En taida onnistua lahduttamisessa ilman apua - kokemuksia ravintovalmennuksesta?
34v mies 115kg
Olen aikaisemmin onnistunut siis laihduttamaan jopa melkein 40kg ihan vaan sillä perinteisellä "syö vähemmän, liiku enemmän" taktiikalla ja valitsemalla oikeaa ruokaa lautaselle. Sittemmin paino tuli takaisin, mutta ei vielä toistaiseksi kaikki siitä.
Nyt huomaan että sama ei enää onnistu, vaikka pitäisin päivittäisen kalorimäärän jossai 1500 - 2000 kalorin tienoilla niin paino ei vaan tipu. Kehonkoostumusmittauksen mukaan mun pitäisi kuluttaa 2800 päivässä, joten laihtumista pitäisi tapahtua, mutta kun ei tapahdu.
Personal trainer sanoi että todennäköisesti olen vuosien varrella saattanut elimistöni melkoiseen solmuun..
En kertakaikkiaan ymmärrä, miten minun pitäisi nyt syödä. Olen kokeillut jopa hiilihydraatitonta viikon pari eli alle 20g hiilihydraatteja / päivä ja vaivainen kilo siinä lähti.. hullun hommaa.
Olen epätoivoinen ja hermoni jo menettänyt. Vihoissani siitä miksei laihdutus onnistu kuten ennen. Vihaan kehoani joka pitää näistä läskeistä kiinni ja jonka vuoksi inhoan sitä miltä näytän. Olen jo niin väsynyt tähän.. tälläkin hetkellä on nälkä ja takana taas yksi max 1500 kalorin päivä salaatteineen päivineen..
Kommentit (8)
Mun mies tykkäsi 8viikkoa.fi valmennuksesta ja on jatkanut sen opeilla laihdutuksen jälkeen.
Vilpitön neuvo: seuraa tämän tohtorin ohjeita
Jos rahaa on, niin maksa yksilövalmennuksesta, älä lähde mihinkään ryhmähommaan jossa samaa ohjetta myydään sadoille ihmisille. Vaikka siellä joku vastailisikin kysymyksiin, niin parempi kuitenkin on juuri sinulle tehty ohjelma. Sitten on vielä apua valmentajasta, joka tsemppaa matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis itse olen 40+ nainen, laihdutin 50 kiloa yhden vuoden aikana enkä kertaakaan laskenut kaloreita ja syön itseni joka päivä kylläiseksi. Kyse on vain siitä, että tajuaa, miten keho toimii ja saa sen rasvanpolton käynnistymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis itse olen 40+ nainen, laihdutin 50 kiloa yhden vuoden aikana enkä kertaakaan laskenut kaloreita ja syön itseni joka päivä kylläiseksi. Kyse on vain siitä, että tajuaa, miten keho toimii ja saa sen rasvanpolton käynnistymään.
Mitä tohtori sanoo? En jaksaisi kaikkia videoita katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähän jo aloitus-sivulla kummitteli se iänikuinen lohi ja avokado.
Jooh.. pidän kyllä lohesta mutta avokadosta en niin välitä. On se kumma, että niitä kuitenkin joka paikassa nykyään "syötetään kurkusta alas". Ikäänkuin laihdutus ilman lohta ja avokadoa ei olisi mahdollista :D
Mutta ei pahalla, hyvä jos joillekin toimii. Itselle ei toimi että alan sekoittamaan ja masentamaan itseäni tuollaisilla (saarna)videoilla vielä enemmän.
Mene vain, eihän siinä mitään häviä ja ehkä saat asiantuntijalta neuvoja tilanteeseen tai ohjausta jatkotutkimuksiin. Vielä jos löydät tuon terveydenhoidon kautta pienillä kustannuksilla niin aina parempi. Kun jatkuvasti ylipainoisia syyllistetään niin luulisi löytyvän apua laihduttajalle.
Tsemppiä, onnistut kyllä.
Nääh, mitä suotta. Woltti tulille ja pitsat tilaukseen.