Jos rekryfirma myy työntekijöitä työpaikoille niin tuskin yli 50-vuotias on hyvä tuote jos on nuorempia tarjolla
Katsoin just avoimis työpaikkoja ja 80 % on rekryfirman kautta välitettäviä.
Eli tuskin iäkkäämmät saavat mitään kokoaikatyötä vaan mahdollisuus on vain keikkatyöhön eikä siihenkään.
Kommentit (49)
Kyllä itse palkkaan aina mieluiten yli 40v, mitä vanhempi sen parempi. Eläkkeelle jäi juuri yksi työntekijä. Ei saikutellut ikinä ja työmoraali mitä parhain. Pienten lasten vanhemmat koko ajan pois lasten ja omien sairauksien takia.
Jos yli 50-vuotias on kuin kakkapyllyvauva, joka itkee joka käänteessä kovaa maailmaa eikä ole oppinut mitään erityistä noissa 50 vuodessa, niin saakin jäädä kotiin huilailemaan perustoimeentulolla.
Osaavat ja asennevammattomat saavat työtä iästä riippumatta.
Mulla on töitä niin paljon kuin jaksan tehdä vuokrafirman kautta.
Kunhan pääsee alkuun ja näyttämään, että oikeasti tekee ja osaa, iällä ei ole merkitystä.
Olen tehnyt tätä 8v ajan. Pk-seutu ravintola-ala, 54v.
Vierailija kirjoitti:
Jos yli 50-vuotias on kuin kakkapyllyvauva, joka itkee joka käänteessä kovaa maailmaa eikä ole oppinut mitään erityistä noissa 50 vuodessa, niin saakin jäädä kotiin huilailemaan perustoimeentulolla.
Ei kyllä pidä paikkaansa. Tiedän monia jopa korkeasti koulutettuja jotka ovat työttömiä koska ikää on.
Meidän firmassa työtekijöiden keski-ikä on 47. Eivöt saikuta, eivät ole raskaana, eikä ole pieniä lapsia eli jatkuvaa poissaoloa. Firmaan ei palkata alle 40 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Kohta olet itsekin yli 50 v. Ei sinne ole kuin 10 vuotta 🤣🤣. Aika kuluu nopsaan my friend 😇
Miksi?
50 v on tehokas työntekijä. Vaikka ehkä vähän hitaampi, mutta oppinut, mitkä työvaiheet voi jättää välistä ja mitä priorisoida.
Palkkasin pari kk sitten rekryfirmasta koodigurun joka sanoo että kohta on kyyskybäiset syndet vuorossa.
Ja miksikö palkkasin - terävä/nopea reagoimaan, tekee pitkää päivää, todella laaja osaaminen myös päivän taideterät huomioiden. Kysymys kuuluukin, mistä näitä saisi lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta olet itsekin yli 50 v. Ei sinne ole kuin 10 vuotta 🤣🤣. Aika kuluu nopsaan my friend 😇
Ettei olisi,itse jumiutunut yhteen työpaikkaan arkuuttaan tai koska ei pääse minnekään muualle? Nyt haukkuu netissä yli 50 v ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kerros vielä missä rekryfirmassa olet rekrykonsulenttina?
Tämä on taas näitä ketjuja, joihin totean saman asian kuin ennenkin: me kaikki olemme joskus olleet nuoria, ja meistä kaikista tulee vanhoja. Myös ap:sta. Ei luulisi olevan varaa ylimielisyyteen.
Projektinhallinassa yli 50 vuotiaat ovat kyllä erittäin kysyttyjä ja palkkaan aina, jos vaan kohdalle osuu. Kokemus tuo kykyä ratkaista ongelmia.
Kuulemani mukaan jotkut rekryfirmat eivät ota päälle 50v listoille. Tiedä sitten onkko totta vaiko ei. Itse olen keikkatyöläisenä 55v ja töitä riittää. Sopimukset on määräaikaisia mutta jatko on ollut joka kerta varma. Itse asiassa asiakasyritys on tarjonnut mulle jatkoa aiemmin kuin nuoremmille työntekijöille koska ovat halunneet varmistaa mun jatkamisen.
