Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tekee kaikessa negatiivisia (vääriä) tulkintoja

Vierailija
10.11.2022 |

Mikäköhän miestäni voisi vaivata, kun hän tulkitsee lähes kaikki sanomiseni väärin eli negatiivisesti. Välillä sanoo, ettei ymmärrä mitä tarkoitan, vaikka puhun ihan normaalisti ja muiden kanssa minulla ei ole koskaan kommunikointihaasteita.

Lisäksi hän vääristelee jälkikäteen sanomisiani/valehtelee minun sanoneen jotain, jopa sellaisissa asioissa, joissa olemme käyneet keskustelun viestitse ja asia on helposti tarkastettavissa. Hän syyttää minua jostain väärästä tavasta toimia, joka on todellisuudessa hänen tapansa. Esimerkiksi viimeisin tapaus: pyysin miestä korjaamaan pöydälle jättämänsä astiat. Mies hyökkäsi heti vastaan ja sanoi, että voisinko minä korjata vessan peilikaapin alla olevan ripsivärini joka on ollut siellä monta päivää. Itse en ollut sitä huomannut eikä mies ollut siitä sanonut tuota ennen. Tuon jälkeen mies laittoi viestiä, että on rankkaa, kun MINÄ en kykene ottamaan itseeni kohdistuvaa kritiikkiä vastaan ilman että hyökkään takaisin. Minun oli pakko kysyä, että onko hän oikeasti tosissaan eikä näe omaa toimintaansa, että hän juuri minuutti sitten teki itse niin. Mies ei vastannut enää mitään. Ja usein, kun joudun perustelemaan kirjallisesti hänen valheitaan ja vääristelyjään, hän ilmoittaa ettei lue enää viestejäni ja mikään ei muutu.

Mitä tuollaisen ihmisen kanssa voi tehdä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että et halua olla hänen kanssaan, jos hän jatkaa. Siinä se ratkaisu. Ja sitten johdonmukaisesti alat tekemään eroa.

Tämä ei ole roisia tekstiä vaan totuus: Sinulla on vain yksi elämä, et kai aio viettää sitä kenenkään ilkeän idiootin kanssa??????

Vierailija
2/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on väärässä, sehän on sanomattakin selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että et halua olla hänen kanssaan, jos hän jatkaa. Siinä se ratkaisu. Ja sitten johdonmukaisesti alat tekemään eroa.

Tämä ei ole roisia tekstiä vaan totuus: Sinulla on vain yksi elämä, et kai aio viettää sitä kenenkään ilkeän idiootin kanssa??????

Olen väläytellyt eroa, mutta meillä on lapsia, joten en haluaisi erota. Ja mies ei ole aina ollut tuollainen vaan tuota on jatkunut vasta vuoden ja nuo oireet pahenevat aina yhteen stressaavaan teemaan liittyen. Olem pyytänyt miestä hakemaan apua, mutta hän ei näe itsessään mitään vikaa vaan kaikessa vika on aina jossain muualla (eli minussa).

Ap

4/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies. Heitä pihalle.

Vierailija
5/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sanonut, että minun pitää puhua tästä jollekin ystävälleni, johon mies on todennut ettei minulla ole oikeutta puhua hänestä mitään ja että MINÄ vain valehtelisin ja vääristelisin asioita, vaikka kyse sellaisista asioista, jotka on helposti näytettävissä toteen viestinnästämme.

Ap

Vierailija
6/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiiviagressiivisuutta. Hänellä menee huonosti ja purkaa sitä sinuun.

Vierailija
7/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies aina ollut tuollainen? Jotkut tekee tuota, koska haluavat riitaa ja etsiä toisesta vikoja silloinkin, kun sellaisia ei ole. Yleensä kyse on siitä, että haluaa erota, mutta siihen ei ole "järkevää" syytä, joten siihen etsitään keinoa riidoista ja olemattommista vioista.

Vierailija
8/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät mitä tehdä... JSSAP! Ihan oikeasti, mies on pukenut marttyyrinviitan päälleen etkä sinä sitä saa riisuttua vaikka mitä tekisit.

Vierailija
9/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se halua erota ennen kuin saa haluamansa. Luulet että mies on muuttunut tuollaiseksi, mutta jonain päivänä sullekin totuus selviää eikä se tunnu yhtään sen mukavemmalta.

Tosi asia kuitenkin on se että teet itse valintansi ja hän omansa.

Et sinä juokse joenkaan yli ellet voi juosta siltaa pitkin ja jos kuitenkin juokset niin putoat tietysti jokeen. Syytätkö silloin jokea, rakentamatonta siltaa, kaupungin johtajaa vai katsotko kenties peiliin ensin ja toteat että parempi olla juoksentelematta joen yli ennen kuin silta on rakennettu?

Vai jatkatko juoksemista pudoten kerta toisensa jälkeen jokeen uiskentelemaan?

Vierailija
10/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki on kuin omasta elämästäni sillä erolla, että mies sanoo haluavansa muuttua. Olen miettinyt eroa jo monta kuukautta.

Vierailija
11/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä haluat elämältä. Ja saatko sen. 

Jos nykyinen meno on ok, jatka suhteessa. 

Jos ei, mieti mitä ratkaisuja voit tehdä.

Vanha totuus pätee edelleen: toista ei voi muuttaa, vain itseään (tai suhtautumistaan asiaan).

Vierailija
12/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies aina ollut tuollainen? Jotkut tekee tuota, koska haluavat riitaa ja etsiä toisesta vikoja silloinkin, kun sellaisia ei ole. Yleensä kyse on siitä, että haluaa erota, mutta siihen ei ole "järkevää" syytä, joten siihen etsitään keinoa riidoista ja olemattommista vioista.

Ei ole aina ollut vaan koen, että yksi stressaava asia hänen elämässään on saanut hänet purkamaan pahaa oloaan minuun. Mutta hän ei vaan lopeta eikä näe mitään vikaa itsessään eikä suostu myöskään hakemaan apua, joten en tiedä mitä tehdä. Tämä elämänvaihe on rankka, mutta uskon, että syvällä sisimmässään hän ei haluaisi erota, vaikka on hänkin muutaman kerran sanonut, että haluaa erota, koska olen sanonut sitä ja tätä (jotka eivät pidä paikkaansa eivätkä olisi normaalille ihmiselle muutenkaan syy eroon vaikka olisin jotain sellaista sanonutkin). Toista naista hänellä ei varmasti ole, joten siitäkään tuo ei voi johtua. Hän siis kyllä loukkaantuu ja suuttuu mitä pienimmistä asioista erittäin voimakkaasti ja ennen sitten koki oikeudekseen mököttää monta päivää, mutta sen verran olen saanut häntä ymmärtämään, että on ilmeisesti ymmärtänyt sen olevan henkistä väkivaltaa kun nykyään yrittää päästä asioista nopeammin yli.

Ap

Vierailija
13/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää parisuhdeterapeutille.

Vierailija
14/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa masentuneelta. Mies terapiaan, ja jos ei suostu niin ota ero ennen kuin joudut itse terapiaan.

Vierailija
15/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme miettineet sitä, mutta itse koen, että tilaisuus olisi sitten sellainen, että mies esittäisi jonkin valheen/vääristelyn sanomisistani/toimistani ja minä joutuisin sitten torppaamaan sen näyttämällä viestin, että itseasiassa puhuimme kyllä näin. Sitten mies varmaan menisi hiljaiseksi/esittäisi jonkun toisen valheen, että puhuimme kyllä suullisesti eri tavalla tms. Ja jos kyse olisi jostain, mistä ei olisi todisteita, joutuisin vain sanomaan miehen valehtelevan ja en tiedä mitä terapeutti sellaisessa tilanteessa voisi tehdä. Jos siellä puututtaisiin oikeisiin asioihin, eli siihen, että mies keksii jatkuvasti asioita, joista voisi minua syyttää, niin tällöin siitä voisi olla apua, jos mies haluaisi kuulla toimintansa olevan ei-hyväksyttävää. Mutta olettaisin terapeutilla olevan todella iso kynnys todeta joku valehtelijaksi ja asiat voisivat pahimmassa tapauksessa mennä vielä pahempaan, jos sitä ei suoraan miehelle sanottaisi vaan hän saisi ikäänkuin oikeutuksen toiminnalleen.

Ap

Vierailija
16/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen väläytellyt eroa, mutta meillä on lapsia, joten en haluaisi erota. Ja mies ei ole aina ollut tuollainen vaan tuota on jatkunut vasta vuoden ja nuo oireet pahenevat aina yhteen stressaavaan teemaan liittyen. Olem pyytänyt miestä hakemaan apua, mutta hän ei näe itsessään mitään vikaa vaan kaikessa vika on aina jossain muualla (eli minussa).

Ap

Miksi sinä haluat altistaa lapsenne tuollaisen käytöksen uhriksi? Tee edes lapsille palvelus ja anna heille parempi lapsuus eroamalla tuollaisesta mätäläjästä, joka ei näe itsessään mitään vikaa ja syyttelee kaikesta muita. Tai sitten laita se mätäläjä ruotuun.

Älä ainakaan tee sitä virheitä, että peittelet ongelmianne lapsiltanne. Lapset kyllä näkevät ja kuulevat että joku on vikana, ja kun he ihmettelevät mikä mättää, niin ei ole kiva saada vastaukseksi "Ei mikään" tai "Ei teidän tarvitse sitä tietää". Lapset kyllä haluaisivat saada isänsä käyttäytymään kunnolla ja olemaan ihmisiksi, mutta se on ihan s44tanan vaikeaa, jos äiti vain hyssyttelee ja antaa isän käyttäytyä päskämäisesti.

Jos et eroa, niin ole edes valmis olemaan lapsille rehellinen ja puolusta lapsiasi. Eli lasten nähden ja kuullen ei koskaan käyttäydy sinua tai ketään muuta kohtaan typerästi tai asiattomasti. Tai jos tekee sen, niin saa ihan itse pyytää lapsilta anteeksi, ettei osaa käyttäytyä. Ja lapsilla pitää olla oikeus sanoa isälleen, että tuollainen käytös ei tämän katon alla ole sallittua, eli jos isä ei osaa käyttäytyä, niin muuttakoot pois.

Minä ja siskomme kärsimme koko kotona-asumisajan siitä, että isä sai käyttäytyä p4sk4maisesti, ja kun ihmettelimme asiaa äidille, niin hän vain hyssytteli, ja sanoi että "annetaan hänen olla tuollainen, on kaikille helpompaa". Olisin toivinut, että äiti olisi vastannut ihmettelyihimme, että "Niinpä. Minäkään en tajua, miksi hän saa omasta mielestään käyttäytyä noin".

Vierailija
17/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vielä muutama vuosi, niin kyllä siitä tulee taas sellainen ihana kuin teidän suhteen alussa. Tirsk.

Vierailija
18/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tää kaksinaismoralismi taas oikein on?

Jos miehet ehdottaa eroa, niin alkaa valitus siitä, että heti tarttis erota.

Kun nainen ehdottaa samaa, asia onkin ihan OK.

Vierailija
19/19 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme miettineet sitä, mutta itse koen, että tilaisuus olisi sitten sellainen, että mies esittäisi jonkin valheen/vääristelyn sanomisistani/toimistani ja minä joutuisin sitten torppaamaan sen näyttämällä viestin, että itseasiassa puhuimme kyllä näin. Sitten mies varmaan menisi hiljaiseksi/esittäisi jonkun toisen valheen, että puhuimme kyllä suullisesti eri tavalla tms. Ja jos kyse olisi jostain, mistä ei olisi todisteita, joutuisin vain sanomaan miehen valehtelevan ja en tiedä mitä terapeutti sellaisessa tilanteessa voisi tehdä. Jos siellä puututtaisiin oikeisiin asioihin, eli siihen, että mies keksii jatkuvasti asioita, joista voisi minua syyttää, niin tällöin siitä voisi olla apua, jos mies haluaisi kuulla toimintansa olevan ei-hyväksyttävää. Mutta olettaisin terapeutilla olevan todella iso kynnys todeta joku valehtelijaksi ja asiat voisivat pahimmassa tapauksessa mennä vielä pahempaan, jos sitä ei suoraan miehelle sanottaisi vaan hän saisi ikäänkuin oikeutuksen toiminnalleen.

Ap

Ei terapeutti ole mikään erotuomari joka ratkaisee kuka on oikeassa ja kuka on valehdellut. Hän yrittää saada esiin sen miltä teistä tuntuu ja miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi