Ihmisillä ei enää ole varaa viinaankaan! Alkon myynti laski lokakuussa lähes 12 prosenttia
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hyvä. Ei suomalaisten tosiaan tarvitse juoda niin paljon.
Et ole tainnut pahemmin matkustella tai asua ulkomailla?
Kaikissa muissa maissa joissa olen asunut ja opiskellut, niitä on yhteensä 8, on juotu enemmän kuin Suomessa. Eikä niissä syyllistetä ketään.
Asun tälläkin hetkellä ulkomailla, Norjassa ;) Norjalaiset kuluttavat selkeästi vähemmän alkoholia kuin suomalaiset.
Näin on aina ollut, ovat kovia leipomaan ilman jauhoja.
Norjassa sokerin ja hiivojen kulutus on kovinta Pohjoismaissa, jostain syystä.
Höpönlöpö, juttelet viime vuosituhannen juttuja.
Laitappa sinä sitten faktaa pöytään.
Laitappa kuule itse faktat, sinä väitit sokerin ja hiivan kulutuksen olevan korkeampaa Norjassa ;)
Euroopan varovaisimmat alkoholin käyttäjät löytyvät Italiasta ja Norjasta WHO:n raportin mukaan. https://www.ksml.fi/paikalliset/2378494
Joo, on tullut nähtyä Italialaisten varovaisinta menoa. Ravintola oli Pohjois-Italiassa oksennettu täyteen ja hops vaan parin viinipullon jälkeen skootterin selkään.
Vierailija kirjoitti:
HUUMEMYÖNTEISET jauhojengipeesaajatko täällä taas haukkuu alkoholijuomia nauttivia ihmisiä päihdeongelmaiksiksi?
Persut on jauhojengiä, koskapa hokevat sitä aamusta iltaan. Jokin kumma fiksaatio sanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa muissa maissa joissa olen asunut ja opiskellut, niitä on yhteensä 8, on juotu enemmän kuin Suomessa. Eikä niissä syyllistetä ketään.
Asun tälläkin hetkellä ulkomailla, Norjassa ;) Norjalaiset kuluttavat selkeästi vähemmän alkoholia kuin suomalaiset.
Laitappa kuule itse faktat, sinä väitit sokerin ja hiivan kulutuksen olevan korkeampaa Norjassa ;)
Euroopan varovaisimmat alkoholin käyttäjät löytyvät Italiasta ja Norjasta WHO:n raportin mukaan. https://www.ksml.fi/paikalliset/2378494
Joo, on tullut nähtyä Italialaisten varovaisinta menoa. Ravintola oli Pohjois-Italiassa oksennettu täyteen ja hops vaan parin viinipullon jälkeen skootterin selkään.
Sinun silminnäkijän lausuntosi kumoaa WHO:n raportin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jotain suomalaisturisteja...
Saati tupakkaan , kesäkuun 2022 tilastojen mukaan tupakkaveron tuotto laski -32% edellisvuodesta eli rahallisesti noin 300 miljoonaa euroa.
Miksi Alko ei myy viinaa verkossa? Riskiryhmäläinen ei halua mennä paikan päälle asioimaan vaan tilaa paketin Saksasta ja saa vielä erittäin paljon halvemmalla!!
Eihän edes suomalaiset pienpanimot saaneet lupaa käydä verkkokauppaa, mikä on aivan älytöntä!!!
Hyvä viski kerran vuoteen ja joitakin viinipulloja hyvälle ruoalle. Ei tarvitse säästellä. Hinnalla ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haettiin oluet Virosta ja viinit tilattiin Saksasta :)
Alkoholin kulutus on kasvanut, kun sitä nurkissa on, ihan puhdas seuraus Suomen äärimmäisen typerästä alkoholipolitiikasta.
Yksi viron reissu tehdään vielä ennen vuodenvaihdetta 👍
Ja kyse ei ole siitä, että ei olisi varaa ostaa Suomesta, kyse on siitä, että on vain tyhmää maksaa liikaa.Jos alkoholin hinnalla on mitään merkitystä elämässä niin siitä tietää käyttävänsä sitä liikaa. Itselle ainakin se satunnainen saunakalja ja pullo viiniä jouluisin on niin vähäinen määrä, ettei hinnalla ole merkitystä. Ostan sen mitä ostan ja se maksaa mitä maksaa.
Itse en juo alkoholia edes joka vuosi, mutta pienituloisena todellakin sen yhdenkin pullon hinnalla on väliä.
En ole kyllä vuosiin käynyt alkossa
Suomessa on paljon juopposukuja. Täällä on sydän ja verisuoni sukuja ja muita sukurasitteena kulkevia sairauksia ja geeniperimää. Itsekin tiedän ja tunnen ihmisiä, joitten esi-isät ovat olleet juoppoja jo ties kuinka monennessa polvessa, ainakin isä, poika ja ukki... Surullista, kun sitä ei huomioida ennalta ehkäisevästi mitenkään. Jossain veljeskatraassa esimerkiksi neljä viidestä on ollut juoppo ja kuollut joko välillisesti tai suoraan alkoholista johtuvasti.
Tämän lisäksi Suomessa on aika outo alkoholikulttuuri, kännissä voi tehdä ihan mitä vaan ja seurauksista ei tarvitse kovin välittää, kun se kuitataan kännissä tapahtuneeksi. En ymmärrä!