Miehen vanhemmat suuttui kun sanoimme että emme tule joulun viettoon heilekkään
Ja syyksi kerroimme että emme halua tulla kun mieheni sisko ja tämän mies tulee lapsensa kanssa joulunviettoon myös sinne. Emme kuulemma voi ikuisesti jättää perhejuhlia välistä vain sen takia että mieheni siskolla on lapsi.
Kommentit (63)
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu/Emilia/Varjossa/Hepokatti mitä näitä nimiä hänellä onkaan, on kipeästi avun tarpeessa. Sen verran kitkerää tekstiä heti aamusta taas. Otahan lääkkeesi.[/quote
Meillä ei käytetä lääkkeitä, kenelläkään ei ole ole oikeutta käyttää lääkkeitä emmekä tule käyttämään läkkeitä,
Syytä kyllä olis.
Kyllä minäkin voisin noista perusteluista vähän suuttua tai loukkaantua. Miksei riittänyt sen sanominen, että haluatte viettää joulua kahdestaan vaan piti vetää syyksi siskon lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotelliin ei saa mennä kun se on tuhlausta.
Tämä on sitten anopin mielestä ainoa oikea maalaisjoulu. Ahtautta ja pahaa ruokaa.
"Hotelliin ei saa mennä"???
Niin. Siitä alkaa järjetön marmatus, miten tuhlataan ja miten minä kaupunkilaisena en osaa säästää heidän poikansa rahoja. Tätä kestää viikkotolkulla ja näitä muistellaan sitten kymmenenkin vuoden päästä, kun silloinkni minä tuhlasin heidän poikansa rahoja.
Ja poika ei voi sanoa vanhemmilleen, että hän haluaa myös sinne hotelliin ja vanhemmat pitävät nyt suunsa kiinni asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa heille joululahjaksi siivous ennen joulua.
hyvä idea, mutta voisin kuvitella että suuttuvat varmaan siitäkin. en toki tunne tätä tarinaa yhtään
onnko se niin hirveää jos suututaan? kyllä he leppyvät ja ymmärtävtä että nyt mennään näin ja ehkä saa ajattelemaan asioiat myös ap:n kannalta.
Jokainen vietää omanlaistaan joulua. minusta pääasia on , että muistetaan puolin ja toisin sitä sukua ja niitä lähimäisiä ja rakkaita kenen kanssa ollaan tekemisissä ja kenestä välitetään
ehkä ap voisi miettiä uudenlaista joulua, tavataan joskus muulloin. jouluna soitellaan ja puhutaan pitkään puhelimessa, ja katsotaan lähteekö välitä siitä paranemaan . kaunis joulukortti matkaan heille. pääasia että näyttää että välittää toisista vaikkei voikaan viettää yhdessä joulua
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin voisin noista perusteluista vähän suuttua tai loukkaantua. Miksei riittänyt sen sanominen, että haluatte viettää joulua kahdestaan vaan piti vetää syyksi siskon lapsi?
Just noin. Me sanottiin, että vietetään joulu mieluummin kahdestaan eikä menty jouluina kummankaan vanhempien luoksi jouluksi. Muulloin kyllä käytiin kylässä puolin ja toisin. Eron jälkeen vietän joulua nyt yksin vain rauhoittuen ja leväten.
Mä olen ilmoittanut molempien vanhemmille että tämä perhe ei liikahda jouluna metriä pidemmälle ulko-ovesta. Kinkkua ja punkkua. Lapset saa räknätä kännyköitään niin paljon kuin huvittaa.
Mahtava aamu 😄. Äitihullu ja Silppu, molemmat haastamassa riitaa 😃.
(Äitihullulta tuo lapsen Tet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitten anopin mielestä ainoa oikea maalaisjoulu. Ahtautta ja pahaa ruokaa.
Niin. Siitä alkaa järjetön marmatus, miten tuhlataan ja miten minä kaupunkilaisena en osaa säästää heidän poikansa rahoja. Tätä kestää viikkotolkulla ja näitä muistellaan sitten kymmenenkin vuoden päästä, kun silloinkni minä tuhlasin heidän poikansa rahoja.
Ja poika ei voi sanoa vanhemmilleen, että hän haluaa myös sinne hotelliin ja vanhemmat pitävät nyt suunsa kiinni asiasta?
Ei tuollaiset ihmiset kuuntele. He möyhkää vain. Olemme ostaneet asunnon puoliksi, tienaamme saman verran ja minä olen meistä se pihi, mutta appivanhempien mielestä kotimme vain pojan asunto, minä elän pojan rahoilla ja hassaan ne turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiset ihmiset kuuntele. He möyhkää vain. Olemme ostaneet asunnon puoliksi, tienaamme saman verran ja minä olen meistä se pihi, mutta appivanhempien mielestä kotimme vain pojan asunto, minä elän pojan rahoilla ja hassaan ne turhuuteen.
Toi on kyllä totta, että ainakin monien meidän viis- kuuskymppisten vanhemmat on sitä ikäluokkaa ettei mihinkään turhuuteen rahaa laiteta. Hotelli on turhuutta kun ilmaiseksi saa maata anoppilan lattialla. Toisaalta sit kuitenkin esim. jouluruokia hankitaan/laitetaan niin paljon ettei niitä saada syödyksi ja sit ollaan vähän marttyyrinä taas siinä kun ei kaupunkilaisminiälle kelpaa.
