Miten pääsette yli siitä, että tuttavaperheen tulot ovat...
Miten pääsette yli siitä, että tuntemanne perheen tulot ovat yhteensä 600 000 euroa vuodessa?
Kommentit (32)
Ihan sama, mitä joku naapurin Erkki tienaa. Ei herätä minkäänlaista kateutta, koska pärjään vähemmälläkin.
Isompi ongelma se olisi, jos varattomat tuttavat kerjäisivät meiltä rahaa. Eihän tuttavien suurista tuloista mitään harmia aiheudu.
No kun ei se raha kuitenkaan onnea tuo, en minä kadehdi hyvätuloista ystäväpariskuntaa kun tiedän heidän ongelmistaan ja lapsettomuudesta yms. Mielummin pidän oman köyhähkön mutta kuitenkin onnellisen elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Usein saunan lauteilla istuessani tai syödessäni itse ongittuja voissa paistettuja ahvenia ja itse viljeltyjä uusia perunoita sekä metsästä poimituista tuoreista sienistä tehtyä kastiketta tai rakasteltuani rakkaani kanssa tai hyvin sujuneen lenkin jälkeen tai katsellessani lasteni leikkiä tai unta tai minkä tahansa itselleni suurta iloa tuottavan tapahtuman jälkeen ajattelen, voiko olla ihanampaa elämää. Kyllä siinä naapurin tulot ovat entisten nuorten tapaan evvk.
Voisitko opetella lyhentämään virkkeitä ja käyttämään välimerkkejä.
En ole tekemisissä rikkaampien ihmisten kanssa. Sillä tavalla pääsen yli.
Helposti. Yks kaveri käväisi verotietojen kärjessä. Että onnea sitten siihen suuntaan.
Nuo vauraat ihmiset maksavat tuloistaan veroja maallemme. Minusta on hyvä, että heitä on, saisi olla enemmänkin. Tuskin monikaan heistä on vääryydellä tulonsa hankkinut. Moni heistä myös lahjoittaa hyväntekeväisyyteen rahaa.
Kannattaa myös muistaa, että joillakin heistä saattaa olla sairaus, huumelapsi, masennus, nuori, joka on tehnyt väkivaltarikoksen, vammainen lähipiirissään tms. Moni silloin varmaan vaihtaisi osansa huomattavasti vähemmän ansaitsevan kanssa.
Isälleni, tavalliselle keskituloiselle vikamiehelle, sanoi kerran eräs teollisuusyrityksen omistaja, että kuinka onnellinen isäni saakaan olla, kun lapset ovat terveitä. Oma tyttärensä oli sairastunut skitsofreniaan.
Voin myöntää, että kyllähän se aluksi varmaan kateutta herättäisi. Mutta ei kateus itsessään ole pahasta, se voi itseasiassa ajaa saavuttamaan kateutta aiheuttavan asian, kun ei vain anna kateuden hallita itseä. Niin kateellinen en olisi, että olisi jotain ylitsepääsemistä.
Jos ihmisellä on tuonlaatuisia ylitsepääsemisongelmia, niin ei varmaan kannattaisi kiusata itseään katselemalla niitä verotietoja....
Jos joku tienaa minua enemmän, todennäköisesti on tehnyt parempia valintoja. Hän ei ole kuitenkaan tehnyt niitä minun kustannuksellani, vaan oma tilanteeni on omien valintojeni tulos. Minulla on hyvä elämä vaikka joku tienaisikin enemmän.
Ei tunnu missään. Meillä on lainat maksettu ja kummallakin hyvä, melko varma työpaikka ja olemme terveitä. Se riittää.
Ei paljon kiinnosta muiden tulot, omillani pärjään juuri ja juuri, ja se riittää.
En ole lukenut vuosikymmeniin uutisia toisten tuloista.