Nuo kuukautisalushousut on hirveän kalliita. Onko sen arvoisia?
Olen käyttänyt kuukuppia aiemmin, mutta kotona voisi olla helppo käyttää noita alushousuja, mikäli ovat hyviä siis. Pitäisi varmaan ostaa kahdet, mutta hinta hirvittää. Vuotoni on käsittääkseni keskivahvaa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein muistan, niin noissa on pesuohjeena 40 asteen pesu. Aika epähygieenistä.
Ne pitää pestä heti kun riisuu ensin käsipyykkinä kylmällä vedellä. Lähtee jo siinä suurin osa vuodosta. Sitten vielä koneeseen myöhemmin. Ei ne mulla ainakaan ole esim. haisemaan alkanut tai mitään vaikka on ollut pitkään jo käytössä joten ilmeisesti ihan ok:sti puhdistuu.
Aika ällöä pestä käsipyykkinä.
Se on sun omaa kuukautisverta? Miten jengi on näin heikkoa tekoa nykyään
Samalla logiikallahan jokaisen pitäisi rakastaa lattiakaivon tyhjennystä, koska omia hiuksiahan ne sinne menevät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein muistan, niin noissa on pesuohjeena 40 asteen pesu. Aika epähygieenistä.
Ne pitää pestä heti kun riisuu ensin käsipyykkinä kylmällä vedellä. Lähtee jo siinä suurin osa vuodosta. Sitten vielä koneeseen myöhemmin. Ei ne mulla ainakaan ole esim. haisemaan alkanut tai mitään vaikka on ollut pitkään jo käytössä joten ilmeisesti ihan ok:sti puhdistuu.
Hyväksyn kyllä menkkani, mutta en silti nauti ajatuksesta että käsin lotraan sillä menkkaverellä. Kyllähän jotkut miehet jopa nuolee naisiaan menkkojen aikaan, mutta vähän poikkeuksellista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikallahan jokaisen pitäisi rakastaa lattiakaivon tyhjennystä, koska omia hiuksiahan ne sinne menevät ovat.
Jos sun tuore kuukautisveri on hygieniatasoltaan samaa kuin lattiakaivo, mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Kakkis kirjoitti:
Olen pessyt kuudessakympissä. Eivät ole vielä ottaneet nokkiinsa.
Mitäköhän materiaalia ne oikein ovat? Polyesterin ja elastaanin sekoitusta? Irtoaako pesussa mikromuovia vesistöihin?
Puuvillahan kestää vaikka 90 astetta, eli tuskin sitä ovat.
Erään valmistajan sivuilta, polyesteriä ovat:
"Kosteutta siirtävät materiaalit ovat nykyaikaisia teknisiä materiaaleja jotka siirtävät kosteutta iholta. Ne on valmistettu high-tech polyesterista joka imee hyvin vähän vettä, toisin kuin puuvilla.
Tämä tarkoittaa sitä että kuukautishousut tuntuvat kuivilta ja mukavilta huolimatta siitä mitä vaginasi niihin erittää."
Noissa on myös antibakteerisia ominaisuuksia:
"intimawear by Libresse™ -kuukautisalushousut sisältävät erityisen imukykyisen ja kosteutta siirtävän kerroksen. Kerros on käynyt läpi antibakteerisen käsittelyn, joka auttaa hajujen neutralisoimisessa, jopa kuumissa ja kosteissa ilmastoissa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun tuore kuukautisveri on hygieniatasoltaan samaa kuin lattiakaivo, mene lääkäriin.
Syö pääs. Et taida olla nainen.
Millaista on keskivahva vuoto? Kuinka paksua? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn kyllä menkkani, mutta en silti nauti ajatuksesta että käsin lotraan sillä menkkaverellä. Kyllähän jotkut miehet jopa nuolee naisiaan menkkojen aikaan, mutta vähän poikkeuksellista se on.
No se nautinto ja nuoleminen on sun omaa mielikuvaa. Et varmaan pese myöskään persettäsi, ellet nauti siitä ja halua nuolla sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö pääs. Et taida olla nainen.
Naiseus sitä että ällöää luonnollista kehon toimintaa? Toivottavasti tyttäresikin oppii vihaamaan itseään ja poikasi pitämään naisten kehoja vastenmielisenä.
Olen kokeillut monia - Libressen parhaimpia (tähän asti).
