Sinä BMI 25 minkä kokoisia vaatteita käytät?
Itsellä S-L mutta useimmin M. En tykkää liian tiukoista vaatteista.
Kommentit (35)
44, XL. Valitettavasti on sen muotoinen kroppa että kaikki ylimääräinen on mahassa, sen kaljamahan peittämiseen tarvii isoja kokoja.
42, M-L. Alavartalo yleensä vaatii L koon, lantiolla on leveyttä. Pituus 171.
Vierailija kirjoitti:
44, XL. Valitettavasti on sen muotoinen kroppa että kaikki ylimääräinen on mahassa, sen kaljamahan peittämiseen tarvii isoja kokoja.
Olen 175cm ja minullekin kertyy juuri vatsaan läskiä. Vaatekoko on L-XL tai 40-42 riippuen vaatteesta.
Koko 40 - 44. Rinnanympärys vaatii puseroihin koon 44, mutta usein myös 42 on sopiva. Housuissa 42 on muuten hyvä, mutta vyötäröä täytyy kaventaa.
42-44, L tai XL. Pituus 166cm, päärynämallinen.
Tuolla painoindeksillä käytin yleensä m/38 kokoa. Nykyään painoindeksi jotain 21 ja käytän s kokoa
XS-S. Olen painoindeksistä huolimatta tuttavapiirini hoikimpia naisia.
Olen 168 cm ja 70 kg eli BMI on himpun alle 25.
Kokoni on L tai 40 lähes kaikkialla (Cittarin vaatteissa, H&M jne.).
Joissakin vaatteissa kokoni on 42.
Lantioni on leveä 107 cm ja housut yleensä 42 sopii.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta. BMI 25:ssa et mahdu yhteenkään xs tai s. Nehän ovat lähestulkoon lasten kokoja, laihoille noin 150 cm pitkille.
Housut 36 tai 38 paita yleensä 36 mutta koska tykkään myös väljistä yläosista niin yleensä valitsen M-koon. BMI on 25-26 ja olen melko lyhyt.
Olin ennen juuri tasan BMI 25 ja käytin L-koon vaatteita. Ostin välillä myös XL-kokoisia, jos halusin piiloutua (joo ei toiminut).
Nyt BMI 19 ja S-M, tuossa BMI 25 M meni, mutta näytti niin kamalalta etten kehdannut koskaan käyttää (luojan kiitos).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta. BMI 25:ssa et mahdu yhteenkään xs tai s. Nehän ovat lähestulkoon lasten kokoja, laihoille noin 150 cm pitkille.
Mitä ihmettä XD En osaa BMI 25:een sanoa mitään, mut ei xs ja s ole mitään lasten kokoja. Oon 40-vuotias, 165 senttiä pitkä ja käytän kokoja s ja xs :D
Oisko niin, että jos on enemmän läskiä, niin vaatekokokin on isompi kuin ihmiselle jolla vähemmän läskiä ja enemmän lihasta? Vaikka BMI sama olisikin.
Outoa kyllä että eroja on noinkin paljon, riippuu tietysti vaatemerkistä ja vartalon muodosta ja koostumuksesta, mutta silti...
Riippuu täysin vaatteesta/liikkeestä. Kaapista löytyy vaatteita koosta XS:stä XL:ään.
Vierailija kirjoitti:
Oisko niin, että jos on enemmän läskiä, niin vaatekokokin on isompi kuin ihmiselle jolla vähemmän läskiä ja enemmän lihasta? Vaikka BMI sama olisikin.
Kyllä. Minä itse urheilen ja liikun. Pehmeyden alta löytyy kyllä lihaksia. Olen tiputtanut yhden vaatekoon pysyen samassa painossa. Bmi 25.1
Suosittelisin urheilupukua. Jonka jälkeen lenkille lähtöä.
Eiköhän tuohon vaikuta aika paljon BMI:n lisäksi myös pituus. On ihan eri asia, jos on 150 cm pitkä kuin 180 cm pitkä, vaikka BMI molemmilla olisi sama.