Vierailija kirjoitti:
Palkkasin pari kk sitten rekryfirmasta koodigurun joka sanoo että kohta on kyyskybäiset syndet vuorossa.
Ja miksikö palkkasin - terävä/nopea reagoimaan, tekee pitkää päivää, todella laaja osaaminen myös päivän taideterät huomioiden. Kysymys kuuluukin, mistä näitä saisi lisää?
Rekryfirmojen kautta on turha hakea kun nuo filtteröi heti ekassa vaiheessa liian vanhojen (ikä > 40) hakemukset roskiin ja vasta sitten rupeaa katsomaan ketä haastatellaan.
Suomessa ei ole työvoimapulaa ja siksi nuo voi rauhassa dumpata roskiin vaikka 50% hakemuksista lukematta ja silti jää päteviä hakijoita haastateltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Meidän firmassa työtekijöiden keski-ikä on 47. Eivöt saikuta, eivät ole raskaana, eikä ole pieniä lapsia eli jatkuvaa poissaoloa. Firmaan ei palkata alle 40 vuotiaita.
Sanoisin, että jokaisessa firmassa, jossa ikä on rekrytoinnissa karsiva tekijä, on ongelmia. Olen palkannut niin 60- vuotta täyttäneitä kuin alle 30- vuotiaita ja aina tekijä on löytänyt paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekryfirmojen kautta on turha hakea kun nuo filtteröi heti ekassa vaiheessa liian vanhojen (ikä > 40) hakemukset roskiin ja vasta sitten rupeaa katsomaan ketä haastatellaan.
Suomessa ei ole työvoimapulaa ja siksi nuo voi rauhassa dumpata roskiin vaikka 50% hakemuksista lukematta ja silti jää päteviä hakijoita haastateltavaksi.
Koska Suomessa on työvoimapulaa, niin eivät voi. En tiedä millä alalla olet ja mitä töitä haet, mutta ei kaikile tod. riitä alle elikymppisiä.
En kiistä, etteikö ikäsyrjintää ole, mutta kyllä nämä on aina enemmän tekosyitä sille, miksei edes yritä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemani mukaan jotkut rekryfirmat eivät ota päälle 50v listoille. Tiedä sitten onkko totta vaiko ei. Itse olen keikkatyöläisenä 55v ja töitä riittää. Sopimukset on määräaikaisia mutta jatko on ollut joka kerta varma. Itse asiassa asiakasyritys on tarjonnut mulle jatkoa aiemmin kuin nuoremmille työntekijöille koska ovat halunneet varmistaa mun jatkamisen.
Erään rekrykonsulenttifirman listoilla oltuani useampaan otteeseen kokemukset tosiaan muuttui iän lisääntyessä. Eli ennen 45 vuotta soittoja tuli säännöllisesti hakemusten jälkeen ainakin puhelinhaastatteluun. 45 ylitettyä soitot muuttui harvinaisiksi ja nyt 50+ iässä loppui kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
50 v on tehokas työntekijä. Vaikka ehkä vähän hitaampi, mutta oppinut, mitkä työvaiheet voi jättää välistä ja mitä priorisoida.
Hauska tämä kommentti, että 50 v olisi sitten vähän hitaampi. Tuo hitaus taitaa olla enemmän luonne ja kokemus kuin ikäkysymys. Itse toimin IT alan asiantuntijatöissä ja kyllä niitä kaikkein hitaimpia ovat nuoremmat ja vastavalmistuneet. Ja tämä on ihan ok, koska tällä alalla menee aika monta vuotta ennen kuin ihmisestä aletaan saamaan tehoja irti.
Vierailija kirjoitti:
Projektinhallinassa yli 50 vuotiaat ovat kyllä erittäin kysyttyjä ja palkkaan aina, jos vaan kohdalle osuu. Kokemus tuo kykyä ratkaista ongelmia.
Ikä tai edes kokemus ei takaa mitään. Mitä enemmän uraa takana, sitä selkeämmin pitäisi onnistumisest voida osoittaa.
Riippuu varmaan alasta. Asiantuntijatyössä se 50-vuotias on aika paljon parempi työssään, kuin 27v koulunpenkiltä valmistunut.