Itselläni niin runsaat kuukautiset, että joutuisin käyttämään muuten housuvaippoja. Noita kuukautispikkareita voin käyttää tavallisen yösiteen kanssa, mikä tulee lopulta huomattavan paljon edullisemmaksi. Pienempinä vuotopäivinä voi käyttää ilman mitään lisäsuojaa eikä ole kertaakaan vuotanut yli. Ihan parhaita yöllä kun ei tarvitse pelätä ohivuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi on kivempi.
Itse käytän nykyään kuppia (Nomai iso) runsaina vuotopäivinä ja menkkapikkareita niukkoina. Näin siksi, että mulla se kupin "ronklaaminen" sisään ja ulos usein jonkin verran ärsyttää limakalvoja ja 6 päivää kupin kanssa alkaa jo sattua laitettaessa ja poistettaessa. Pari päivää eli ne runsaimmat vuodot kestää hyvin.
Prisman Dorinat, joita saa 2 packin samalla hintaa kuin muita yhdet housut, on täällä saaneet hyvät pisteet https://www.iltalehti.fi/keho/a/00b060f8-27b3-48ee-bf57-4d3eb8b0f2e0
Mun kuukautisveri alkaa ainakin haisemaan aika nopeasti siteessä ja niin varmaan menkkapikkareissakin ja kun on vielä runsaat kuukautiset, niin ei ole varmaan mun juttu.
Jos olisi semmoinen hyvin pieni pesukone jollain valmistajalla mallistossa, joka on oikeasti tosi pieni ja pesee jotain 1-4kg pyykkiä kerralla, sellainen olisi todella kätevä kuukautisalkkareiden, kestositeiden tai kestovaippojen pesuun.
Amazonissahan on myynnissä näitä minipyykkäreitä, mutta ne on poikkeuksetta huonolaatuisia, heikkoa tekoa, eivät kestä korkeita lämpötiloja ja sähköturvallisuus on vähän niin ja näin. Olen kohta jo 2 vuotta etsinyt oikeasti minikokoista pikkupyykkäriä kylppäriin eikä missään ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi semmoinen hyvin pieni pesukone jollain valmistajalla mallistossa, joka on oikeasti tosi pieni ja pesee jotain 1-4kg pyykkiä kerralla, sellainen olisi todella kätevä kuukautisalkkareiden, kestositeiden tai kestovaippojen pesuun.
Amazonissahan on myynnissä näitä minipyykkäreitä, mutta ne on poikkeuksetta huonolaatuisia, heikkoa tekoa, eivät kestä korkeita lämpötiloja ja sähköturvallisuus on vähän niin ja näin. Olen kohta jo 2 vuotta etsinyt oikeasti minikokoista pikkupyykkäriä kylppäriin eikä missään ole.
Ihmiset on tosi vieraantuneita itsestään ja luonnosta. Tässä sulle vinkki hyvästä pyykkäristä: 🤚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on tosi vieraantuneita itsestään ja luonnosta. Tässä sulle vinkki hyvästä pyykkäristä: 🤚
Tota, menepä kuule itseesi ja ihan huolella nyt. En omista nimittäin pyykinpesukonetta lainkaan. Tuommoista laadukasta ja kestävää minilaitetta tai jopa pulsaattorikonetta, tai käsin veivattavaa pikkukonetta olen yrittänyt etsiä sen pari vuotta.
Kuukautiskuppi on reilusti parempi vaihtoehto. Belladot
Thinx-merkkiset olleet käytössä satunnaisesti. Hyvin toimivat eikä juuri huomaa eroa normaaleihin pikkareihin, mukavat päällä. Olen käyttänyt joko alkupäivinä kupin lisäturvana tai viimeisten päivien niukkaan vuotoon sellaisenaan. En käyttäisi pelkästään, jos on yhtään enemmän vuotoa. Muuten tuntuu hyvältä ja huomaamattomalta, kunnes ns. kantokyky tulee vastaan, sitten pitäisi vaihtaa kyllä heti. Olen huuhtaissut käytön jälkeen kylmällä vedellä ja pessyt normaalin pyykin mukana, ihan hyvin on mennyt, ei ongelmia.
Yök. Olen aina käyttänyt kertakäyttöisiä suojia. Ei tarvitse pestä eikä huuhtoa. Eikä käyttää hautovia, haisevia kuukautisalushousuja.
Itse kun asun yksin, niin ei ole ollut minusta paha siinä heti vessassa vaihdettuaan äkkiä lavuaarissa pesaista ne, ei siihen mene kuin minuutin verran, ja laittaa johonkin kuivumaan. Mutta kieltämättä jos taloudessa olisi muitakin, en välttämättä haluaisi kuivatella niitä pyykkipäivää odottavia käsinpesaistuja menkkapikkareita ympäriinsä.