Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥~♥~♥~ ENSIKOT vko 45 ~♥~♥~♥~

06.11.2006 |

[size=4][color=00E5EE][b]ENSIKOT[/color][/b]

[size=3][color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[size=3][color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[/size]

[size=2][color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[size=3][color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[size=3][color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[color=FFB5C5]&#10084[color=FF1493]&#10084[color=FF6EB4]&#10084[/size]

[color=00E5EE][b]Ensikot:[/color][/b]

[size=1][color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suunnitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...

[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty jo talvella -06 (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, mutta vielä ei hoitoihin lähdöstä ole päätetty.

[color=FF69B4]milka1

[color=CD1076]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta

edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuulemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut. Miestä ei (vielä testattu).

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Minakin ilmoittaudun tahan pinoon. Olen pinoutunut myos tuolla inssi-pinoissa, mutta taalla tuntuu olevan mukavaa porukkaa ja JOS joutuu viela jatkamaan naita hoitoja, niin tuntuisi kivalta jakaa niita asioita tuttujen samojen ihmisten kanssa.

Eli ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

Kille

Vierailija
22/52 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisikohan elämään jotain muutakin uudistusta kuin tämä nikin vaihto...? Lähinnä vaikka positiivisiä uutisia herra haikaralta olisi toiveissa.. No, alkukiertoa mennään joten jäitä hattuun!

Naksu: Kurjaa, jos sulla kummittelee enemmänkin noita haamuja. Enpä osaa kyllä yhtään ajatella mistä se voisi johtua, mutta en usko että se tukkosista munajohtimista ainakaan johtuisi.. Toivottavasti saat pian valaistusta asiaan.

Piggeliina: Äläpä vaivu ennakkoon epätoivoon, muistammehan vanhan sanonnan " niin kauan kun ei ole tätiä, on toivoa!" Jos ovis on kerran bongattu ja hyödynnetty, niin nyt ei sitten muuta kuin peukut pystyyn!

Bianco: Harmi, että joudut odottelemaan inssiä joulukuulle. Toivottavasti saat työkalenterista aikaa järjestymään. Toisaalta, kun on toivonut jo niin kauan omaa vauvaa, niin onko se sitten enää kuukausi sinne tai tänne... Vaikka toedän just tasan tarkkaan miten vaikea näissä asioissa on olla kärsivällinen! Tsemppiä!

Tuittu: Olen kertonut asiasta kahdelle parhaalle ystävälle. Välillä mietin, kannattaisiko sittenkin olla puhumatta asioista, mutta kyllä se ilojen ja surujen jakaminen tekee elämästä mielestäni helpompaa. Tärkeää on, että ne jotka tietävät ovat 100% luottamuksen arvoisia. Töissä en halua missään nimessä kertoa, ennen kuin on jotain konkreettista kerrottavaa (raskaus). Täytyy yrittää keksiä jotain syitä poissaoloille, kun niitä hoitojen takia kuitenkin tulee.

Milka: Voi kurjuus kun voisi jotenkin helpottaa toisen oloa... ((halaus)). Mutta me ollaan täällä sitä varten, että ilot ja surut jaetaan. Kyllä me vielä päästään jakamaan ne sun ilotkin, kun sen aika koittaa! :)

Tuittu: Kylläpä se ovis antaa metsästää itseään... Harmillista! Ja pahoittelut kahdesta vuodesta. Tammikuussa sitten nappaatte sen plussan, jookos!

Afternoon: Kiitos inssi -tiedoista ja kokemuksista. Niistä on varmasti monelle meille hyötyä!

Desejo: Joo, kaikille meille tunnin viikkotyöajanlyhennys, eli vauvakuumevapaa! Se olisikin hyvä idea ;) Pahoittelut sulle tädistä, kyllä se aina ottaa yhtä koville. Toivottavasti clomeista olisi nyt toivottu apu eikä sinun enää tarvitsisi pettyä. Kerrohan sitten millaisia fiilareita clomit sulla aiheuttaa. Ja ope voi olla ihan vapaalla täällä meidän kanssa, me ei punakyniä käytellä :)

ON: Nyt kun on kolme viikkoa tarkempien tutkimusten alkuun, jännittää ihan hulluna. Kaiken lisäksi uskon ja kuvittelen, että minusta löytyy kaiken maailman viat ja sairaudet... Voi kamala, kunpa pian saisi jotain faktoja tästä tilanteesta! Rakkaat enska-kamut, pitäkää mun pää kylmänä!

Näillä fiiliksillä eteenpäin! Mukavaa tiistai-iltaa kaikille!

Diina (ent. Kepardiina)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve Diina! Lyhyet nimet on pop, lyhenee ne kuitenkin täällä puheessa ja kirjoittaessa.

Kiitos Tuittu, Aftis ja Milka inssi-kommenteista! Oli kiva tietää, miten tuo aikaikkuna oikein toimii. Ensi viikollapa tuo selviää, millaisia hormoneita (jos mitään) tässä otetaan käyttöön. Piikittäminen ei mua onneksi kammoksuta, kun oon joutunut itseäni piikittämään enemmän ja vähemmän säännöllisesti aiemminkin.

Mitkäs sulla Tuittu oli kp:t? Ootko varma, että ovis ei ole vasta tulossa?

Ja kiitos myös muille, ainakin Amalialle, kannustavista kommenteista odottelun suhteen! Mua tuo odottelu ahdistaa senkin takia, että mulla on krooninen sairaus, johon käytin aikaisemmin lääkettä. Lääke piti jättää pois kun raskausyritykset aloi. Se sairaus on nyt alkanut oireilla pikkuhiljaa enemmän, ja jossain kohtaa lähimmän puolen vuoden sisällä ihan varmasti tulee vastaan se kysymys että pitää tehdä valinta oman terveyden ja vauvahaaveiden välillä :(

Hyvä idea Dese tuo tekosyypankki :) Jokunen on tullut jo kehitettyä, kun kävin siellä alkusuunnittelukäynnillä, ja sitten SSG:ssä ja vielä loppukierron verikokeissakin... On inhottavaa keksiä tekosyitä. Mun siis ei tarvitsisi selitellä, missä käyn kun meillä toimii tuo töiden teko onneksi niin, että kunhan omat hommat hoituu on periaatteessa sama millä ajalla ne tekee. Mutta kun tapa on kuitenkin se, että yleensä jaetaan menot ja tulemiset, niin on vaikea sitä lähteä muuttamaan.

Gallupiin - mulla on kanssa muutamia ystäviä, jotka tietää kuinka kauan ollaan yritetty eli koska ollaan aloitettu, mutta lapsettomuudesta en ole puhunut kenenkään kanssa. Ilmeisesti ystävät ei kehtaa kysyä missä mennään, enkä ole itsekään ottanut puheeksi. Meidän kummankaan vanhemmat ei tedä. Aikalailla siis omassa päässäni näitä juttuja pyörittelen, paitsi tietty miehen kanssa jutellaan.

Tulipas tästä taas varsin omanapaista, sorry!! Koitan toiste olla huomaavaisempi. Heilutuksia ja vilkutuksia kaikille syksyiseen tiistai-iltaan!

Bianco

Vierailija
24/52 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diina: pidä pääsi kylmänä! :) (Helpommin sanottu kuin tehty.)

Tuittu: olen kertonut aika monelle hyvälle ystävälle tilanteestamme, ja luultavasti he ovat kertoneet puolisoilleen. Siskolleni olen myös kertonut, mutta en vanhemmilleni eikä olla kerrottu miehen puolen sukulaisille. Kuitenkin tuntuu jo näin lapsettomuuden alkutaipaleella (korni ilmaisu) kivalta että ei tartte kantaa huoliaan salassa, vaan voi puhua niistä eri ihmisten kanssa. (Ettei myöskään kuormita aina samaa ihmistä.)

Vierailija
25/52 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, enää kuus yötä lääkäriin. Sitä tässä nyt on odotettu pitkään. Mielialat on heitellyt ylös ja alas pikavauhtia tässä odottaessa, kun välillä on toiveikas olo raskautumisen kanssa ja välillä tuntuu etten saa koskaan lapsia. Onneksi mies jaksaa valaa uskoa, vaikka välillä toteaakin, että " kaikki aikanaan, eihän meillä ole mikään kiire" ja se saa mut näkeen punaista. Tottahan se puhuu, mutta silti. Varmaan ymmärrätte, mitä tarkotan.

Olikohan se Tuittu joka kyseli, kenelle on kertonut. Mä oon kertonut siskolle ja aikas monelle hyvälle ystävälle. Muutaman kanssa oon puhunut asiasta ememmän ja osalle vaan maininnut. Kummankaan vanhemmat eivät tiedä, elleivät sitten ole arvanneet. Tieto raskaudesta niille menee varmaan vasta, kun viikkoja on paljon jo takana, mutta sen näkee sitten, kun on joskus siinä tilanteessa.

Pahoittelut kaikillle tädin yllättämille, niitäkin tais muutama olla.

Kaikille tietenkin plussasäteitä ja paljon onnea hoitojen suhteen!

ON: kp21/28-30 teroja edelleen popsin ja menkkoja oottelen alkavaksi reilu viikon päästä. Sitä ennen on siis lääkäri.

