*** MARRASMURUJEN maanantai ***
Kommentit (43)
Kuulumisia odotellessa!!
Onkohan Ootellaankin jo sairaalassa??
Lisää marrasmuruja taitaakin olla syntynyt sitten viimekirjoituksen! Tasapuolisesti onnea kaikille nyytin saaneille!!!
Tänään on paljon tekemistä, esikoisen kaverisynttärit (7v)... eli siivousta ym.
äitikki rv 37+1
taaas takana...Hyvia asentoja on harvassa ja herailtya tulee joka tunnin valein. Tanaan rv37 taynna, vihdoin ja viimein. Alapaata viela kutisee...onko hiivasta vauvalle haittaa jos joutuu nyt synnyttamaan?
Onnea kaikille synnyttaneille ja sinne menossa oleville !
Pitaa kai soittaa neuvolaan ja kysysa tosta hiivasta.
Zemppiä ja onnea! Taas vain kateellisiena ja pettyneenä täältä taustalta, kun tänäkin aamuna nousin ylös ja vielä olin yhdessä kasassa. Haluaisi jo niin nyytin syliin.
Saarimar 37+3
Aliina: tsemppiä, vaikka oletkin jo varmaan täydessä touhussa :-) Voi, miten itsekin haluaisin jo nyyttini maailmaan.
Yö oli taas ihan tuskaa. Heräsin kaksi kertaa vessaan. Lonkkaa särki oikealta puolelta sääreen saakka, supisteli pari kertaa alkuyöstä, mutta sekin jäi nukahdettuani siihen. Illalla lisäksi turposi jalat ja nyt jomottelee turpeita sormiani.
Kukas se olikaan, joka valitteli kasvojen turvotusta? Luin sellaisesta kätilötyön kirjasta (ihan uusi), että normaaliin raskauteen ei liity kuin jalkojen ja käsien turvotusta. Itselläni turposi kasvot kuopusta odottaessani, kun munuaiseni eivät toimineet kunnolla - virtsaan erittyi loppuviikoilla reilusti proteiineja (+++) ja sokeria niin ikään (++)...olisikohan kyse sitten siitä?
Vauva on paketoinut itsensä todella alas nyt. Alavatsa on kireällä kuin viulunkieli, ihan kudoksia repii. Kamalan hiljaiseksi vauveli on myös muuttunut. Ei mekasta öisin enää yhtään. Keskiviikkona pääsen neuvolaan - onneksi, sillä siellä ainakin kuunnellaan sydänäänet. Vanha tuttu kutinakin vaivasi taas aamuyöllä, mutta se johtuu luultavasti meidän kuivaakin kuivemmasta huoneilmasta.
Ei ole ässät tuoneet minkäänlaista tehoa. Lähden uhmaamaan fysiikan lakeja ja kävelen tästä postiin kunhan se aukeaa. Ulkona on melkoinen lumimyräkkä, mutta kuitenkin leuto pakkanen. Kaipa sitä sitten Ponchon ja villapaidan kanssa pärjää kun on pakko. Iltapäivällä lähden vielä hakemaan lapset koulusta, jo on ihme jollei se jos mikä provosoi synnytystä alkamaan.
Viikonloppu meni muuten ihan kivasti ja sain kotona paljon aikaiseksi ;-)
Kanelisokeri 38+2
Olin niin laiska viikonloppuna, etten jaksanut ollenkaan pinoutua, vaikka lukemassa kävinkin.
Viikonloppu meni yllättävän nopeasti, vaikka pyhä olikin ja lauantai aamupäivällä tuntui olevan ihan kuolettavan tylsää.
Nyt alkaa mun olo olla sinä pistessä, etten jaksa enää mitään tehdä ja toisaalta kaikki tärkeä on jo tehty. Nyt pitäis saada vaan aika kulumaan.
Oli tosta pikku riitakin viikonloppuna, kun valitin isännykselle tylsyyttäni. Hän kun ei tajua, että " tee jotain" on helpommin sanottu, kun tehty. Kun pelkkään pukemiseen menee niin tuhottomasti aikaa ja energiaa, niin siten ei kiinnosta enää mihinkään lähteäkään ja mulla ainakin huono olo yllättää ihan varkain esim. kaupassa ollessa.
Keksin sitten alkaa tehdä 900 palan palapeliä, jonka sain mun siskolta. Siinä on yhdeksän vauvaa " hyllyillä" nukkumassa. on tosi söpö. Sain sen eilen illalla valmiiksi. Nyt pitäis vaan muovittaa se ja käydä ostamassa irtokehykset. Voisin laittaa sen tonna vauvan huoneen seinälle.
Ihan älytön turvotus iski mullekin viikonloppuna. Nilkoista ei näy enää nuppiluita ollenkaan ja sormet on ihan nakit. Kokeilin kihlasormusta sormeen ja se meni ekan ja tokan nivelen väliin asti =o) Vatsa myös kipuilee ájoittain, vali, vali
BB: Tää on onnellinen, kun Mira viimein tippui!!!
G: Viikonloppuna kysyitte talvivaatteista. Minä olen joskus aikoinaan säästänyt yhden ison talvitakin, kun olin laihduttanut 18 kg. Nyt se on taas " sopiva" =o) Sitten jalkaan olen vetänyt isännän kevyttoppahousut, joissa on korkea vyötärö ja olkaimet. Ei haittaa, vaikei ihan kiinni vetska menekään, kun on ne olkaimet ja takaa housut ylettyy kunnolla selkään asti. Mulla suurin ongelma onkin kengät, kun jalkaan mahtuu kumisaappaat ilman villasukkaa ja lenkkarit. Valitse nyt sitten noista...
Nyt tilaa muille. Ei ollut tarkoitus romaania kirjoittaa =o)
Annitanni
Ihanaa, että toiset pääsee synnyttämään!
Tänään ois neuvola, ärsyttää mennä! Lunta tupruttaa, vaatteet ei mahdu päälle, autolla on hankala ajaa, neuvolassa ihastellaan kypsää tilaani, paino on kuitenkin taas noussut huimasti ja Hb ei ollenkaan. No onpahan jotein puuhaa, mä en jaksa kohta enää leipoa (mistäköhän se painon nousu johtuu...).
Eilisiä juttujanne lukiessa päätin sitten minäkin väsätä tosi lyhyen synnytystoivelapun. Ne mun toiveet on kyllä aika yksinkertaisia... liikkumismahdollisuutta, suihkua ja ponnistusasentojen kokeilua heti alusta. Lähinnä sellaisia juttuja, jotka ei ollu mahdollisia viime kerralla.
Nyt oon parina yönä nähny unta, että oon vähän alkanu vuotaan verta vessareissuilla... Oon siis vuotanu silleen vähän, mikä on sallittua, mutta siitä olen unessani tiennyt synnytyksen olevan lähellä. Muutoin odotankin vaan koko ajan, milloin menee lapsivedet... niin kuin esikoiseltakin.
Mulle ei muuten oo kauheesti soiteltu tai viestitelty. Meillä kun lapsenlikaksi soitetaan mun isä, niin siellä ollaan kyllä jo ihan säikkyjä. Säikähtävät aina, kun mä soitan ja varsinkin jos ensimmäiset sanani valitsen harkitsemattomasti, niin kohta kuuluu -joko pitää lähteä.
Jotain vielä piti, mutta en nyt muista.
Sarafan rv 38+4
Muutama kauneusvirhe eksyi listaan :) mutta korjausta tiedossa heti seuraavaan päivitykseen :)
Multa on tosiaan nyt odotus ohi, makuuhuoneessa nukkuu pienen pieni (maailman kaunein ja söpöin) tyttölapsi joka päätti kolmannen päivän sijasta valita syntymäpäiväkseen ensimmäisen päivän tätä kuuta :)
Synnytyksestä sitten enemmän Marrasmurujen synnytysosiossa (heti kun ehdin sen kirjoittamaan) :)
Olo on hurjan kipeä vielä...
Tikit edelleen masussa (ei onneksi pystyviiltoa). Niistä pitäisi päästä huomenna eroon.
Eilen kotiuduttiin sairaalasta ja kun kotiin pääsin hormonit ottivat vallan ja itku tuli usein mitä ihmeellisimmistä asioista...
Imetys on lähtenyt hitaasti mutta varmasti käyntiin, maitoa tuntuu tulevan hyvin. En ota kuitenkaan stressiä tuosta imetyksestä, jos ei suju niin korvikkeetkin on keksitty.
Nyt kuuluu kutsu ;) Myöhemmin lisää :)
Swehina rv 0 :) + pikku neiti n. 6pv :)
Aliinalle tsempit synnärille ja onnea kaikille vauvautuneille!!!
Huomenna olis sit mun vuoro :) vitsit et jännittää, tuskin paljoo tulee nukuttua ensyönä, onneks aika on heti kaheksalta.
Tänään pitäs siivota ja laittaa kaikki valmiiks.
Oli kyl tosi hieno homma et se mira tippu, oli jo aikakin, mun suosikki on hanne ja jani.
Jospa nyt meen alottaan siivoilut ym...
Tuuli rv 39+6
Aliinalle onnea synnyttylkseen!
Swehinalle jaksamisia vauvan kanssa. Kyllä se maito siitä varmaan nousee pikkuhiljaa kun annat vaan ärsytystä tarpeeksi. Sekin on aina yksilöllistä miten vauva osaa imeä. Ja tosiaan korvike on olemassa. Mun kaverin vauva ei oikein osannu imeä, ja antoi tuttipullosta mut piti ärsytyksen yllä pumpun avulla, vaikka oli tuskaista aikaa. Mut kun vauva viikon pari kasvoi alkoi osata imeä myös rintaa. Vaikka ainahan sitä varotellaan et jos pullon makuun tottuu ei osaa ottaa rintaa kun on erilainen ote.
Itselläni suurin ihmetys oli imetys kun sain esikoiseni. Siitä puhutaan tosi vähän neuvolassa, kuinka äiti on kiinni imetyksessä totaalisesti synnytyksen jälkeen, ennekuin alkaa hommaan tottua.
Kanelisokeri: sulla vähän samat tuntemukset kun täällä. Vielä ollaan petihommat jätetty. Tähtään tuohon ens viikonloppuun. Toivottavasti nähdään laitoksella. Ootko aatellu toivoa 2 osastoille?
Rinnulille kiitos kokemuksistasi Taysista. Sehän voi olla et jonain päivänä on monta synnytystä ja ruuhkaa tulee. Kaksossynnytkset on kans aina oma lukunsa. Keskimmäisestä jouduin tv-huoneeseen yöks.v 1998. Kattelin siellä sit Mika Myllylän 30-hiihdon.
Mut nyt kahvia keittään!
38+0 kasassa!
Kiva kuulla Swehinan kuulumisia.Voi ku ois itekin jo tuossa vaiheessa. Hirvittää ne haavatkivut jo etukäteen. Sektio on mielessä jatkuvasti. To aamuna se tapahtuu! Tuntuu että olen niin valmis kuin vain voi olla. Poika-olo on vain vahvistunut sektion lähestyessä. Saas nähdä kuinka käy.
Täällä olo on ollu ihan jees :)
Hirvittää etukäteen myös meidän auton kunto. Se kun on vanha ja nyt on tuuletin mennyt rikki. Lasit huurtuu sisältä pakkasella ja sitten ne jäätyy. Mun mielestä ei ole turvallista liikkua tuollaisella autolla, saati vauvaa viedä autoon joka on kylmä. Matkaa sairaalasta kotiin n.50km! Kun rahaa olis niin vietäs vaan korjaamolle, mut tyhjästä on paha nyhjästä. Elän toivossa että miehen joku kaveri osais korjata vian pientä korvausta vastaan. Tyhmää että joutuu ressaamaan tuollaisista asioista. Olis ihana kuljettaa vauva kotiin autossa jossa lämpötilan saa säädettyä vauvalle sopivaksi.
Taas on marrasvauvoja syntynyt/ syntymässä. Onnea kaikille vauvoista! Perässä tullaan!
t.V&V 38+5 (3yötä sektioon!)
Täällä ollaan kans aika tuskastuneita nykyiseen olotilaan. Nukkumiset on mitä on , lonkkia särkee kun pystyy nukkumaan jommalla kummalla kyljellä ja joskus herää siihen että nukkuu selällään ja vatsa on kipeä ja huono olo.
Saunankin siivosin ja yrittänyt muutenkin " availla" paikkoja mutta ei vaikutusta muuta kuin ankarat liitoskivut ettei meinaa kävelemään enää päästä. Miehelle ehdottanut sitä kivempaa " ässää" mutta eipä ole sitten aikomusta pitemmälle päästy. Illalla on jo niin väsyny olo ettei kiinnostakkaan.
Mitkään housut ei mahdu oikeastaan päälle muutakuin jotkut legginsit ja fitneshousut eipä niillä paljon sitten kaupunkireissuille viitti lähteä, kotioloissa ihan hyvät.
Kyllä tässä siis alkaa olla aika kypsä tilanteeseen, kaveritkin aina nähdessään kommentoi että vielä yhtenä kappaleena. No, eihän laskettu aikakaan ole kuin vasta 17.päivä, mutta ei millään jaksais odottaa.
mariia75 38+3
Aliinalle tsemppejä synnytykseen! Täällä yksi kateellinen odottaja lisää. ;) Ja oli kyllä kiva lukea Swehinan kuulumisia, jäämme sitten odottelemaan synnytyskertomusta! :)
Täällä vointi oikeastaan ihan sama kuin aikaisemmin. Liitokset paukkuu ja natisee ja kipeää käy! Selkääkin pakottaa ihan mukavasti ja kävely on juuri sellaista ankkataaperrusta muistuttavaa... Eihän tässä enää kauhean pitkää odotusta ole jäljellä. Jotenkin vain hirvittää, kun ei ole vielä kaikki valmista! Viikonlopun aikana sain kuitenkin leivottua aika mukavasti pakastimeen ja tänään sitten on kokkailupäivä. Helpottaa vähän sitä vauva-arkea sitten. Juuri vein esikoisen kouluun (täällä aloitetaan koulu 3-vuotiaana) ja haen hänet klo 11.30. Muutaman tunnin joka aamu käy leikkimässä muiden lasten kanssa ja saa samalla vähän oppia ranskan kieltä paremmin. :) Ja itse saan vähän siivottua ja kokkailtua rauhassa. Vauvan synnyttyä nämä aamut ovatkin otollisia kävelylenkki-hetkiä vaunujen kanssa.
Galluppia: Oletteko ostelleen paljon joululahjoja? Ja mitä olette ostaneet perheellenne/onko jotain ideoita? Mitä haluaisitte Ranskasta joululahjaksi? Matkustamme Suomeen jouluksi (ihanaa!!!!!!) ja mietin, mitä voisin vielä läheisilleni ostaa. Olen ostanut jo esikoiselle lahjoja, ostin 4 lahjaa, koska niitä ostaa kuitenkin koko suku aika paljon... Ostin Toy Storysta tutun Buzz Lightyear-hahmon, ison Tikru-pehmon, Nemo-kylpyleluja ja ison paloauton (käväisin mutkan Disney-kaupassa :P). Miehelleni olen ostanut myös lahjat jo, pyjaman, hajuvettä ja 4 musiikki-dvd:tä. Siskolleni olen myös ostanut ja mummille ja vanhemmilleni... Vielä pitäisi pari kummilasta lahjoa ja yksi hyvä ystävä. En vain keksi enää mitään!
Pakko vähän avautua yhdestä aiheesta... Olin ja olen aika kummastunut tästä, toki maassa maan tavalla, mutta kuitenkin. Yksi tuttavapiirini nainen sai tässä kaksi kuukautta sitten toisen lapsensa. Esikoinen on vähän reilun 3 vuoden ikäinen. Tämä nainen on siis nyt äitiyslomalla tammikuuhun asti, mutta esikoinen on koulussa klo 8.-18.00. Siis yleensä täällä äidit, jotka ovat kotona, pitävät lapsiaan koulussa pelkän aamupäivän, mutta tämä nainen sanoi minulle esikoisen kotonaolon olevan liian rankkaa hänelle, kun on pieni vauva talossa. Juttelin hänen kanssaan viime viikolla, ja kävi ilmi, että tämä heidän uusi pienokainen on myös jo hoidossa. Vauva on siis 2 kuukautta vanha, ja on hoidossa JOKA PÄIVÄ klo 11.-17.00. Olin aivan ihmeissäni! Kuulemma oma aika on niin tärkeää oman jaksamisen kannalta, että hän ja hänen miehensä oli päätynyt tällaiseen ratkaisuun. Voi hyvä ihme sentään... Tämän perheen äiti on siis kotosalla päivät, käy uimassa ja shoppailemassa, kyläilemässä jne. Kaiken kukkuraksi vauva on vielä todella helppo, nukkuu pitkät yöunet, ei heräile kuulemma kertaakaan, syö hyvin, viihtyy lattialla jne. Jotenkin minulla tuli vain aivan älyttömän paha mieli tuosta... Toki oma aika on tärkeää, tiedän sen, ja tulen minäkin sitä omaa aikaa tarvitsemaan, mutta rajansa kaikella... Olenko vain hormonien kyllästämä pirttihirmu, vai onko tässä muidenkin mielestä jotain " mätää" ? Minulla on ollut niin hurjan huono omatunto tuosta esikoiseni koulunkäynnistä, mutta ei hänellä täällä oikein muualla ole leikkiseuraa. Ja oppiipahan maan kielen, nopeampaa kuin äitinsä. :S
Ehkä hormonit tekevät tepposiaan, mutta olen täällä yksikseen pihissyt, kun en kenelläkään täällä viitsi asiasta mainita ja kysyä, onko tällainen yleistä. Sen olen kuullut, että monesti vauvan synnyttyä taloon esikoinen lähetetään jopa kuukaudeksi isovanhempien luokse. :O Kaikki tekee omat ratkaisunsa...
Tulipa vuodatettua! Toivottavasti tämä herättää keskustelua, olisin kiinnostunut kuulemaan muiden mielipiteitä!
Mukavaa viikonalkua kaikille, tämä lähtee nyt tuonne hellan ääreen.
CC 37+2.
Mutta alapää on kun sahara. Kummallista minusta. Tässä vaiheessa moni tutkailee lisääntynyttä valkovuotoa ja vaikka minkämoisia limajuttuja, mutta minä olen saanut heittää pikkuhousunsuojatkin nurkkaan! Eipä tämä taida olla merkki alkavasta synnytyksestä =(
Muita tällaisessa tilanteessa olijoita?
Sais siis tulla limat ja supparit ja vedet ja lapsi.... odottavan aika ON pitkä.
Saaga rv39+0
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille :).
Oma olo edelleen erittäin hyvä. Nukkuminen on välillä vähän puuduttavaa, kun tulee maattua toisella kyljellä pitkiä aikoja, mutta en viitsi siitä valittaa kun muuten menee niin hyvin. Ei turvotuksia, pahempia liitoskipuja tai muutakaan.
Luin ketjun ja olin ymmärtävinäni että joku täällä odottelee sektiota? Minulla ei ole palstalaisten historiat niin hyvin hallussa, että tietäisin mistä ja kenestä on kyse. Voisikos kyseinen henkilö ilmottautua ja kertoa lisää :). Olisi kiva kuulla myös kuulumisia jos täällä on jo leikattuja mammoja, joku ainakin taisi mainita sektion jälkeisistä kivuista.
