Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhuttiin edunvalvontavaltuutuksesta ja mies

Vierailija
07.11.2022 |

sanoi että ei tiedä kenelle sen tekisi. Mulle itselle on itsestäänselvää että teen sen hänelle, mutta hänelle ilmeisesti ei ole. Ei olla naimisissa vielä, yhteistä elämää takana nelisen vuotta. Ottaisitko epäluottamuslauseena?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Tehkää edunvalvontavaltuutus siinä kohtaa kun kaikki on vielä toimintakykyisiä! Huolehtikaa myös että vanhempanne on tehneet ko. dokumentin, koska teidän niskaan se sitten kosahtaa jos sitä ei ole tehty

-ap

Vierailija
2/11 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollette ole naimisissa ettekä lähiaikoina ole menossa, niin se selittää. Mies ei ole kunnolla sitoutunut sinuun, tai sitten ei usko, että osaat käsitellä esimerkiksi raha-asiat niin kuin hän haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sekopää.  Mies tietää sen.  Viisas mies.

Vierailija
4/11 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollette ole naimisissa ettekä lähiaikoina ole menossa, niin se selittää. Mies ei ole kunnolla sitoutunut sinuun, tai sitten ei usko, että osaat käsitellä esimerkiksi raha-asiat niin kuin hän haluaisi.

Näin mä tulkitsen myös. En epäile sitoutumista, mutta joku nyt mättää. Naimisiin on tarkoitus mennä heti kun se on taloudellisesti järkevää, eli muutaman vuoden päästä. 

-ap

Vierailija
5/11 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä käynyt edes mielessä, että aviomiehen valtuuttaisin. Valitsin siskonpojan, koska todennäköisesti hän hoitaa asiat vaivattomammin kuin puoliso, joka voi päätyä eturistiriitatilanteeseen.

Vierailija
6/11 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollette r

ole naimisissa ettekä lähiaikoina ole menossa, niin se selittää. Mies ei ole kunnolla sitoutunut sinuun, tai sitten ei usko, että osaat käsitellä esimerkiksi raha-asiat niin kuin hän haluaisi.

Näin mä tulkitsen myös. En epäile sitoutumista, mutta joku nyt mättää. Naimisiin on tarkoitus mennä heti kun se on taloudellisesti järkevää, eli muutaman vuoden päästä. 

-ap

No kysy miksi et kelpaa edunvalvojaksi. Jotain miehen on siihen vastattava, ja vastaus voi kertoa paljonkin. Itse en menisi naimisiin jos miehen edunalvoja olisi joku kolmas tyyppi. Voisi tulla vaikeuksia jos jotain sattuu ja joku liiton ulkopuolinen onkin ykskaks osallisena kaikessa.

Vierailija
7/11 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollette r

ole naimisissa ettekä lähiaikoina ole menossa, niin se selittää. Mies ei ole kunnolla sitoutunut sinuun, tai sitten ei usko, että osaat käsitellä esimerkiksi raha-asiat niin kuin hän haluaisi.

-ap

No kysy miksi et kelpaa edunvalvojaksi. Jotain miehen on siihen vastattava, ja vastaus voi kertoa paljonkin. Itse en menisi naimisiin jos miehen edunalvoja olisi joku kolmas tyyppi. Voisi tulla vaikeuksia jos jotain sattuu ja joku liiton ulkopuolinen onkin ykskaks osallisena kaikessa.

Juuri siksi se ulkopuolinen on paras, koska sillä varmistetaan, että sinä et vie kaikkea ja tee valintoja, jotka on miehen kannalta huonoja. Edunvalvontavaltuutukseen on tapana kirjata hyvin tarkasti asiat, joiden mukaan valtuutetun tulee toimia.

Vierailija
8/11 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on aika lyhyt suhde vasta takana, eikä mies ole vielä kunnolla sitoutunut. Tuollaisessa tilanteessa en itse menisi naimisiin tai valtuuttaisi toista postipaketin hakua enempää.

Tosin en tällä hetkellä menisi naimisiin tai tekisi edunvalvontaa edes avopuolisoni ja lapseni isän kanssa, koska hän ei ole minuun sitoutunut riittävästi. Elämme kai muodikkaassa kevyessä suhteessa, jossa perhe ei ole yksikkö, vaikka lapsia on.

Vierailija
9/11 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vähän ohis, mutta itsellä olisi ajankohtaista saada omat noin 75-v. vanhemmat hoitamaan asia ennen kuin on liian myöhäistä. Pitäisikö heidän tehdä se valtuutus nyt alkuun toinen toisilleen ja esim. minä varavaltuutettuna, vai kannattaisiko nimetä suoraan minut ja/tai siskoni. Miten muut olette toimineet? Ja mistä ihmeestä todistajat, kun kaikki potentiaaliset joita kehtaisi kysyä ovat säännösten mukaan esteellisiä.

Vierailija
10/11 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vähän ohis, mutta itsellä olisi ajankohtaista saada omat noin 75-v. vanhemmat hoitamaan asia ennen kuin on liian myöhäistä. Pitäisikö heidän tehdä se valtuutus nyt alkuun toinen toisilleen ja esim. minä varavaltuutettuna, vai kannattaisiko nimetä suoraan minut ja/tai siskoni. Miten muut olette toimineet? Ja mistä ihmeestä todistajat, kun kaikki potentiaaliset joita kehtaisi kysyä ovat säännösten mukaan esteellisiä.

Löytyisikö työpaikalta todistajat? 

Vierailija
11/11 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta suoraan jollekin nuoremmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan