Aiotteko pitää jouluvaloja näillä sähkön hinnoilla?
Aiotteko pitää jouluvaloja päällä näillä sähkön hinnoilla? Vai onko jouluvalojen pito tänä talvena hyvätuloisten yksinoikeus? Jouluvaloista uusi statussymboli?
Kommentit (44)
Eikö se ole se ja sama tuleeko se valo ikkunasta vai katosta?
Miksei. Olen jouluvalojen tunnelmassa ja pidän kattovalot pois päältä. Osa myös toimii pattereilla.
Hölmöimpiä on ne jotka Ukrainan takia ei pidä kun pitää olla kurjaa muillakin, pimeää ja kylmää.
Joo, mutta led- valoja ainoastaan.
Kyllä,ledvalot ei paljon sähköä kuluta.
Myös saunon ja paistan aatonaattona kinkunkin.
Meillä menee uusiksi kaikki jouluvalot tänä vuonna. Edelliset vanhoja ja paljon kuluttavia, pattereilla ei taida toimia yksikään. Ledit tilalle. Sitten ehkä varaa pitää.
Laitan vasta itsenäisyyspäiväksi, ja vähemmän kuin ennen.
Yleensä olen laittanut jo marraskuussa, kun on niin pimeää.
Sanon samaa mitä edellisessä 437 identtisessä ketjussa, että led-valot eivät vie käytännössä mitään sähköä.
Kenellä enää on muita kuin led-valoja??
Aion tottakai. Lähes kaikki on paristollisia eikä leditkään paljoa sähköä kuluta.
Itse sähköni maksan. Tähän mennessä laskut on pysynyt reilusti alle 100 euroa kuukaudessa. Siirtomaksu on välillä yhtä paljon kuin itse sähkön kulutus. Kyllä vielä muutamat valot pystyy maksamaan. Joillakin on naurettavia käsityksiä, kuinka paljon mikäkin laite vie sähköä.
Kyllä aion, sekä verkkovirralla että pattereilla toimivia. Jouluvaloni ovat kaikki ledilampuilla, joten kulutus on pientä ja rahani riittää kyllä siihen joulukaudella.
En käytä muutenkaan, inhoan niitä kaikenmaailman krääsävaloja, eteenkin kun ovat monivärisiä, ihan ku jossain Las Vegasisa, hirveetä.
Mutama kynttilä joulunpyhinä lasitetulla parvekkeella riittää.
Entiseen malliin kyllä. Minua ei ehkä euro/kk konkurssiin vie.
Juuri nyt, kun maailmanmeno on ankeaa, pidän entistä enemmän kaamos- tai kausivaloja päällä. Laitoin lokakuun lopussa parvekkeelle, laitan päälle hämärällä eli illoin aamuin - päivällä ja yöllä eivät ole päällä.
Pian laitan myös pari led-valoketjua sisällekin, ledit eivät juurikaan kuluta. Valot tuovat iloa pimeyteen ja Ukrainan sodan aiheuttamaan pahoinvointiin ja ankeuteen,
Laittakaahan muutkin.
Joo, aion. Eivät nuo ledit paljoa sähköä vie.
Minulla on pient jouluvalot lyhtyn parvekelle. " paristoa sisään.Ei muuta.Itseni ilksi.En nin joulua vietä ,kun olen yksin.Pidenetty viikonloppu ,ei muuta.Ehkä vähän ahdistakin?
Aion. Enemmän kuin ikinä. Osa pattereilla tosin.