Mitä tapahtuu jos ei suostu nenäkoronatestiin? Eikö pääse lääkäriin?? Tai saa saikkua?
Kommentit (37)
Onhan se tikku nenässä erittäin epämiellyttävä, mutta se kestää vain hetken.
Minulle ei kukaan puhunut mistään testistä mitään, kun kesällä olin todennäköisesti koronassa. Olin viikon saikulla ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi mennä vielä kotiin kasvamaan ja tulla takaisin testiin kun on yli 5- vuotias.
Ei käy edes sitten.
Ei mitään. Oireinen on vain kotona kunnes oireet ohi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei kukaan puhunut mistään testistä mitään, kun kesällä olin todennäköisesti koronassa. Olin viikon saikulla ja se siitä.
Miten sait sairaslomaa? Hoitajat voi kirjoittaa vaan 3 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Oireinen on vain kotona kunnes oireet ohi.
Jos tarvitsee sairaslomalapun?
Työnantaja ei ole velvollinen maksamaan sairausajan palkkaa mikäli työntekijä kieltäytyy hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin esimiehen luvalla ja sitten työterveyslääkärin etävastaanotolla eli puhelimitse sain lisää saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei ole velvollinen maksamaan sairausajan palkkaa mikäli työntekijä kieltäytyy hoidosta.
Mitä hoitoa se aivojen kaivelu nenän kautta muka on? Alkaa muutenkin vaikuttaa siltä, että pikatestit on luotettavampia kuin pcr.
Mitä väliä sillä edes on onko se flunssa koronaa vai ei, kun nykyään sairasloma ei ole sen pidempi vaikka olisikin korona? Jos oireet on ohi viikossa mikä on se normaali sairasloman pituus flunssassa niin töihin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hoitoa se aivojen kaivelu nenän kautta muka on? Alkaa muutenkin vaikuttaa siltä, että pikatestit on luotettavampia kuin pcr.
Lääkärin määräämä koronatesti epäillyn tartunnan todentamiseksi on hoitotoimenpide. Hoidosta kieltäytymiseen on jokaisella oikeus. Mutta samalla päättyy työnantajan velvollisuus maksaa sairausajan palkka.
Kenen pitää tänä aikana pyytää lääkärin/hoitajan todistus tavallisesta flunssasta tai koronasta???
Aikamoista vittuilua jos ei oma ilmoitus riitä
Yrittäjänä laittaa kädet ristiin ettei joudu osallistumaan nenän kaiveluhysteriaan..
Vierailija kirjoitti:
Kenen pitää tänä aikana pyytää lääkärin/hoitajan todistus tavallisesta flunssasta tai koronasta???
Aikamoista vittuilua jos ei oma ilmoitus riitä
Yllättävän monessa työpaikassa mennään tiukimman tulkinnan mukaan.
Laki antaa työnantajalle mahdollisuuden osoittaa haluamansa lääkäri jonka lausunnon perusteella työnantaja myöntää sairauslomaa. Mikäli työntekijä ei tähän suostu niin työnantajalla ei myöskään ole velvollisuutta maksaa sairausajalta palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin esimiehen luvalla ja sitten työterveyslääkärin etävastaanotolla eli puhelimitse sain lisää saikkua.
Sama. Olin ensin esimiehen luvalla pois viisi päivää ja sitten lääkäri kirjoitti etävastaanottona eli puhelimitse toiset viisi päivää. Töissä sote-alalla ja sen vuoksi on käytävä myös virallisessa testissä, itse kävin heti samana päivänä kun kotitesti oli positiivinen.
Eikö teillä riitä esimiehen myöntämä omailmoitus? Meillä oli ennen 3 pv, nykyään 3+2+2 päivää.
Just kk sit olin ehkä koronassa, mutta olin ihan vaan kotona sairastamassa ja soitin esimiehelle. Onneksi onnistui näin. En itsekään suostuisi tikkutestiin. Sitten täytyisi mennä vain sinnittelemään kipeänä töihin ja koittaa vaikuttaa terveen näköiseltä.
Ja kyse ei ole epämukavuudesta, kestän kyllä sitä, vaan nuo testit on oikeasti haitaksi.
Mihin tarviitte saikkua, kun se on vaan nuha?
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä riitä esimiehen myöntämä omailmoitus? Meillä oli ennen 3 pv, nykyään 3+2+2 päivää.
Just kk sit olin ehkä koronassa, mutta olin ihan vaan kotona sairastamassa ja soitin esimiehelle. Onneksi onnistui näin. En itsekään suostuisi tikkutestiin. Sitten täytyisi mennä vain sinnittelemään kipeänä töihin ja koittaa vaikuttaa terveen näköiseltä.
Ja kyse ei ole epämukavuudesta, kestän kyllä sitä, vaan nuo testit on oikeasti haitaksi.
Juu, sama. haitaksi on nenänkaivelu testit, mulla on nenä niin ahdas etten sinne tikkua tahdo ja pelkään että se laukaisee taas nenänverenvuodot. Jos en saa lisää saikkua ilman sitä testiä niin menen sitten sairaana töihin.
Pystyyhän testin tehdä pepustakin, jos on mieluisampaa.
Sitten voi mennä vielä kotiin kasvamaan ja tulla takaisin testiin kun on yli 5- vuotias.