Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitseeko narsisti usein tarkoituksella itseään alempitasoisen kumppanin?

Vierailija
09.11.2022 |

Jos siis puhutaan pidempiaikaisesta kumppanista, niin uskotteko että narsistisilla ihmisillä on tapana pariutua ns. alaspäin, jotta voivat tuntea olevansa itse se suhteen parempi osapuoli?

Eli esimerkiksi niin että komea mies ottaa tarkoituksella hyvin vaatimattoman näköisen naisen, jolla on huono itsetunto ja nauttii nimenomaan tästä asetelmasta ja pysyy siksi tällaisessa suhteessa, vaikka tietää että pääsisi suhteeseen myös kauniimpien naisten kanssa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että noin usein on.

Vierailija
2/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan, sillä kun narsisti valitsee, niin kuka ylensäkkään on hänen alapuolellaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sulle tällainen asia kumpuaa mieliin?

Vierailija
4/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta narsisti valitsee myös sen statusta, valtaa ja rahaa omaavan kumppanin.

Vierailija
5/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille lienee myös tyypillistä, että hän arvottaa ihmisiä alempitasoisiin/alempiarvoisiin sen sijaan, että hahmottaisi meillä kaikilla olevan omat vahvuutemme ja heikkoutemme? Omia heikkouksiaan narsisti ei varsinkaan haluaisi nähdä, kuvittelee itsellään olevan vain vahvuuksia. Siksi hän siis yliarvioi rankasti omia vahvuuksiaan ja aliarvioi muita.

Vierailija
6/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan, sillä kun narsisti valitsee, niin kuka ylensäkkään on hänen alapuolellaan?

Narsistin mielestä jokainen on hänen alapuolellaan.

7/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että narsistimiehelle on tärkeää, että vaimo on hyvännäköinen, ettei vaan kukaan ajattele, että hän ei saa parempaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit yleensä haistavat esim. heikomman itsetunnon ja kiltin luonteen kilometrien päästä, jota sitten manipuloivat ja hyväksikäyttävät. Mielestäni kumpikaan noista piirteistä ei tee ihmisestä "alempitasoista". Toki ulkonäkökin saattaa vaikuttaa.

Vierailija
9/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö keneltäkään omakohtaisia kokemuksia? Kun täällä kuitenkin tuntuu olevan paljon sellaisia joilla on ollut narsistikumppani niin miten arvioisitte itse, oletteko kokeneet että se narsisti on ollut ns. liian hyvää ollakseen totta ja objektiivisesti arvioituna tasonne yläpuolella?

Vierailija
10/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sekä että. Voi valita hyvännäköisen puolison näyttääkseen että saa sellaisen. Silti voi pyrkiä alistamaan tätäkin ivaamalla ja halveksimalla ja etsimällä heikkoja kohtia joihin iskeä. Narsisti pyrkii aina valta-asemaan parisuhteessa niinpä kaikki keinot otetaan käyttöön. Voi valita puolisokseen sekä alemman koulutustason omaavan tai päinvastoin itseään korkeamman koulutetun. Silti pyrkii alistamaan molempia koska elää vallan tunteesta.

Vierailija
11/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi narsistieksäni ovat ottaneet kenet tahansa ovat saaneet. Ulkonäkö on sivuseikka, narsisti etsii hyvää lähdettä. Heillä eei yleensä ole ulkonäkötyyppiä, tummat ja vaaleat käy. Lihavat ja laihat, lyhyet ja pitkät.

Vierailija
12/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylöspäin yleensä koska uhrista pitää saada taloudellinen ja sosiaalinen hyöty. Nämä ihmiset on tosin olleet täysin pohjalla joten mikä tahansa on heitä arvoasteikossa sosiaalisesti korkeammalla. Riippuu täysin narsistin omasta luonteesta miten hyväksikäytettävät valitsee. Uhri voi myös olla narsistinen ja saada mielihyvää siitä kun ottaa elämäänsä säälittäväksi kokemansa luuserin tai ehkä sillä kapinoi sukuaan tai elämäntapaansa vastaan. Joka tapauksessa tällaisen projektin ottaminen voi aluksi olla uhrillekin miellyttävää kunnes huomaa, että häntä ollaan vetämässä pinnan alle tämän elättinsä mukana jonka ainoa syy olla suhteessa on kahmia toisen omaisuus ja elämä itselleen.

Vierailija
13/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö keneltäkään omakohtaisia kokemuksia? Kun täällä kuitenkin tuntuu olevan paljon sellaisia joilla on ollut narsistikumppani niin miten arvioisitte itse, oletteko kokeneet että se narsisti on ollut ns. liian hyvää ollakseen totta ja objektiivisesti arvioituna tasonne yläpuolella?

Tasoja on niin erilaisia. Ulkonäöllisesti olin varmaan jonkin verran häntä heikompi. Mutta kokonaisuudessaan valovuoden häntä ylempänä eikä hänen tasoisensa ansaitse tasoistani.

Vierailija
14/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maallikkona on vaikea diagnosoida ketään narsistiksi, mutta erään naisen tiedän, joka varmasti on hyvin lähellä sitä. Pienikokoinen hyvännäköinen nainen, joka valitsee kumppanikseen AINA ylipainoisia, vaatimattoman näköisiä nössömiehiä. Sitten avoimesti muiden ihmisten kuullen nöyryyttää näitä, esim. haukkumalla läskiksi.

Vierailija
15/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti käytti valtavasti aikaa ja vaivaa omaan ulkonäköönsä. Silti hän näki itsessään vain vikoja. Minä taas en käytä niin paljon eforttia itseeni, mutten myöskään näe niitä vikoja, itsessäni tai hänessä.

Vierailija
16/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistihan voi olla vaikka juoppo,joka asuu ojan pohjalla. Silti se saa aivopestyä vaikka kuninkaallisen pitämään tätä juoppoa itseään korkea-arvoisempana, joten narskun omalla asemalla ja faktoilla ei ole mitään väliä uhrille, koska tämä sokaistuu jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Siksi moni uhri kokeekin olleensa kuin unessa koko ajan kun miettivät asioita jälkeenpäin. Moni ei käsitä mitä heille tapahtui ja miksi järki heillä loppui juuri tämän ihmisen kohdalla vaikka ovat ohittaneet monta kertaa elämässään täysin samanlaisen tilanteen huumaantumatta ja menettämättä arvostelykykyään.

Vierailija
17/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit yleensä haistavat esim. heikomman itsetunnon ja kiltin luonteen kilometrien päästä, jota sitten manipuloivat ja hyväksikäyttävät. Mielestäni kumpikaan noista piirteistä ei tee ihmisestä "alempitasoista". Toki ulkonäkökin saattaa vaikuttaa.

Näin olisin minäkin kirjoittanut. Narsistien oma itsetunto ei ole korkealla, joten he tunnistavat kyllä muut samanlaiset, joiden kanssa voi pönkittää itseään ja tuntea omonsa vahvemmaksi.

Vierailija
18/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä olin noin vuoden ajan narsistimiehen kanssa. Itse vielä opiskelin, hänellä oli paremmat tulot ja asunto jne. Kun alettiin seurustella, olin hieman pyöreä. Melko pian alkoi läskiksi haukkuminen ja liikunnan tuputtaminen. Laihduin puolessa vuodessa n.10kg ja samalla myös kaunistuin kun pyöreys hävisi. Siitä alkoikin sitten sairaalloinen mustasukkaisuus, kun sain herätin kiinnostusta muissa miehissä. Älyllisesti olin häntä fiksumpi ja onneksi sitten tajusinkin lähteä suhteesta. Itsetuntoni hän sai kyllä painettua hyvin alas. Uskon, että hän valitsi minut, koska koki olevansa ulkoisesti ns paremmalla tasolla ollessani vähän pullea.

Vierailija
19/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voi valita omantasoisen eli sen jonka saa. Näyttävämmällä voi olla mahdollisuus mukavaan ja komeaan puolisoon.

Narsistin ihannointia kuvitella, että hän olisi korkeampitasoinen. 

Vierailija
20/41 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntema narsisti sanoi ennen häitään suoraan, ettei ole fyysisesti viehättynyt puolisostaan ja laittoi hänet laihdutuskuurille. Eli muokkaus alkoi välittömästi.

Sanoi myös, että jättää, kun ei enää kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi