Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä haluaa viettää jouluaattoa yhdessä

Poikaystävä
06.11.2022 |

Mutta minun pitäisi viedä kynttilöitä äidin haudalle ja ajomatkaa on 450 km yhteen suuntaan joten siinä se jouluaatto menisi itsellä. Ajattelin että lähden ajamaan aamu neljältä. Matka kestää 6 tuntia , sitten huilaan 6 tuntia ja ajan takas jolloin pääsen tyttöystävän luokse vasta myöhään yöllä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyisin moni jo ajattelee, että ei ole mitään yhtä oikeaa päivää kynttilän vientiin. Osa vie kynttilänsä jo esimerkiksi aatonaattona, osalle mieluisinta on hautausmaakäynti joulupäivänä tai tapaninpäivänä."

https://rauhantervehdys.fi/2020/12/itselle-tarkeita-ihmisia-muistetaan-…

Vierailija
22/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kävin hautausmaalla ja eilisen jäljiltä oli kynttilämeri muualle haudattujen haudalla. Kyllä siinä tunnelmaan pääsee. Voitko pyytä jonkun muun sytyttämään kynttilän puolestasi haudalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin kyllä äitinä epäonnistuneeni täydellisesti kasvattajana, jos kuulisin että poikani ajattelee, että kun kuolen niin hänen velvollisuutensa on ajella jouluisin sytyttämään kynttilä haudalleni.

Vierailija
24/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie se kynttilä 23.12. ja laita sellainen joka palaa 90 tuntia. Tai sitten viet vasta 25.12.

Tai sytytä se vaikka kotisi ikkunalaudalle. Ei ihan oikeasti varmasti yksikään ihminen pidä tarpeellisena ajella satoja kilometrejä yhden kynttilän takia.

Vierailija
25/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie hyvä ihminen se kynttilä lähimmän hautausmaan muualle haudattujen muistokivelle!

Toivottavasti tämä on provo, johan pelkkä ajatus moisesta ajamisesta on epäekologista.

Äitiäsi voit muistaa ihan kotonasikin.

Mä en ymmärrä tätä neuvoa. Tiedän kyllä että hautausmailla on paikat jättää kynttilä muualle haudattujen muistoksi. Ja sekä näin pyhäinpäivänä, että jouluna ne näyttää olevan kovassa käytössä. Mutta minulle se ei ainakaan ole sama asia. Haluan ihan konkreettisesti käydä siinä mummuni ja äitini haudalla. Muistella, niin elämää kuin sitä viimeistä matkaa, juuri siihen paikkaan mullan alle.

Vierailija
26/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koe missään olevani niin kaukana kuolleista vanhemmistani kuin haudan äärellä. Sytytän kynttilän kotona. Erikseen ei tarvitse muistella, he kulkevat mukanani aina. Tavan vuoksi en tee mitään. Ymmärrän toki, että ihmiset on erilaisia.

Vierailija
27/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensäkään ymmärrä näiden muovihärpäkekynttilöiden viemistä yhtään mihinkään, en lähelle enkä kauas.

Ostakaa hautalyhty ja laittakaa sen sisälle perinteinen, paksu steariinikynttilä. On paljon ekologisempi vaihtoehto.

Vierailija
28/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava jouluperinne sinulla. Ei ole pakko tietenkään viettää joulua tyttöystävän kanssa jos haluat pitää perinteestäsi kiinni, mutta kyllä luulisi että tilanteeseen voisi jonkunsorttisen kompromissinkin keksiä.

Itse muistelen isovanhempiani lähihautausmaalla, vaikka ovat haudattuina n. 600km päähän. Käyn koiran kanssa aamulla viemässä muualle haudattujen muistopaikalle kynttilän, tykkään itse kovasti tästä perinteestä. Siellä muualle haudattujen paikalla on aika kauniita ja kivoja kohtaamisia ollut kanssaihmisten kanssa, monet ovat kertoneet juttuja kuolleista läheisistään jne. Koiranulkoiluttajalle on helppo jutella ja kuuntelen kyllä mielelläni nämä tarinat :)

Vierailija
29/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se kuolleen kynttilä, jolla ei ole kuolleelle mitään väliä, on tärkeämpi kuin elävä tyttöystävä, niin anna mennä vaan. Varaudu siihen, ettei tyttöystävä jatka suhdetta.

Vierailija
30/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en koe missään olevani niin kaukana kuolleista vanhemmistani kuin haudan äärellä. Sytytän kynttilän kotona. Erikseen ei tarvitse muistella, he kulkevat mukanani aina. Tavan vuoksi en tee mitään. Ymmärrän toki, että ihmiset on erilaisia.

Minä taas en koe, että se kynttilä kotona on yhtään sen parempi vainajan muistoa ajatellen kuin kynttilä hautausmaalla.

Hautausmaalle mennessä tulee kuitenkin sentään liikuntaa, koska hautausmaa on iso. Kun kulkee bussilla, niin edestakainen kävely pysäkiltä haudalle tekee noin 4 kilometriä. Lisäksi hautausmaa on rauhallinen ympäristö.

Vierailija
31/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ap:n aloituksen uudestaan. Hän vie äitinsä haudalle " kynttilöitä". Onkohan hän luvannut sukulaisille, että vie sinne kynttilät kaikkien puolesta ja siksi se olisi ikään kuin pakko tehdä?

Vierailija
32/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie poika vaan kynttilät. Tyttö saa sillä välin pukilta lahjat.

33/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, kun tällä palstalla kaikki matkat ovat vähinhintäänkin 300 -800 km. Jos menet kyläpaikkaan, joudut kuskaamaan puolituttuja tai tässä tapauksessa matka haudalle, liiottelu ampuu yli. Tätä aloitusta ei usko kukaan täysjärkinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi