Miten suhtautuisit, jos isäsi olisi isänpäivänä kännissä?
Kohtasin tällaista muutaman kerran lapsuudessani, etten päässyt antamaan isänpäivälahjoja isälle, kun hän oli jossain viihteellä. Isäni siis ei ole koskaan ollut huoltajani, mutta tekemisissä kylläkin sillloin, kun hänelle kävi. Vielä aikuisenakin mietin, että ostanko isänpäivälahjaa, kun ei tiedä onko hän "paremmalla juhlatuulella".
Kommentit (19)
Ei ole sellaista vielä tapahtunut, joten en tiedä. Isäni on ollut isäni jo 48 vuoden ajan.
Jos kuitenkin nyt tulevana sunnuntaina niin tapahtuisi, olisin hyvin huolissani, sillä jotain olisi tapahtunut. Äitini osaisi varmasti kertoa asiasta ja luulen, että hän olisi soittanut minulle jo silloin, kun näkee, isäni kuppia nostavan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaista vielä tapahtunut, joten en tiedä. Isäni on ollut isäni jo 48 vuoden ajan.
Jos kuitenkin nyt tulevana sunnuntaina niin tapahtuisi, olisin hyvin huolissani, sillä jotain olisi tapahtunut. Äitini osaisi varmasti kertoa asiasta ja luulen, että hän olisi soittanut minulle jo silloin, kun näkee, isäni kuppia nostavan.
Näinhän se pitäisi olla. Ap
Ihan sama, ei hän ole rähinäjuoppo. Luultavasti käydäänkin yhdessä isänpäiväkaljalla.
Aiemmin se olisi ollut todellinen ihme, ainakin pers-sellainen. Vanhemmiten pieni hönö oli jos ei tavallista, niin ei ainakaan ihan tavatonta.
Nyt nipistäisin itseäni. Hän on ollut jo joitain vuosia mullan alla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, ei hän ole rähinäjuoppo. Luultavasti käydäänkin yhdessä isänpäiväkaljalla.
Onko ok tehdä myös lapselle oharit?
Miksi kännissä olo haittaisi minua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kännissä olo haittaisi minua?
En todella tiedä. Itse en tykkäisi yhtään ja peruisin tapaamisen.
Toteaisin että "jaah.. taasko" koska on tapahtunut ennenkin.
Tämän päivän edellinenkin ketju on vielä pystyssä: https://www.vauva.fi/keskustelu/4881137/mita-tekisitte-jos-isanne-olisi…
Ei haittaisi yhtään, sillä hän on ihan asiallinen humalassakin. Ei vaan olisi hänen tapaistaan.
Olisin ehkä hämmentyneen huvittunut. Hän ei ota koskaan lasillista / olutta enempää
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän edellinenkin ketju on vielä pystyssä: https://www.vauva.fi/keskustelu/4881137/mita-tekisitte-jos-isanne-olisi…
Ai se tulikin. Minulla näytti vain error. Ap
Isäni täyttää 87 vuotta eikä ikinä ole ollut kännissä, joten varmaan säikähtäisin, että nytkö otsalohkodementia iski.
edes kerran elämässä kännissä jokeltaa
Aika normaalia. Antaisin kortin ja mahdollisen lahjan joka tapauksessa. Hän yleensä joi kotona. Mitään varsinaista juhlintaa meillä ei isänpäivänä ollut.
Ohareista sanoisin, että niihin kyllä tottui. Jos isä joskus innostui lupaamaan, että lähtee meidän kanssa esim. ravintolaan, niin hän saattoi perua sen viime hetkellä, kun ei halunnutkaan lähteä.
Sitä oppi ajattelemaan, että sellainen hän vaan on.
Se kyllä muuttaisi asioita, jos saisin tietää että isä onkin vielä elossa ja juopottelee. Perintökin on jaettu jo vuosia sitten.
Järkyttyisin, hakeutuisin hoitoon, sillä isäni on kuollut 30 vuotta sitten.
Mutta joo, jos hän olisi elossa, niin en yllättyisi yhtään, juoppo kun oli.
Vetäisin koteloon! Eikä auttaisi toisen posken kääntäminen.
.