Lapsi valittaa että koira tuijottaa
Oikeasti mitä murheita, mutta mun 6 v poika saa säännöllisesti miniraivareita siksi, että koira kuulema "tuijottaa" häntä :D
Vien sitten koiraa eri huoneeseen, mutta onko muilla ongelmia koiran katseen takia?
Kommentit (9)
Auttaako jos lapselle kertoo että koira tykkää hänestä, haluaa suojella häntä ja sen takia seuraa tarkasti mitä lapsi tekee.
Poika pelkää koiraa,älä sinä koiraa siitä rankaise lukitsemalla se toiseen huoneeseen. Koirilla on tapana tuijottaa.
Meillä ongelma oli seinällä oleva kello, josta esikoinen sanoi että se tuijottaa. Joo tiedän, ei liity apn ongelmaan.
Meillä ongelmana on kissa joka kyhjöttää. Todella hermostuttavaa.
Meillä oli useampia vuosia sitten iso öljyvärimaalaus jossa oli naishahmo, todella elävän näköinen ja aina tuntui että hän seurasi katseellaan. Meillä on nykyään yksi maalaus jossa on iso kotka ja se sananmukaisesti tuijottaa, todella pistävästi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ongelmana on kissa joka kyhjöttää. Todella hermostuttavaa.
Meillä tuo kissa jyrisee. Minnuu pelottaa.
Olen kertonut että koira tuijottaa koska joko sueraa mitä lapsi syö, tai on kiintynyt ja haluaa seurailla.
Luulen, että tuo on lapsen tapa testata kuinka paljon on "valtaa" kotona.
Miksi rankaiset koiraa laittamalla sen yksin eri huoneeseen? Opeta sille lapselle ettei siinä tuijotuksessa ole mitään pahaa.
Mitä rotua koira on? Pitäisikö poikaa rauhoitella ja jutella. Koira voi stressaantua raivareista tai melusta. Koira etsii yleensä ihmisen katsetta ja huomiota. Palvoo omistajaa ainakin. Siitä ei tietoa miksi katsoo poikaa, ehkä tutkii mitä tekee vai haluaako ulos, leikkiä, olla vaan. Ellei ole dominoiva koira tai vahtiva.