Itsellä mahdollisesti sektio edessä perätilan takia. Asia selvinnee tällä viikolla. Kun kuulin asiasta olin hieman järkyttynyt ja masentunut, koska tietenkin toivoin kaiken menevän " luonnollisesti" ja yllätys oli suuri kun kuulin mahdollisesta sektiosta. Mitään synnytystä enteileviä oireita minulla ei ole vielä ollut.
Terveisiä räntäsateen keskeltä,
A_P 38+0
Joo, tuohon tulevaan viikonloppuun minäkin tähtään :-) Seuraavana lauantaina 18. pv onkin sitten jo se virallinen laskettu aika, enkä toivoisi, että joutuisin käynnistykseen. Viimeistäänkin saisi synnytys alkaa sen ensi viikon äitipolironkkimisen seurauksena 13.11.
Olisipa mahtavaa saada vauva maailmaan isänpäiväksi, vaikka samapa tuo, milloin tulee, kunhan tulee, eilenkin olisi jo sopinut! - Minäkö malttamaton? Tänään kyllä palkitsen itseni mäkkärisapuskalla, vaikka tulisi sitten kaksi kiloa painoa keskiviikon neuvolakäyntiin mennessä...näen jo Mc Feastin kuvat silmissäni...-Katselen tuonne räntäsateeseen ja kerään rohkeutta lähteä ulos lähestulkoon kesähepenissä. Supistaa kipeästi nyt ja äsken vauva yritti vaihtaa asentoakin. Sain kokeillessani kiinni kädestä vai olisikohan ollut olkapää? -Joku muhku kuitenkin...ja pulleata vauvaa tuntui olevan ;-)
Saa nähdä, olemmeko Kirsikan kanssa samaan aikaan synnärillä :-)
Kanelisokeri 38+2
Mulla tehtiin ulkokäännös viikolla 36 ja on onneksi pysynyt pää alaspäin sen jälkeen. Ja nyt odottelen alatiesynnytystä.
Onko sulla yritetty ulkokäännöstä? Mun kohdalla yritettiin sitä pitkään ja vihdoin viimein vauva kääntyi! Olin itse jo ihan valmis heittämään hanskat tiskiin....
Saaga
Taas se uusi vko alkoi meilläkin murusilla ja johan täältä on muutama lisää jälleen päässyt tositoimiin, kukakohan seuraavana lähtee laitokselle.
(.) todella huonosti nukuttu yö takana, vessassa pitänyt ravata isommalla asialla muutaman kerran yön aikana ja pukamat alkaa reistailemaan nyt kunnolla, verta tulee ja tiedän johtuvan pukamasta, limaa irtoaa koko ajan mutta se oleellisin puuttuu vielä eli supistukset; nyt ovat siis taas kaikonneet aivan kokonaan nuo supistelut joista vielä vko sitten kärsin aika lailla, oikeesti nyt odotan että olis jo loppu likellä, istumisasentoa vaikea löytää, unta vaikea saada öisin, pvällä kyllä nukkuisin mutku on nuo lapset jotka häiritsee sitten sitä, siivota ei jaksa ja pakko olis, pitänee taas koittaa saada mies siivoilemaan kanssani tuota keittiötä, jos saadaan muuten siistiks niin helppohan se sit on mun se lattia vetää siit froteella.
Uloskaan ei oikeen viitti mennä kun siellä lunta tuiskuttaa oikein kunnolla, tosin tunnin päästä mentävä hakemaan vanhempi lapsista kerhosta veks, onneks on mies kotosalla pojan kanssa sen ajan ettei tartte vielä poikaakin pukea ulkoiluvaatteisiin ja viedä tuonne hirveeseen keliin.
Nyt koitan kyllä mennä laittamaan astioita tuonne keittiön suuntaan jos vaikka jotain sais aikaseks, todennäkösesti kuitenkin laitan ensin tuon sairaalakassin kuntoon, edelleen se siis tekemättä =D
rv 36+3
Aliinakin päässyt tositoimiin, mitenhän ootellaan?
Täällä ihana lumipyry jonka ikävä kyllä pitäisi muuttua vedeksi iltaa kohden jos ennusteeseen on uskomista, haluan muuttaa sinne keski-suomeen missä talvetkin ovat vielä talvia eikä tälläistä etelän moskaa.
Minä en voi kuin ihmetellä cc:n juttua ranskalaisen ystävänsä lastenhoito järjestelyistä, tapansa ja ratkaisunsa kullakin mutta en yhtään ihmettele että olet asiaa hieman kyseenalaistanut. Hoitopäivä klo 8 - 18 kuulostaa hirveän pitkältä kolmivuotiaalle saati 2 kk ikäinen vauva päivähoidossa yli puolet päivästä huh huh, herää kysymys miksi niitä lapsia ylipäätään täytyy sitten tehdä kun ei halua heitä itse hoitaa. Se että lapsi on osanpäivää hoidossa äidin ollessa kotona on mielestäni eri juttu ja se on yleensä perusteltu lapsen etu, kaverit ja tekemistä ja teidän kohdalla vielä maan kielen oppiminen. Vauva ei kaipaa mitään muuta kuin oman äidin. Onko tuollainen oikeasti yleinen tapa siellä vai onko tämä jokin karkea poikkeus? Miten ranskanmaalla muuten suhtaudutaan imetykseen, kun siitäkin on kaikenlaista saannut lukea? Mielenkiintoista todella.
Terkut täältä räntä-/lumisateesta!
Täällä vietetty vkonloppu lähinnä sängyn pohjalla kaameen lentsun kourissa, onnex nyt alkaa jo helpottamaan. Lauantaina sitten vielä kaiken kukkuraksi lohkes hampaasta ihan kaameen kokonen palanen kun söin sipsejä (ei olis varmaan pitänyt...=)) ja nyt odottelen,et pääsen iltapvällä hammaslääkärille. Kieli on ihan turkasen kipee,ku hankaa joku terävä reuna siihen koko ajan...miks nää kaikki krempat pitää nyt tulla...???
Kaikille vauvautuneille ja vauvaa hakemassa oleville kamalan paljon onnea=)! Kyllä niitä vaaveja pikkuhiljaa ruvetaan saamaan...ihanaa!
Mä kans kaipaisin tietoa yleensäkin sektiosta, kun näillä näkymin EHKÄ sektio edessä vaavin koon ja mun mahdollisesti pienen lantion vuoksi. Se sektio ei vielä oo mikään varma juttu (selviää torstaina),mutta haluaisin silti varoix tietää, et mitä saattaa olla edessä.
CC: Kuulostaa hurjalta viedä noinkin pieni vauva noin pitkäksi aikaa hoitoon ja vielä joka päivä! Mä en kyllä ite henk koht varmasti pystyis siihen,tätä vaavia on jo niin kauan odotettu,että kyl sen haluais sitte ite hoitaakkin=)!
Mua on ruvennu kamalasti jännittämään se torstainen äitipoli käynti... ja luulen etten enää tuu ilman vauvaa kotiin. Jollen tällä vkolla pääse synnyttämään niin saattaa olla,että ottavat mut noitten sokrujen ja paineitten takia seurantaan, saas nähdä kuin ämmän käy...=)!
Ihanaa,mun tulee sisko tänään meille yöx ja siivotaan tää huusholli lattiasta kattoon=)! Ja miehellä alkaa keskivkona kahen viikon kesäloma,aivan mahtavaa=)!
Lumista maanantaita Murut=)!
Tiitiäinen78 rv37+3
Tämä lähtee nyt synnyttämään! heräsin puoli tuntia sitten siihen, kun lapsivettä valui sänkyyn. Lisää lorisi lattialle, kun tassuttelin vessaan. Melkein heti alkoivat myös kivuliaat supistukset aika tiheään. palilen ilmoittamaan tilanteesta :D