Vierailija
26/52 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mäkin kannatan täpöllä, et sais työaikana virallisesti nettipalstailla :o) Tähän kun jää koukkuun jostain kumman syystä, eikä voi pysyä poissa montaa päivää. Pitää tulla tarkistamaan kaikkien teidän kuulumiset. Ois kyllä kiva ¿rentoutua¿ palstailun merkeissä työaikanakin, niin jaksais sitte paremmin tehdä duunia.. ;o)

Kepardiinan uus nikki rekisteröity!

Kiitti muuten Diina peukutuksesta! Mä tiedän, ettei sais vaipuu epätoivoon tai kyynisyyten, mut kyllä täs viiden vuoden aikana on oppinu olemaan melkein liiankin kärsivällinen ja pitämään jalat tukevasti saappaissa ja maassa. Mutta noi peukutukset ja tsempitykset piristää silti mieltä. Tänks.

Tsemppiä sulle sinne tutkimuksiin, hyvä se on ottaa selvää tilanteesta. Muistan kyllä ton pirujen maalailun ja jännityksen. Toivottavasti kaikki on ok.

Kiitoksia Aftikselle inssiselityksestä. Meillä se on edessä vasta keväällä, mut oli kiva tietää vähän miten se suurinpiirtein hoituu. Huiskutus takas :o)

Deselläkö oli kiukkuinen täti kylässä, toivottavasti pysyis piiiitkän poissa, sellaset 9kk, eikö? ;o) Nyt otat sitte clomit käyttöön, tuuhan kertoon sun ¿oireista¿. Mulla suurinpana oireena oli ne kuuluisat aallot (huhuh). Miehellä oli huisin hauskaa, kun mä tuskailin mahdottomissakin paikoissa aaltojeni kanssa..

Biancolla se homma edistyy ja inssi edessä. Hyvähyvä! Onnenpotku teille.

VihervaaranAnnalle pidän täysillä täällä peukkuja pystyssä, että clomit tehoo ja ovis tulis.

Kathylle tsemiä lääkäriin. Mun pitääkin kysäistä, että miks sä syöt teroja? Onko pitkät kierrot, PCO, vai hormooneissa jotain heittoo?

Ja ymmärän kyllä, et välillä tuskastuu miesten tapaan käsitellä näitä juttuja, mut ne varmaan ajattelee asiaa eri tavalla ja yrittää rauhoitella meitä naisia. Hyvää ne tarkoittaa eikös vaan ;o)

Kille75: lykkyä työ teille inssiin.

Tuittu kun kyseli, että kenelle ollaan kerrottu yrityksestä, niin aluks me ei oikeen kerrottu kenellekkään kun ei tiedetty tuloksista sun muista. Mut nyt ollaan kyllä ihan avoimesti kerrottu jos joku on kysyny, ja tietenkin kummankin perheet ja kaverit tietää. Ei tuu sitten sellasii noloja tilanteita eteen niiden kanssa keiden kaa on enemmän tekemisissä.

Mutta kyllä tää vertaistuki on kanssa superhyvä juttu!!

Mites Brooke? Mikä siel on tilanne?? Kaipaille täällä jo....

Milkalle superhali!

Killalle, amalialle, Naksulle, Jessicalle, EmmaE:lle, ElisaDaylle, tuiskutiuskulle, apilalle ja vannikselle hirmuisesti huiskutuksia. Muistinkohan mä nyt kaikki¿

ON: ei mitään uutta oviksen jälkeistä asiaa. Odotellaan rauhassa¿.

terkuin Piggeliina

Vierailija
27/52 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön teroja pitkien kiertojen takia ja 05/06 mulla myös todettiin PCO-tyyppiset munasarjat eli nää mun pitkät kierrot saattaa johtua tästä. Mulla on aina ollut kierrot enempi ja vähempi epäsäännölliset ja pillerien kanssa tais ainoastaan olla säännölliset ja nyt noitten terojen kanssa myöskin. Kesällä kokeilin tulisko menkat ns. itsestään, mutta kp oli jotain päälle 50, kun totesin ettei ne taida itsekseen alkaa (kolme negaa raskaustestiäkin tein) ja aloitin taas terot. Menkat sitten tain alkaa silloin kp63 tai jotain.

Vierailija
28/52 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun vastasit!

Mä oon itseskseni miettiny, et josko munkin pitäis niitä teroja saada. Mulla kun on nää megakierrot (40-60 päivää) ja siks joskus nuorena sain p-pillerit, kun ei muuten säännöllistyny menkat.

Lääkärin mukaan mulla ei oo vikaa ovuloimisessa (eli voi sanoo et söin clomeja turhaan) vaan just noissa kiertojen pituuksissa. Sitten lääkäri sanoi myös että mulla on PCO tyyppiset munasarjat, mut ilman PCO:ta??

*raapii täällä päätään*

/piggeliina

Vierailija
29/52 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piggeliina ja Kathy:

mullakin on vähän epämääräinen diagnoosi tämän PCO:n suhteen: ensin lääkäri totesi PCO-tyyppiset munasarjat. Sitten ilmestyi papereihin dg. PCO? kysymysmerkillä siis. Mutta itse pidän itseäni kyllä PCO-tapauksena, kun kerran ilmeisesti ovista ei itsestään tapahdu ja kiertokaan ei palautunut e-pillereiden jälkeen.

Kannattaa varmaan kysyä teroja, jos on kerran noin pitkät kierrot!

ON: Eilen yöllä tuli eka kuuma aalto, olin vasta kaksi Clomia syönyt. Heräsin hikisenä. Yhh. Onneksi mulle on tullut noita aaltoja vain öisin eikä mitenkään kovin rajuina. Vatsaakin on jo vähän nipistellyt, ehkä Clomit tehoaa!

Kaikille hauskaa illanjatkoa...

Vierailija
30/52 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vielä nopeeta tähän PCO-juttuun.

Mä oikeen kysyin, että onko mulla PCO, kun muita tyypillisiä oireita ei oo, kuin tää pitkä ja epäsäännöllinen kierto.

Lääkäri sano että ei oo PCO:ta ja ultrassakin näky (oli just sillon ovis) että mulla ei oo niitä helmiäis/nauhamaistyyppisiä rakkuloita mitä PCO:ssa, vaan ihan normaalilta näytti. Sano vaan, että joskus munasarjat voi olla jonkun tietyn muotoiset, mikä aikeuttaa epäsäännöllisyyttä.

Kuulostaa kummalta, mut kaipa se tohtoria yritettävä uskoo.

Missäs muut luuraa?

Vierailija
31/52 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa tähän Kathyn, VihervaaranAnnan ja Piggeliinan pco-keskusteluun. Mulla lääkäri ei tehnyt eroa pco-diagnoosin ja pco-tyyppisten munasarjojen välillä. Uskoisin siis, että mulla on varsinaisesti pco. Organonin lapsettomuussivujen (http://www.lapsettomuus.com/hedelmoitys/hedelmoitys.asp) tekstin perusteella saa sen kuvan, että pco pn pco-oireyhtymää silloin, kun se aiheuttaa hedelmättömyyttä. Eli tämän mukaan kaikilla meillä. Mulla on näin yleisesti sellainen käsitys, että pco on todella yksilöllinen juttu ja jokaisella erilainen. Ehkä sulla, Piggeliina, on se kapseli laajentunut, kuten pco:ssa on. Tuli mieleen, että se ainakin näkyi mulla ultrassa ja ne ylimääräiset rakkulat oli helminauhana sen kapselin alla, siististi ihan kuin oppikirjoissa. Tämä on kyllä ihan arvaus!

Desejo ja VihervaaranAnna: Meitähän on nyt jo kolme clomistia tässä ihan samassa vauhdissa. Mä otin tänään kolmannen clomin (kp5, 1tbl). Oireita ei oo mitään. Kesällä clomeista tuli muutaman kerran koko päivän kestänyt masennus. Se oli kamalaa, ihan säikähdin itseäni, kun oli niin synkkä olo. Mutta tajusin kyllä, että se johtui clomeista. Nyt yritän psyykkautua, että sellaista ei taas tulisi. Uskon, että psyykkaaminen voi auttaa, mutta aina hormoneille ei kyllä vaan voi mitään.

Tuitun galluppiin: Me ollaan kerrottu lapsettomuudesta hyville ystäville, joita on parisenkymmentä. Pikkuhiljaa on alettu kertoa myös kertoa sellaisillekin tuttaville, joihin ei niin aktiivisesti pidetä yhteyttä, jos on tuntunut, että se ei vaivaannuta muita tai jos on tuntunut, ettei jaksa teeskennellä, että kaikki on hyvin. Perheille on tarkoitus kertoa tässä pikapuoliin. Oon halunnut säästää niitä huolelta, mutta nyt, kun jo niin moni muu tietää, alkaa tuntua oikeudenmukaiselta kertoa niille myös. Miehen vanhemmille ja sisaruksille haluan kertoa myös siksi, että pelkään miehen sisarusten plussauutisia. En tiedä, onko vähän lapsellistakin, että haluan ehtiä ensin kertomaan meidän tilanteesta. Oon melko varma, että ne suhtautuu tähän tosi hyvin. Uskon, että on sitten helpompaa ottaa vastaan niiden mahdolliset iloiset uutiset ja iloitakin niiden kanssa. Tarkoitus on tehdä selväksi, että meiltä ei kuitenkaan saa pimittää mitään uutisia.

Tällaisia ajatuksia tänään :)

Hirmuiset huiskutukset kaikille tasapuolisesti!

Erityisesti tervetuloa, Kille! Saapi nähdä, piinaillaanko ivf:ää samaan aikaan ensi vuoden puolella. Vielä on toivoa, että ihme tapahtuu sitä ennen!

-Vannis

Vierailija
32/52 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, koitetaanpas nyt perehtyä teidän kuulumisiin vihdoinkin paremmalla ajalla...

Simppanäytteiden antamisesta oli ollut keskustelua... Meillä tais olla niin päin että mä jännitin enemmän ku mies! ;) Olin aivan p**kana kun toinen joutui sellaseen ¿nöyryytykseen¿ ja mies sitten joutui mua rauhottelemaan. Tosin jälkikäteen sanoi, että ne tulokset oli kyllä jännittänyt, ei itse näytteen antaminen. Mies siis kävi paikan päällä antamassa näytteen, meille ei ees annettu muuta vaihtoehtoa.

Bianco: Joskus kysyin lekurilta haamuista, kysyi vaan veemäisesti että siis miks oot testannu noin ajoissa?! Testi tehdään kun kuukautiset ovat n. 2vkoa myöhässä. Yeah right! Tämän vastauksen jälkeen en oon uskaltanu haamuista kysellä! Nii, mä en varsinaisesti päättele että röörit on tukossa, mutta pessimistinä olen lähes varma siitä. Eli siis fiilis on vaan sellanen... Kun näen sen ivf:n pahimpana vaihtoehtona hoidoissa, ja sitähän se sitten merkkais jos tukossa olisivat. Pelkään siis ¿pahinta¿! Hienoa että teilläkin homma etenee, vaikkei nyt sitten ihan marraskuussa vielä ehditäkään. Meillä varmaan sama homma (jos siis inssi tehdään).

G: Meillä yrityksestä tietää mun siskot, miehen sisko perheineen ja muutama kaveri, ehkäpä jopa pari työkaveria tuon lauantaisen örvelön jälkeen. Mutta siitä en ole varma! ;) Ja olen melko varma että meijän porukat (ainakin äippä) osaa jotain aavistaa...

Tuittuuuu! Säkin sitten repäisit!!!! Hyvä etten oo ainoo kännäilevä enska!! ;) Ja Aftiskin oli repässyt?! Heh, hieno homma!!

Dese: Ihan sama olo ton kiireen kanssa, mistä sitä riittää? Vai hössääkö sitä ite vaan niiiin paljon? Koitetaan ottaa iisimmin, joohan? =) Ja niiiiin kurja juttu toi sun nega ja tädin kyläily, olin niin varma jo teijän tärpistä! Mutta ei mitään, tutuksi muodostunut sanonta: Uutta putkeen vaan!

AnnaV: Huh miten kallis tuo testi! Mun miehen tavara testattiin kanssa VL:ssa ja muistaakseni vielä ilman lähetettä eikä maksanu ku 45¿!

Tervetuloa kille75 ja tietty kaikki muutkin uudet jos on jäänyt toivottamatta! Killelle yritän kovasti pähkäillä lempinimeä, pelkäänpä että tuun sekottamaan sun ja Killan nimet tulevaisuudessa! ;)

Diina: Tsemppiä tutkimusten odotteluun! Tiedän että kaiken maailman kamalat ajatukset ehtii vallata mielen moneen kertaan, mutta usko pois, sitten se helpottaa kun tutkimukset aloitetaan! Mäkään en jännitä ees sitä ao-tutkimusta enää niin paljon ku ennen ensikäyntiä! Hyvin se menee!!!

Kathy: Tsemppiä myös sinne odotteluun! Pian se lekuri jo on!!!

Tänne ei omaan napaan siis kummempia, täti on lähestulkoon lähtenyt ja nyt siis ootellaan maanantaita. Kp6 nyt menossa...

Onko kellään muuten tietoa voiko sitä inssiä tehdä heti pian sen ao-tutkimuksen jälkeen? Kun oon tässä pähkäillyt, että mulla on todnäk ovis just alkuviikosta. Ja se lääkäri sanoi, että mikäli putket on auki, voidaan tehdä sitten vaikka heti inssi. Mutta tarkottikohan siis heti ens kierrossa vai heti TÄHÄN KIERTOON? Onko hajua?

Killaa kaipailen, missäköhän lymyät?

Palaillaan myöhemmin, nyt kämpän kimppuun hosumaan! :)

Vierailija
33/52 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Saanhan tulla tänne kuokkimaan?! Vaikka en minä tiedä voinko sanaa lapsettomuus edes ääneen lausua vielä 7kk:n yrityksen ja kahden keskenmenon jälkeen. Teillä muilla on kuitenkin rutkasti enemmän yritystä takana. Mutta olenhan kuitenkin enska, eikös se riitä täällä notkuamiseen? :) Minulle ei siis ole mitään tutkimuksia vielä tehty. Tosin lääkäri olikin sitä mieltä että tutkimuksia ei näin vähäisillä keskenmenoilla ja lyhyellä yrityksellä vielä aleta tekemäänkään?! Montakohan niitä keskemenoja pitää sitten olla ennen kuin tutkimuksiin pääsee?! No anyway, hakeudun kyllä keväällä tutkimuksiin ellei siihen mennessä tärppää niin että se asukki myöskin kestäis matkassa! Noista hoidoista mulla ei ole oikeastaan vielä mitään muuta tietoa, kuin mitä nyt olen teidän juttuja lukenut. Mäkin alan kyllä omalta kohdaltani epäillä, että minussa on jotain häikkää kun kuitenkin pystyn tulemaan raskaaksi, mutta alkio tuleekin aina heti alkuunsa pois... :( Meinasin ainakin tammikuulle pitää matalaa profiilia koko vauvailun suhteen, yritetään kyllä koko ajan, mutta en ole tutkimuksiin hakeutumassa ennen kuin minua stressaava tekijä eli koulu on saatu päätökseen. Se siis joulukuussa. Onhan se stressikin yksistään voinut ne keskenmenot aiheuttaa, tiedä häntä...

No kuitenkin, en oikein tunne enää tuota kuumeilupuolen enskapalstaa kotoisaksi kun te " vanhukset" hävisitte sieltä ja sit kun en ole oikein viime aikoina ehtinyt palstailemaankaan niin sinne on tullut hirveesti uusiakin... Haahut ei myöskään tuntunut hyvältä paikalta pinoutua, kirjoitin sinne pari kertaa, mutta ei se ole mun paikka. Musta on kiva kirjotella muistakin aiheista kuin pelkästään esim. kuumeilusta tai keskenmenoista. Ja nimenomaan " tuttujen" kanssa! (Tiedätte kyllä mitä tarkoitan...) Tietty vertaistuki on aina mukava asia, mutta enemmän kaipaan teitä tutumpia kuumeilukamuja! Siis jos sallinette, niin täällä teidän joukossanne jatkossa pyörisin ja aina sen verran kuin aikani antaa periksi. Todennäköisesti palstailuni tulee ennen vuoden vaihdetta olemaan melko hiljaista, mutta kumminkin... Koulu häämöttää loppuaan-> kiire-> stressi-> ei aikaa palstailuun... :( Jospa se tästä pian helpottaa kun saan paperit käteen ja pääsen työelämään!

++++" lussatuulia" ++++

T:Titi-uu

PS. Mä en muutes edelleenkään laske koopeitä enkä yritäkään bongailla minkään näköisiä raskausoireita itsestäni. Niin kuin mieheni sanoi: ei toinna miettiä ennen kuin maha rupee kasvamaan! Heh! No jos nyt ei ihan noinkaan. Kyllä sitä varmaan kuitenkin tulee jossain vaiheessa testattua tai ainakin ihmeteltyä ellei tätiä pitkilleen ala näkymään... No mutta nyt öitä.[/color]

Vierailija
34/52 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Kuten olemme aikaisemminkin todenneet, emme tässä pinossa ole todellakaan turhan tarkkoja siitä, toivooko lasta onko yksin vai yhdessä, onko hoidoissa vai yrittääkö luomuna tms. Meitä kaikkia yhdistää se, että toivomme omaa esikoista. Kaikilla on omanlainen tarina taustallaan. Joten tervetuloa mukaan Titi, palstaile kanssamme sen verran kun ehdit ja jaksat!

Ehkä muistatkin minut, olen vanhalta nimeltäni Kepardiina, joka nyt lyhentyi käytännöllisemmäksi eli Diinaksi.

Sellainen kysymys kaikille, että oletteko tikutelleet ovista? Mulla on taas kierto kohta siinä vaiheessa, että metsästyksen voisi aloittaa. En ole koskaan ovista tikuilla löytänyt, eikä minulla ole myöskään mitään oireita. Olen käyttänyt sekä Mammaksin että Aconin testejä ja parissa kierrossa. Kannattaisiko siis kuitenkin yrittää ja kaivaa tikut kaapista?

Mukavaa perjantaita kaikille!

Vierailija
35/52 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen vain pikaisesti ilmoittautumaan, että olen edelleen hengissä. Clomeja on nyt kaksi masuun nielaistu ja kolme vielä odottelemassa. Mitään sivuoireita ei ole vielä tullut tai ainakaan ne eivät ole niin valtavia olleet, että olo olisi jotenkin poikennut normaalista. Nyt vaan toivotaan parasta ja ensi viikolla pissitään tikkuun ja toivotaan taas entistä enemmän.