Eikö jokaisen perheen ole jossain välissä aika tehdä oma joulu? Etenkin jos tilat ovat pienet?
Perheemme ei koskaan ole ollut kummassakaan mummolassa yökylissä jouluna. Pistäydytty on. Omat joulutavat, lapset oman perheen kanssa. Sinkkusisareni vietti joulut vanhempieni kanssa, siitä kiitos hänelle. Oli liki kuuskymppinen , sittemmin ollut joulut yksin.
Taidatte olla änkyröitä koko suku. Ihme, että olette edes puheväleissä.
Itse ainakin olen iloinen etten joudu jouluna passaamaan vieraita ihmisiä joita tuoreet vävyt ja miniät on. Joudu sietämään heidän laukkujaan sikin sokin ja pesemään joulun jälkeisen viikon oari yötä käytettyjä lakanoita ja pyyhkeitä. En jaksaisi.
Perheet viettävät joulun keskenään, omat joulutapansa luoden. Yhdelöä varattu laskettelumaja.
Kaikki miettikää myös kustantaako ne vanhempanne, kumman tahansa, koko joulun, teille överit lahjat ja lapsille myös. Oletteko varma että kaksiossa asuvalla porukalla on varaa siihen, ei tahdo enää hotellia teille maksaa?
Nyt kun tulee taas joulu, yrittäkää katsoa ettei ne mummot ja papat joudu rahavaikeuksiin kun odotetaan herkut ja lahjat viimeisen päälle.
Jos ette ole kelan rahoilla eläviä osallistukaa kustannuksiin etenkin jos jo taviseläkeläisiä mummoloiden väki.
Parikin lasta muutamine lapsineen ja herkkulistoineen voi olla kuukauden eläkkeet vanhuksille. Kun ei kelpaa perinteiset laatikot ja karjalanpaistit.
Hepokatti kirjoitti:
Syy on kohteliasta kertoa. Vaikka syy olisi mikä ei siitä pidä loukkaanuta.
Ei aikuisella ihmisillä ole velvollisuutta selitellä valintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tulee taas joulu, yrittäkää katsoa ettei ne mummot ja papat joudu rahavaikeuksiin kun odotetaan herkut ja lahjat viimeisen päälle.
Jos ette ole kelan rahoilla eläviä osallistukaa kustannuksiin etenkin jos jo taviseläkeläisiä mummoloiden väki.
Parikin lasta muutamine lapsineen ja herkkulistoineen voi olla kuukauden eläkkeet vanhuksille. Kun ei kelpaa perinteiset laatikot ja karjalanpaistit.
Isovanhemmatkin voisivat muistaa että se matkanteko on kallista, vanhusten lahjavaatimuksia on vaikea noudattaa ja sitä viikkokausien ennakko- ja takakäteismarinaa ei jaksa kukaan kuunnella, eikä sitä että niistä annetuista lahjoista saadaan tekosyy tulla penkomaan kaappeja viisi vuotta.
Alanuolet siis kertovat oletuksen olevan että kyllä avioparin vanhemmat joulun heille kustantavat, se on vanhempien velvollisuus. Kestää kaksiossa naama nutturalla olevat miniät.
No, mulla on isompi asunto mutta en enää jaksais millään jos asunto ja ruokapöytä olisi väkeä täynnä useamman päivän.
Vierailija kirjoitti:
No emme mene miehen vanhemmille, koska he asuu pienessä kaksiossa (joka on todella epäsiisti ja ihan tahmea liasta) 400 kilsan päässä. Siellä sitten pitäisi majoittua miehen siskojen ja näiden perheiden kanssa ja olla potkittavana kun appivanhempien pitää demonstroida varhainen heräämienn ja kulkea neljästä lähtien lattialla nukkuvien päältä.
Hotelliin ei saa mennä kun se on tuhlausta.Tämä on sitten anopin mielestä ainoa oikea maalaisjoulu. Ahtautta ja pahaa ruokaa.
Kaksio ja maalaisjoulu ei oikein natsaa yhteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikin lasta muutamine lapsineen ja herkkulistoineen voi olla kuukauden eläkkeet vanhuksille. Kun ei kelpaa perinteiset laatikot ja karjalanpaistit.Isovanhemmatkin voisivat muistaa että se matkanteko on kallista, vanhusten lahjavaatimuksia on vaikea noudattaa ja sitä viikkokausien ennakko- ja takakäteismarinaa ei jaksa kukaan kuunnella, eikä sitä että niistä annetuista lahjoista saadaan tekosyy tulla penkomaan kaappeja viisi vuotta.
Meillä ei ole aikuisten kesken vaihdettu vuosiin lahjoja. Miksi lapset ostaisivat minulle mitään jolla on kaikkea ja kuolinsiivous käynnisdä.
Lahjat ovat sopimusjuttu kuin joulun viettokin.
Siis niiden eläkeläisvanhempien ruokien lisäksi pitäisi vielä kustantaa matkat että porukka tulee rasitukseksi moneksi päivää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjoulu kaksiossa???
Kyllä. Padasjoki on maalaiskunta.
Kaksio ei ole maaseutua.
Eikä Padasjoella hotellia edes ole. Ehkä joku mökkimajoitus voi löytyä. Tai maatalomajoitus.
Silppu/Emilia/Varjossa/Hepokatti mitä näitä nimiä hänellä onkaan, on kipeästi avun tarpeessa. Sen verran kitkerää tekstiä heti aamusta taas. Otahan lääkkeesi.