kotia yksityisenä paikkana. Mutta kyllä se toinen sai sen jälkeen oman asunnon, johon saattoi taas ottaa omat kaverinsa ja naisetkin. Jotkut asunnot ovat vain liian pieniä, että sinne haluaisi mitään ylimääräistä sähellystä.
Tuo on kamalin paikka, kun toinen alkaa määräillä, että tämähän on vain minun kotini vaikka molemmat siellä asuvat. Kamala pomo olit.
Vierailija kirjoitti:
Olen kai onnekas että meillä on puolison kanssa sanaton sopimus ettei vieraita kutsuta kotiin kysymättä ensin toiselta. Ap, eikö miehesi voisi nähdä kavereita jossain muualla?
Minusta olisi tosi ikävää, ettei kotiin voisi kutsua kavereita vaan heitä pitäisi tavata muualla. Ei se olisi oikea koti sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän mies on korttinsa pelannut. Oma emäntä/palvelija, joka kestitsee vieraitaan. Voihan tuossa olla semmoista näyttämistä ja brassailua kavereillekin, että hän on ns. master of the house ja kun naksauttaa sormia, vaimoke leipaisee sämpylät mieskavereille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koti on yleensä aika läävä päivää ennen siivouspäivää. Muuten meillä on ihan perussiistiä, mutta päivä ennen siivouspäivää molemmat vähän hölläävät siisteyden suhteen, koska seuraavana päivänä sitten siivotaan kunnolla kuitenkin.
Siis mitä ihmettä te sotkette siellä ennen siivouspäivää?
Mä pukisin verkkarit päälle, istuisin sohvalle, pierasisin mojovasti ja löhöisin kattoen telkkaria. Mitäs änkevät sun kotirauhaa häiritsemään, sit kestävät sun kotoilusikin.
Vältteleekö mies kotitöitä ja lastenhoitoa hommaamalla kavereitaan kylään? Jos näin niin lopeta se että miehen ei tarvi silloin osallistua. Ilmoitat vaikka tyynesti että nyt mieheni keittää iltapuuron lapsille ja syöttää heidät sillävälin kun minä käyn iltalenkillä. Tai kerrot miessakille että huomenna meidän Matilla on sitten siivouspäivä. Eli jos tulette niin saatte porukalla tehdä viikkosiivouksen. Ja huolehdit että Matti sitten tosiaan siivoaa seuraavana päivänä.
Ite oot sen pippelieläimes ottanu.
Tottakai kotiinsa saa kutsua vieraita ja kutsumattakin saa ystävät tulla kylään. Mutta, jos he on sulle ongelma, sano asiasta ja jos miehesi ei ymmärrä, päätät itse hyväksytkö vai et. Et sä voi miehesi ystävyyksiä rikkoa, parisuhteen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kotiinsa saa kutsua vieraita ja kutsumattakin saa ystävät tulla kylään. Mutta, jos he on sulle ongelma, sano asiasta ja jos miehesi ei ymmärrä, päätät itse hyväksytkö vai et. Et sä voi miehesi ystävyyksiä rikkoa, parisuhteen kyllä.
Kyllä kai yhteisessä kodissa jotkut pelisäännöt on?
Mies on perheen pää.