Pco-keskusteluun mulla olis myös pari sanaa sanottavana tai siis kysymystä esitettävänä, mutta jätän ne parempaan aikaan. Omissa lääkärilausunnoissa kun kummittelee myös tuo kirjainyhdistelmä.

Tervetuloa kaikille uusille. Täällä on seinät leveällä ja katto korkealla, joten tänne kyllä mahtuu uusia ensikkoja vaikka millä mitalla. Kiva, että meitä on näin paljon. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Lähden viikonlopuksi muihin maisemiin miekkosen kanssa. Kerrankin saatiin järjestettyä molemmille sopivaan ajankohtaan " romanttinen hotelliloma" . Voihan sen toki arvata, kuinka romanttinen ainakin työpäivän jälkeinen perjantai on... Nukkumatti taitaa kolkutella ovelle melkoisen varhaisessa vaiheessa. Palaan maanantaina kaikki clomit masussa.

-dese-

Vierailija
36/52 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huisin hauskaa viikonlopun alkua meille ja teille ja kaikille!

Tervetuloo Titi. En tiedä ootko ehtiny lukee kaikki jutut täältä, mut henkilökohtaisesti ainakin kainosti punastellen myönnän, että sun nikki on tuttu. Ai miks kainosti punastellen ja miks on tuttu? No, kun mä olin tolla vauvakuumepuolella melkein 1,5 vuotta taustapalstailin kirjoittamatta kertaakaan. Ollaan yritetty jo niin kauan, että se " ensikuumeilu" on saanut uuden muodon, mutta oli silti ihana lukee kaikkia juttuja ja nähdä että väki saa niitä +++++++ :o)

Nyt sitten uskaltauduin tähän pinoon mukaan ja oot kyllä ihan varmasti tervetullu tännä pohtimaan syntyjä syviä ja jakamaan sitten niitä ilouutisia!

Diina kyseli tikutuksesta. Ite oon tikuttanu viime syksystä ja mulla toimii joka kierrossa ovistikut ja aina tulee 2 vahvaa viivaa testiin. Oon käyttäny Mammaksin tikkuja.

Pari ekaa kertaa testasin liian aikaisin eli heti kun tuntu silleen kummalta jommallakummalla puolella. Sain joko ihan haaleen viivan tai sit en ollenkaan. Sitten parin päivän päästä sainkin kauniit ja selkeet tuplaviivat testiin.

Tää ovisjuttu oli kyllä mulle ihan uutta, koska pillereiden aikaan ei mulla ainakaan ollut aavistustakaan mistään oviskivuista tai limoista tai nippailuista. Nyt kyllä on!

Onne sulle oviksenmetsästykseen.

Terkkuja kaikkille tasapuolisesti ja Oikein hyvää viikonloppua Enskoille!

Piggeliina

Vierailija
37/52 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kivaa, että on taas uusia tullut mukaan! Tervetuloa Tiituu tai mikäs se olikaan. (Mullon selkeästi dementia, vaikka luen ja luen teidän viestejä, en vieläkään muista kuka sanoi mitä.)

Kivaa että on muitakin jotka syö nyt Clomeja! Mä otan tänään illalla vikan tabun ja teen jo ovistestinkin, varmuuden vuoksi, kun viime kerralla se tuli hirmu aikasin. En tosin usko että vielä on tapahtunut mitään.

Hyvä kuulla että masennusolo voi tulla Clomeista, olin toissapäivänä aivan kallella kypärin, ehkä se olikin hormonaalista. Nyt on muuten parempi olo mutta flunssa vaanii...

Kuka kyseli oviksen tikutuksesta, oliko se Diina? Mä tikutin kerran mutta en ovuloinut, mutta nyt toivon että bongaan oviksen. Vähän hankalaa kun pitää joka päivä samaan aikaan muistaa tikuttaa, mutta eiköhän se onnistu kun pistää kännykän muistuttamaan.

Jep, nyt palaan töiden pariin.

Vierailija
38/52 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nyt vielä ennen nukkumaan menoa rupattelemaan...

Tervetuloa vaan tännekin puolelle Titi! Joukkoon mahtuu, niin monta tilannetta on täällä kuin on ihmisiäkin!

Diina: Mä oon joskus yrityksen alussa tikuttanu sitä ovista ja nyt aattelin harjoittaa jälleen tuota taitoa. Aattelin tosiaan sen inssin puolesta, et vois olla hyvä tikuttaa... Tosin tässä kierrossa en tiedä tehdäänkö sitä vielä mutta oonpahan sitten taas terässä ens kierrossa jos pitää ovista metsästää! =) Mammaksin tikuilla aloitin silloin joskus, 2 kiertoa käytin niitä enkä kummastakaan saanu plussaa. Sit siirryin Aconin tikkuihin (joita vieläkin kaapissa) joilla sain heti sen selvän ovisplussan (jo kp9 eli ovis oli kp10-11). Voihan tietty olla etten ovuloi ku toisinaan mutta näin mulla.

Dese: Mukavaa hotellilomaa, taidat kyllä jo olla tavoittamattomissa! Ei kun peitot heilumaan! =)

Omaa elämää... kp7 ja ajattelin sunnuntaina alkaa tosiaan tikuttamaan sitä ovista. Ja toivon sormet ja varpaat ristissä että päästäisiin inssi tekemään (ja että tosiaan SE on se meidän hoitomuoto) jo ens viikolla!!! Kyllä tässä nyt on mun mielestä jo tarpeeks odoteltu! Mutta näin täällä, odottavissa tunnelmissa siis jälleen. Nyt miehen kainaloon, huomenna alkaa taas työputki!

Öitä, nasut! Röhröh!! :D

Vierailija
39/52 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta enskat!

Kiitoksia tervetuloa-toivotuksista!

Oli gallupia simppanäytteen antamisesta. Meillä mies ehdotti sitä itse jo melko yrityksen alussa. Nyt on raukka joutunut " purkittamaan" jo 4 kertaa.

Naksu: mielestäni inssi voidaan tehdä samassa kierrossa kuin aukiolotutkimus. Mulle tehtiin niin. Tutkimus oli kp10 ja inssi kp 14. Lykkyä pyttyyn vaan!

Oma napa: ei ihmeempiä. kp 9 tai jotain sinnepäin. Tikutellut olen, koska insseissä niin täytyy tehdä, että tiedetään koska ovis on. Prisman fertest -testejä olen käyttänyt ja saanut niistä plussankin. Tosin niin, että testiviiva ei ole ollut koskaan tummempia vaan yhtä tumma. Ovis on pari kertaa varmistetty myös verinäytteestä. Inssi on tod.näk. ens keskiviikkona. Plääh ei jaksais odottaa!

Välillä tuntuu, että epätoivo iskee, mutta jotenkin sitä vaan aina nousee. Kuinkahan kauan tällästä voi jaksaa? No tammikuun ivf häämöttää ja kaikki odotukset siinä. Toivottavasti vaan ei tartteis sinne asti odottaa....

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kille

Vierailija
40/52 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervepä terve täältä netti-vetistä ; ) Eli taas on yhteydet vähän katkolla, mutta nyt nää sivut ainakin jotenkuten pyörii.

Heippa Titi! Tervetuloa vaan tälle puolelle. Ei me sua hyljeksitä : D Enskahali sulle!

Ja terppis kaikille muillekin tutuille ja vähemmän tutuille *vilkuttaa raivokkaasti*

Tästä voinkin sitten kätevästi hypätä suoraan oman navan ihmeelliseen maailmaan: Aukiolotutkimus ohi, ja tosiaan ihan hengissä ollaan. Mutta sen mä kyllä suoraan sanon, että kaikkien puhumat " vähäiset menkkamaiset tuntemukset" oli aika kaukana siitä miten paljon mulla sattui ko. tutkimus. Olin ottanut tuntia ennen Buranan niin kuin piti, mutta kohtu supisteli silti ihan mielettömästi kun sitä katetria laitettiin. Melkein jouduttiin jättämään tutkimus kesken. Muutaman minuutin siinä hengiteltyäni supistelu kuitenkin lakkasi, ja loppututkimus meni ihan hyvin. Ja torvet on auki! Lääkäri lykkäsi Clomi-reseptin mukaani ja pyysi soittamaan hoitsulle heti kun seuraava kierto alkaa, että katsotaan inssiajankohtaa.

Musta tuntuu että ovis oli jo viime yönä = tosi aikaisin (ilmeisesti eilen oli kp 13). Yleensä mulla on ovis ollut kp15-16. Mahtoiko toi torvien huuhtelu ja kohdun tyrkkiminen sitten kiihdyttää mun munistuotantoani?

Mitäs Killa, mun kp-toverini? Minkälainen meininki ovispiinailun suhteen, sulla on muistaakseni yleensä vähän myöhemmin ollut ovis?

Ihanaa Naksu, ajattele että pääset inssiin mahd. jo ensi viikolla!!

Siis voitko kuvitella jouluksi oikein mitään hienompaa kuin plussan r-testiin?? Toivottavasti natsaisi!

Joulusta oli jossain välissä ollut jotain juttua, ja itseäni ainakin masentaa ihan sadalla jo tuleva joulu ja kaikki pömppömahaiset sukulaisnaiset pikkutenaviensa kanssa. Tekis mieli lähteä johonkin Lapin erämaahan mökkeilemään ja sikailemaan (röh röh vaan, Naksu) jouluksi ; )

Mutta nyt täytyy yrittää vähän tehdä töitäkin. Pitäkääs kiva lauantai!

t. Jessis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme