Fortnite: minkä ikäisen antaisit pelata?
Lapsen kaveri alotti 10-vuotiaana, nyt mun 11-vuotias kyseli voisko sekin alkaa pelata. Sillä on kavereita, harrastuksia, ei pelaa kovin montaa tuntia viikossa. Eli sen suhteen asiat kunnossa.
Eli mitä sanotte, onko Fortnite ok 11-vuotiaalle?
Kommentit (37)
13v. Nykyinen 11v en anna pelata.
Mä oon lähes keski-ikäinen ja aloin huvikseni pelaamaan Fortnitea. Näen välillä unia, joissa esim. etsin aseita ja piileskelen pusikoissa, myös puistossa ihan oikeassa elämässä tulee fiilis, että pitää juosta täysiä sen yli ja liukua loppumatka.
Olen aiemminkin "seonnut" hetkellisesti peleistä, joten ehdottomasti peliaika kaikille peleille iästä riippumatta 😂
nopea hiihtäjä kirjoitti:
En missään nimessä antaisi alle 25-vuotiaan lapsen pelata Fortnight videopeliä. Videopeli sisältää raakaa väkivaltaa ja seksuaalista sisältöä. 11-vuotiaille pojille sopivammat pelit ovat mm. Cookie Clicker
Raakaa väkivaltaa ja seksuaalista sisältöä? Vähän niin kuin Rölli, vai?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lähes keski-ikäinen ja aloin huvikseni pelaamaan Fortnitea. Näen välillä unia, joissa esim. etsin aseita ja piileskelen pusikoissa, myös puistossa ihan oikeassa elämässä tulee fiilis, että pitää juosta täysiä sen yli ja liukua loppumatka.
Olen aiemminkin "seonnut" hetkellisesti peleistä, joten ehdottomasti peliaika kaikille peleille iästä riippumatta 😂
Olen myös joskus kokeillut sitä. Ihan hauska ja vauhdikas peli. Pelaan enemmän ikäisilleni ukkeleille sopivampaa Arma 3-pelia, joka on poikkeuksellisen realistinen "milsim"-peli. Sellaisen oikeasti taktiseen yhteistoimintaa ja selkeää kommunikointia vaativaan peliin verrattuna Fortnite on oikein rentouttava hassuttelupeli. Suosittelen muillekin aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-vuotiaan kun elämä alkaa olla game over noin muuten niin on sama vaikka poltella ooppiumia kolotuksiin ja pelata Fortnirea tylsyyteen.
Ap:n lapsi ei kyllä tainnut olla 60.
Luuletko että jotain jonnin joutavia turinoita jaksan lueskella. Vastasin otsikon kysymykseen, koska jumalten valitsemalla on myös velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-vuotiaan kun elämä alkaa olla game over noin muuten niin on sama vaikka poltella ooppiumia kolotuksiin ja pelata Fortnirea tylsyyteen.
Ap:n lapsi ei kyllä tainnut olla 60.
Luuletko että jotain jonnin joutavia turinoita jaksan lueskella. Vastasin otsikon kysymykseen, koska jumalten valitsemalla on myös velvollisuuksia.
Sou veri sori, söör.
En missään nimessä antaisi alle 25-vuotiaan lapsen pelata Fortnight videopeliä. Videopeli sisältää raakaa väkivaltaa ja seksuaalista sisältöä. 11-vuotiaille pojille sopivammat pelit ovat mm. Cookie Clicker
Mutta 11-vuotiaille tytöille kuitenkin sopii?
Kaikki koululaiset tuota tuntuu pelaavan.
Oman poikani, 8-v, luokasta pelaavat kaikki pojat ja muutama tyttö. En olisi muuten antanut pelata, mutta koin että oma lapsi jää asiassa koko luokan ulkopuolelle. Pelaavat siis keskenään.
Vauva-foorumilla vikana on se että av-mammat nyökyttelevät hyväksyvästi jopa tälle niin että nikamat naksuvat
On mahdotonta tehdä satiiria kohderyhmästä joka on jo kaukana rajan tuolla puolen.
Vierailija kirjoitti:
Oman poikani, 8-v, luokasta pelaavat kaikki pojat ja muutama tyttö. En olisi muuten antanut pelata, mutta koin että oma lapsi jää asiassa koko luokan ulkopuolelle. Pelaavat siis keskenään.
Järkyttävää. Oman 8-vuotiaani luokasta yksi saa pelata Fortnitea. Lapseni ja toinen luokkakaverinsa kerran siitä puhuivatkin ihmettelen, että miten ihmeessä xx saa pelata Fortnitea, sehän on kielletty alle 12-vuotiailta.
Vierailija kirjoitti:
Vauva-foorumilla vikana on se että av-mammat nyökyttelevät hyväksyvästi jopa tälle niin että nikamat naksuvat
On mahdotonta tehdä satiiria kohderyhmästä joka on jo kaukana rajan tuolla puolen.
Jälleen kerran kelpo esimerkki siitä, kun keskimääräistä tyhmempi pitää itteensä keskimääräistä älykkäämpänä.
ps googlaa satiiri
Jälleen kerran kelpo esimerkki siitä, kun keskimääräistä tyhmempi pitää itteensä keskimääräistä älykkäämpänä.
ps googlaa satiiri
Itseään keskimääräistä älykkäämpänä pitävän keskimääräistä tyhmemmän ensimmäinen tunnusmerkki on että se joutuu googlaamaan asioita ja tyrkyttämään niitä argumenttina käsitteille joita ei itse hallitse.
Anteeksi oletko nyt ihan varma mistä pelistä täällä keskustellaan??
Mulla 9v poika pelaa sitä ja taisi pelata jo 8v. On muuten aika hyvä pelaamaan ja en pärjäisi enää sille alkaa reaktiot vanhalla rapistumaan.
Eihän tossa mitään ole. Mä olen parempi arvioimaan soveltuvuutta, kun joku sossutanttakerho. Se niiden arvio on keskimääräinen soveltuvuus ja luultavasti vähän yläkanttiin. Pelasin minäkin aikoinaan lapsilta kiellettyjä pelejä ja katsoin lapsilta kiellettyjä elokuvia esimerkiksi James Bondeja ja Emmanuelle. Ihan hyvin on elämä mennyt ja pärjännyt.
Turvallinen tila on yhtä yhdelle ja toista toiselle!
Mitä siä sepität fortnite on K12 peli olen pelannut 9v asti ja oon 13vuotias nyt peliajat on toki hyödylliset mut jos et oo pelannu ikinä fortnitee sun elämä on ollu aika tylsä
Olen antanut pelata 10-vuotiaasta asti kun kaveritkin on pelanneet, mutta on pidetty äidiltä salassa koska hän on kovin kirjaimellinen kaikkien virallisten suositusten kanssa.
Kai tämä riippuu myös lapsen henkisestä tasosta ja tilasta, mutta ei tuo oikeasti ole mikään raaka tai väkivaltainen peli vaikka toisia ammutaankin.