Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulla toimeet vaikeiden ihmisten kanssa?

Vierailija
09.11.2022 |

Kysymys otsikossa. Tapaat heitä elämässäsi jokapuolella, töissä, harrastuksissa, lasten kautta, illanistujaisissa jne. He naljailevat kovaäänisesti ja huutavat puheesi päälle omaa asiaansa. Nauttivat toisten nolaamisesta ja jostain syystä osaavat sen taidon erinomaisesti.
Miten tällainen normaali, kiltti, hiljainen, ujo, introvertti ihminen tulee ikinä pärjäämään elämässä. Olen nyt 45- vuotias ja jo nyt valmis eläkkeelle ja syrjäytymään. En jaksa enää pyöriä näiden ihmisten riepoteltavana. Tulen toimeen useimpien tapaamieni ihmisten kanssa erinomaisesti ja teen työni mielestäni hyvin, mutta aina näiden ihmisten kanssa joudun ongelmiin. Tuleeko palstalta apuja?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap, olen puolellasi ja moni on varmasti tässä ketjussa. Puolustathan hyviä käytöstapoja ja ystävällisyyttä ihmisten kesken. tiedätkö, sellainen vaatii itsekuria ja henkistä kanttia ja kasvua? kaikki eivät saa kotoa matkaan niitä arvoja ja sitten käyttäytyvät kuin perunapellossa, isottelevat huutavat äyskivat yms kuten aloituksessa kuvasit

Sinä olet hieno esimerkki siitä, miten ihmisiä kohdellaan. Hyvä sydämesi paistaa läpi kirjoituksesta. Se on arvokasta kaikille yhteisössäsi. Opettele myös itse arvostamaan enemmän sitä ja tajuamaan arvosi jotta osaat pitää puoliasi huutelijoita vastaan.

Toivotan paljon voimia sinulle!

Vierailija
22/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ylimielinen uhriutumisasenne kannattaa ensimmäiseksi karsia. Mutta kirjoitat siihen tyyliin että sinun tapauksessasi kestää kauan päästä edes siihen pisteeseen.

Seuraavaksi kannattaa opetella ymmärtämään muita ihmisiä. Aiheesta löytyy paljon kirjallisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia ap, olen puolellasi ja moni on varmasti tässä ketjussa. Puolustathan hyviä käytöstapoja ja ystävällisyyttä ihmisten kesken. tiedätkö, sellainen vaatii itsekuria ja henkistä kanttia ja kasvua? kaikki eivät saa kotoa matkaan niitä arvoja ja sitten käyttäytyvät kuin perunapellossa, isottelevat huutavat äyskivat yms kuten aloituksessa kuvasit

Sinä olet hieno esimerkki siitä, miten ihmisiä kohdellaan. Hyvä sydämesi paistaa läpi kirjoituksesta. Se on arvokasta kaikille yhteisössäsi. Opettele myös itse arvostamaan enemmän sitä ja tajuamaan arvosi jotta osaat pitää puoliasi huutelijoita vastaan.

Oletko aivan sekaisin? Ap vain haukkui kanssaihmiset pystyyn ja ylisti omaa erinomaisuuttaan.

Vierailija
24/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, kuinka rasittavaa on olla itse se vaikea ihminen, joka tunkee väkisin omaa asianviertään toisten keskustelujen päälle. En vaan viitsi enää mennä oikein mihinkään, kun en kuitenkaan malta pitää mölyjä mahassani. Töissä tietenkin pitää käydä silloin, kun niitä töitä on. Kaiken maailman palavereissä yms. yritän vain koko ajan muistuttaa itseäni, että ole hiljaa, ei se mieleen tullut asia oikeasti liity tähän mitenkään. Mutta sitten sanon taas jotain tyhmää ennen kuin edes ajattelen.

Ongelmani on se, että lapsuudessani en tullut kuulluksi, ja aikuisikäni olen viettänyt suurelta osin yksin. Ja sitten kun tajuan taas käyttäytyneeni kusipäisesti, häpeän sitä, ja masennun ja ahdistun yksin kotonani.

Kuuntelet hyvin itseäsi ja mietit syitä käytöksellesi. Me kaikki pohdimme henkistä kasvua toivottavasti, jokainen varmaan eri kantilta ja siinä missä on ns petrattavaa. Jatka hyvällä polullasi ja ole itsellesi armollinen. Se, että tunnistaa itsessään haasteita ja vajavaisuutta on hyvä merkki ja mahdollistaa kasvun

Kaikki olemme epätäydellisiä ja riitämme silti on hyvä pyrkiä kasvamaan . ja kun on loukannut toista niin todella paljon voi korjata sillä että pahoittelee tai pyytää anteeksi toiselta. 

Suosittelen kaikille, myös itselleni tällä elämän polulla.

Vierailija
25/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan sekaisin? Ap vain haukkui kanssaihmiset pystyyn ja ylisti omaa erinomaisuuttaan.

Kiitos kysymästä, en ole sekaisin.

Sinulta taisi nyt mennä koko aloituksen pointti ohi. Jos jaksat, suosittelen lukemaan sen hitaasti uudelleen. Jos edelleen olet samoilla linjoilla, suosittelen ettet osallistu tähän keskusteluun ollenkaan. Toisten sekopäiksi syyttely yhdellä lauseella kertoo vain siitä etten ole ymmärtänyt lukemaasi ja se ei ystäväiseni ole minun ongelmani.

Kiitos

Vierailija
26/26 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suhtautunut siten, että annan jokaisen olla omassa rauhassa ja tätä sovellan noihin hankaliinkin. Siis pidän jonkunlaista etäisyyttä ja annan olla omassa arvossaan. Joskus voin koittaa kehoittaa prempaan mutten tuputa sitä liikaa. Yleensä ei ole hyödyllistä näille edes huomautella kun eivät kuitenkaan ota opikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän