Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen joka korostaa joka käänteessä omaa raittiutaan ja sen myötä erinomaisuuttaan ja avoimesti paheksuu henkilöitä jotka ottavat joskus alkoholia.

Vierailija
09.11.2022 |

Mikä tuollaisia ihmisiä vaivaa? Pakko olla jotain hampaan kolossa sen oman alkoholisuhteen kanssa, kun jatkuvasti puhe kääntyy siihen miten uskomattoman upeaa on olla juomatta. Samalla muistaa aina paheksua ja "sääliä" ihmisiä, jotka ottavat esimerkiksi viikonloppuna muutaman lasin viiniä, tai -hyvänen aika- saattavat käydä jopa ravintolassa viihteellä. Alkaa kyllästyttää kuunnella tuota ihme saarnaamista. Mitä tuollaiselle ihmiselle voisi sanoa takaisin, jotain sopivan nasevaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa googlata myös "kognitiivinen dissonanssi". Jos itse koet huonoa omaatuntoa juomisesta, pienikin vihjaus että joku muu seurueessa ei juo, tuntuu itsestä heti arvostelulta. "Kuka tuo muka luulee olevansa" on sinun oman alitajunnan muodostama ajatus ja lause.

Heh.😅 Nämä eivät ole mitään pieniä vihjauksia vaan hän suoraan sanoo ääneen kuinka säälii ihmisiä jotka eivät ole ymmärtäneet totaali raittiuden olevan ainoa keino elää onnellista elämää. Kirjoittaa aiheesta myös pitkiä facebook postauksia jne.

.

Vierailija
22/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain raitistuneita alkkiksia. Sama kuin entiset läskit. Pakko päteä ja ollaan muka niin paljon parempaa.

,

Sehän on ainoastaan ihailtavaa, jos alkoholisti raitistuu ja lihava laihtuu. Sinä vaikutat kateelliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa googlata myös "kognitiivinen dissonanssi". Jos itse koet huonoa omaatuntoa juomisesta, pienikin vihjaus että joku muu seurueessa ei juo, tuntuu itsestä heti arvostelulta. "Kuka tuo muka luulee olevansa" on sinun oman alitajunnan muodostama ajatus ja lause.

Heh.😅 Nämä eivät ole mitään pieniä vihjauksia vaan hän suoraan sanoo ääneen kuinka säälii ihmisiä jotka eivät ole ymmärtäneet totaali raittiuden olevan ainoa keino elää onnellista elämää. Kirjoittaa aiheesta myös pitkiä facebook postauksia jne.

.

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
24/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää alkoholismia.

Vierailija
25/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain raitistuneita alkkiksia. Sama kuin entiset läskit. Pakko päteä ja ollaan muka niin paljon parempaa.

,

Sehän on ainoastaan ihailtavaa, jos alkoholisti raitistuu ja lihava laihtuu. Sinä vaikutat kateelliselta.

En ole kateellinen enkä ole kumpaakaan alkoholisti tai läski. Miksi tällaisista asioista pitää tehdä suuri numero ja painaa muita alaspäin samalla, kun korostaa itseään?

Vierailija
26/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten ne muka "sivistyneesti " juovat jotka koko ajan korostavat sitä juomista ja alkoholia.

Olin vastikään kyläilemässä kutsusta sukulaisperheessä. Itse käytän hyvin vähän alkoholia.

Heti paikalle mentyä alkoi viinasta puhuminen. Oli otettava alkumaljaa ja sillä vitsailtiin kuka nyt ottaa ja ei edes tätä. Keskustelu ylipäätään pyöri hyvin paljon alkoholin ympärillä. Kuka nyt muka mistäkin viinistä pitää ja miksi.

Jotenkin typerää, lapsellista ja itselle jäi taas tyhjä olo koko reissusta.

Loppuaika on tylsä katsella ja kuunnella puolijuopunutta porukkaa.

Tuohan on ihan mahtavaa että nykysukupolvet yhdistää juomat ja ruuat, ja tekee siitä Keski- ja Etelä-Euroopan kulttuuria. Olen asunut Ranskassa, Italiassa, Saksassa, Tanskassa ja Espanjassa joitakin kuukausia töiden takia, ja siellä on tuollaista. Olin opiskelemassa ja työharjoittelussa Jenkeissä ja siellä alkoholia käytettiin enemmän kuin Suomessa ja vielä isompina annoksina. Silti se oli siellä normaalia eikä ketään syyllistetty.

Tällaisen nautiskelun myötä se humalahakuinen "tyypillinen suomalainen juoppokulttuuri" väistyy.

Vierailija
27/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Minkä ikäinen olet?

Liittyy asiaan miten?

Vierailija
28/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten ne muka "sivistyneesti " juovat jotka koko ajan korostavat sitä juomista ja alkoholia.

Olin vastikään kyläilemässä kutsusta sukulaisperheessä. Itse käytän hyvin vähän alkoholia.

Heti paikalle mentyä alkoi viinasta puhuminen. Oli otettava alkumaljaa ja sillä vitsailtiin kuka nyt ottaa ja ei edes tätä. Keskustelu ylipäätään pyöri hyvin paljon alkoholin ympärillä. Kuka nyt muka mistäkin viinistä pitää ja miksi.

Jotenkin typerää, lapsellista ja itselle jäi taas tyhjä olo koko reissusta.

Loppuaika on tylsä katsella ja kuunnella puolijuopunutta porukkaa.

Tässäpä juuri henkilö, josta aloitus kertoo. Hyi hyi, miten kamalia lapsellisia sukulaisia ja jäi niin tyhjä olo, kun muut kehtasivat juoda itsensä pikkuhiprakkaan.

Vierailija
29/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä istui eräs kollegatäti työpaikan illallispöydässä nyrpistelemässä, ja kun saimme eteemme hyvät viinit ja laadukkaat, herkulliset häränpihvit, tyylikkäässä ympäristössä, niin hän alkoi tuijottaa paheksuen meidän muiden lautasia ja korostaa itseään että miten hän ei sentään juo alkoholia eikä syö lihaa, ja oikein korosti sitä erityistä terveellistä kasvisannostaan ja juovansa puhdasta vettä. Hyvä ettei tehnyt kakomisilmeitä meitä muita ja lautasiamme ja lasejamme kohti. Me emme juoneet itseämme edes humalaan, pari viinilasillista ja yksi konjakkiryyppy taisi olla illallisen tarjoilut mutta kyttäsi meitä todella ikävästi ja sai kaikki tuntemaan itsensä huonoiksi, epäterveellisiksi alkoholisteiksi.

Tuo oikeasti latisti tilaisuuden tunnelmaa, vaikka yritettiin olla välittämättä, luomatta häneen yhtäkään pahaa katsetta.

Mutta, karman täytyy todellakin olla paha bitchi tuollaisia muita mollaavia ihmisiä ja muiden fiiliksiä pilaavaa kohtaan, koska kuulin tiettyä kautta että hän sairastui parantumattomasti ja taisi jo kuolla siihen. Vaihtoi työpaikkaa siinä välissä, varmaan mielestään meitä raittiimpaan ja terveempään ilmapiiriin. 

Vierailija
30/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menis eteläeurooppalaiselle kuten italialais- tai ranskalaisperheen pitämälle illalliselle pätemään erinomaisuuttaan ja raittiuttaan niin ne naurais pihalle eikä tulisi enää kutsua toista kertaa.  😂

Suomessa tolla pystyy vielä pätemään, jos siis sellaisella ihmisellä ei ole mitään muuta pätemisen arvoista elämässään.

On muuten samoja tyhmänylpeitä ja turhantärkeitä noi ihmiset jotka korostaa että eivät juo alkoholia, kun ne jotka lesoaa sillä etteivät katso telkkaria, eivätkä omista telkkaria eivätkä lue juorulehtiä vaikka kampaajalle päästyään selaavat naamat kiimaisina kaikki uutiset ja katsovat tuttujen luona telkkaria ja kotona netin kautta ja pitävät kirjoja esillä vaikuttaakseen kultturelleilta.

Vierailija
31/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menis eteläeurooppalaiselle kuten italialais- tai ranskalaisperheen pitämälle illalliselle pätemään erinomaisuuttaan ja raittiuttaan niin ne naurais pihalle eikä tulisi enää kutsua toista kertaa.  😂

Suomessa tolla pystyy vielä pätemään, jos siis sellaisella ihmisellä ei ole mitään muuta pätemisen arvoista elämässään.

On muuten samoja tyhmänylpeitä ja turhantärkeitä noi ihmiset jotka korostaa että eivät juo alkoholia, kun ne jotka lesoaa sillä etteivät katso telkkaria, eivätkä omista telkkaria eivätkä lue juorulehtiä vaikka kampaajalle päästyään selaavat naamat kiimaisina kaikki uutiset ja katsovat tuttujen luona telkkaria ja kotona netin kautta ja pitävät kirjoja esillä vaikuttaakseen kultturelleilta.

Nohnoh, rauhoituppas nyt.

Vierailija
32/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällainen kohtuukäyttäjä, joka tykkää ottaa joskus enempi ja joskus en yhtään. On kokemusta molemmista; niistä, jotka näkee vaivaa muiden juomisesta ja niistä, jotka näkee vaivaa muiden juomattomuudesta. Antakaa ihmisten olla ja keskittykää siihen omaan tekemiseen, kiitos!

Ei minua kiinnosta nähdä ystävän polttareissa mitään alkoholin paheksujaa, joka monta kertaa toistaa polttareiden aikana kuinka hän ei tarvitse viinaa pitääkseen hauskaa, mutta naamasta näki, ettei hauskaa ollut ilman viinaakaan 😂 tai jos minulla on seuraavana päivänä sovittu meno uutta autoa hakemaan 200 km päästä, niin en halua kuulla valitusta, että mikä minua vaivaa, kun en halua ottaa yhtä viinilasillista enempää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme