Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon kyllästynyt tavoittelemaan kauneutta

Vierailija
07.11.2022 |

Ei jaksaisi enää yhtään miettiä omaa ulkonäköä. Vähän kuin yrittäisi meikata perunaa missiksi. En halua olla missi, haluan olla peruna. Tehdä asioita ilman, että tarvii miettiä onko nyt kaunis ja edustava. Oon kyllästynyt siihen, että naisilta vaaditaan kauneutta, siihen että naisia arvostellaan ja vertaillaan, siihen että naisten ulkonäköön kiinnitetään huomiota, silloinkin kun se on epäolennaista. Ei jaksa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ulkonäkökeskeinen?

Vierailija
2/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpsistä naisilta vaadita mitään kauneutta! :D

Olen melkein viisikymppinen tavallinen nainen ja olen ihan sinut tavallisen ulkonäköni kanssa. Tunnen hyvin paljon muitakin 16-95 vuotiaita, joilla on samoin.

Nyt sinulla on ongelma ap, ei kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Naisia on monenlaisia.

Vierailija
4/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen funtsinut. Voimaantuminen on myös sitä, että ymmärtää ihmisarvonsa. Että on arvokas sellaisena kuin on. <3 <3

Vierailija
5/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneusihanne on se että kaikki on samasta muotista.

Onko siinäkään järkeä?

Mielestäni on kaunista kun on monipuolisuutta, ettei kaikki näytä joltain filtteröidyiltä instagram-wannabeiltä.

Vierailija
6/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitsä vetää suupielet ylöspäin? Laa la laa laa laa laa

älä tuu droppaa mun tunnelmaa.

Hymyile ap, se auttaa kaunistumaan!

Vierailija
7/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, koska se ei ole edes olennaista ihmisyydestä. Keskity sisäiseen henkiseen kasvuun, eikä sinun tarvitse ajatella koko asiaa enää. Siisti olemus tulee kyllä sisäisen hyvinvoinnin mukana huomaamatta.

Vierailija
8/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu naisvihana

Vierailija
9/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ulkonäkökeskeinen?

Ympäröivä maailma on ulkonäkökeskeinen. Mihin tahansa menee, miten tahansa pukeutuu sut syynätään läpi ja katsotaan kaikki pikku piirteet ja virheet. Arvotetaan sen perusteella.

Vierailija
10/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu naisvihana

Naisvihana?  Mielestäni se on naisvihaa ja naisten alistamista kun vaaditaan kauneutta

Vierailija
11/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään luonnonkaunis, mutta onneksi olen jo pitkään ollut sen kanssa sinut, enkä esim. meikkaa, koska en tykkää siitä. Ennen aina meikkasin kun en kehdannut poistua kotoa tummine silmänalusineni ja näkymättömine ripsineni ja kulmineni. Nyt on paljon mukavampaa.

Vierailija
12/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä tuut tänne droppaantumaan. Mee lauleskelemaan jonnekin muualle jos tällaiset jutut sattuu sieluun

Vierailija
13/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kehitän itseäsi henkisesti, tämä tapahtuu: huomaat muiden ihmisten kivun, kilpailun ja vertailun, joka liittyy ulkonäköön. Sinussa herää myötätunto heitä kohtaan, mutta annat asian olla.

Vierailija
14/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneusihanne on se että kaikki on samasta muotista.

Onko siinäkään järkeä?

Mielestäni on kaunista kun on monipuolisuutta, ettei kaikki näytä joltain filtteröidyiltä instagram-wannabeiltä.

Ei ole mitään samaa muottia. Ei ole koskaan ollutkaan ja ei tule koskaan olemaankaan. Jos joillakin teineillä ja muilla epävarmoilla on omat mielikuvansa kauneudesta, niin voi vain miettiä heidän pään sisäisiä ongelmia, mutta suurin osa naisista pärjää hyvin ilman muottejakin.

Katsokaa ympärillenne ja yllättykää. Katsokaa eri ikäisiä ihmisiä ja yllättykää. Tervetuloa oikeaan maailmaan!

Vierailija
15/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpsistä naisilta vaadita mitään kauneutta! :D

Olen melkein viisikymppinen tavallinen nainen ja olen ihan sinut tavallisen ulkonäköni kanssa. Tunnen hyvin paljon muitakin 16-95 vuotiaita, joilla on samoin.

Nyt sinulla on ongelma ap, ei kaikilla.

Olet niin sisällä tässä systeemissä, ettet edes ymmärrä mitä tapahtuu

Vierailija
16/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin miettiä että kun meikkisudin ottaa käteensä alkaako se naisten välinen ulkonäkökilpailu jo siitä samantien? oishan se kiva Peppi Pitkätossuna pomppia ulkona, mutta jotenkin sitä haluaa jonkinlaista pikkuroolia vetää että ollaan tässä nyt jotain olevinaan itsekin. siispä laitan meikkivoiteen, puuterin, maalaan kulmat ja ripsarit ja huulikiiltoa kun lähden kaupungille. 

on minussa muutakin, tykkään lukea historiallisia blogeja ja miettiä politiikkaa. meikki on lähinnä lasten leikkiä jolla yritän piristää itseäni ja toisia

Vierailija
17/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa perunakerhoon :)

Vierailija
18/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän varmaan jossain ihan eri maailmassa, kun ei multa kukaan ole koskaan vaatinut kauneutta. Olen akateemisesti koulutettu keski-ikäinen nainen teknisellä alalla. Teininä joskus meikkasin, värjäilin hiuksia yms. mutta aika äkkiä siihen kyllästyin enkä enää esim. yliopisto-opiskelijana ollut sellaisesta kiinnostunut. Meikittömiä löytyi muitakin sieltä paljon. Enkä työelämässäkään ole koskaan kokenut mitään tarvetta meikata, riittää että on hiukset siististä ja on puhdas ja asialliset vaatteet. 

Miehiäkin on aina löytynyt kun olen niitä halunnut, vaikka en ole mitenkään kaunis vaan juurikin semmoinen taikinanaamainen "peruna", maailman tavallisimman näköinen maantienharmaa ja aika piirteetön suomalaisnainen. Toki ne miehet on olleet myös ei-ulkonäkökeskeisiä taviksia, mutta sellaiset on juuri hyviä.

Vierailija
19/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hymyileväisyyden vaatimus on myös yksi piru. Itse mieluummin vaikka meikkaisin mutta ei hemmetti en ala hymyilemään jos ei hymyilytä. Onneksi Suomessa tämä vaatimus ei ole ihan yhtä paha kuin esim. Amerikassa jossa olin kerran pari vuotta töissä. Kun oli ihan neutraali perusilmeellä liikkeellä vaikka kaupungilla, ihmiset kehotti piristymään tai hymyilemään tms. Ei hemmetti.

Vierailija
20/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa perunakerhoon :)

Kiitos :) 

ap