Sinä BMI 25 minkä kokoisia vaatteita käytät?
Itsellä S-L mutta useimmin M. En tykkää liian tiukoista vaatteista.
Kommentit (35)
170 cm pitkä päärynä, käytän kokoja M-L riippuen vaatemerkistä. Zaran neuleesta koko L, me&ilta paljon kokoa M ja jopa S menee edelleen.
Jos haluatte tuntea itsenne hoikiksi, tilatkaa jenkeistä vaatteet. Siellä meidän M on S! Ihmiset keskivertoa lihavampia ja vaatteiden koolla yritetään antaa tunne, että ollaan pienempiä kuin oikeasti. Kuulemma normaalipainoinen voi olla jossain Floridassa ihme näky, kun kaikki ovat vähintään lievästi ylipainoisia ellei sairaalloisen.
Menee jo vähän ohi aiheen, mutta oma täti Amerikassa valitti, kuinka laiha olen, vaikka olin ihan suomalaisena normaalipainon ylärajalla :))
Kirjainkoot ei ole mitään standardikokoja toisin kuin numerokoot. Kirjaimista voi sopia mikä koko vaan, koska se riippuu vaatevalmistajasta eikä standardeista. Isokokoiselle voi mahtua siis myös XS.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin urheilupukua. Jonka jälkeen lenkille lähtöä.
Sinulle suosittelisin luetun ymmärtämisen harjoituksia.
Se, että vaate menee vielä päälle ei tarkoita sitä, että se olisi oikeaa kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Etsivä Nero täällä päättelee ihan itse hienosti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsivä Nero täällä päättelee ihan itse hienosti
Oletko ylpeä? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos BMI25 mahtuu kokoon S niin pakosti urheilee
Älä unohda todennäköisintä vaihtoehtoa: valehtelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai on lyhyt.
Olen tosiaan pullukka, mutta vaatekoot vaihtelee aivan järkyttävästi. Mulla on käytössä takit koissa 36, 40 ja 42. Kaikki sopivia. Yläosat yleensä 40-42, mutta joku onkin S ja joku XL. Alaosat aina vyötäröstä tiukkoja, eli istuva hame voi olla 42, löysät housut vaikka 38.
Koot ovat myös muuttuneet ajan myötä, vertasin Seppälästä aikoinaan ostettuja vaatteita, hameen vyötärö koossa 38 vastasi nykyistä H&Mn 42 kokoa. Ja molemmat sopii päälle.
Eli mahdotonta vastata kysymykseen :D!
Vierailija kirjoitti:
Kirjainkoot ei ole mitään standardikokoja toisin kuin numerokoot. Kirjaimista voi sopia mikä koko vaan, koska se riippuu vaatevalmistajasta eikä standardeista. Isokokoiselle voi mahtua siis myös XS.
No ei ne numerokootkaan ole saman kokoisia eri kauppojen tai vaatemallien välillä. Numero 40 voi olla aivan eri kokoinen eri liikkeissä. Ja vastaavasti jonkun kaupan 36 on sama kuin toisen 40 jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XS-S. Olen painoindeksistä huolimatta tuttavapiirini hoikimpia naisia.
Ei voi olla totta. BMI 25:ssa et mahdu yhteenkään xs tai s. Nehän ovat lähestulkoon lasten kokoja, laihoille noin 150 cm pitkille.
Mitä ihmettä XD En osaa BMI 25:een sanoa mitään, mut ei xs ja s ole mitään lasten kokoja. Oon 40-vuotias, 165 senttiä pitkä ja käytän kokoja s ja xs :D
jännä. mie oon tosi samoissa mitoissa ja melko urheilullinen, siis vahvarankainen ja päällä pehmeyttä. Käytän enimmäkseen 40 ja L kokoa. Joskus 38 /M