Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluaatto laivaristeilyllä? Kokemuksia?

Vierailija
06.11.2022 |

Kenelläkään?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vuosia sitten, kun meillä ei ollut vielä lapsia. Tukholmassa oli järjestetty ilmaiseksi kyyti kirkkoon. Ei menty kirkkoon, mutta käytettiin kuitenkin hyödyksi ilmaiset kyydit. Kaupat ei olleet joulupäivänä auki, mutta vanhassa kaupungissa oli myyjiä. Glögiäkin siellä sai ostaa ja oli musiikkia. Siihen aikaan jouluristeily sisälsi ruuat laivalla. Miksei voisi tietysti lähteä uudestaankin, mutta on se iso rumba lasten kanssa.

Vierailija
22/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gracen jouluristeilyllä on tullut oltua moneen kertaan. Erittäin kätevä tapa viettää lyhyt ja napakka joulu. Ei tarvitse kuin auto ajaa laivaan ja kaikki on valmiina. Ruokailuja on koko ajan ja pukki jakaa aattoiltana infoon viedyt lahjat. Lapsia on paljon. Tunnelma ei-niin-humalahakuinen kuin normiristeilyillä. Perheristeily.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gracen jouluristeilyllä on tullut oltua moneen kertaan. Erittäin kätevä tapa viettää lyhyt ja napakka joulu. Ei tarvitse kuin auto ajaa laivaan ja kaikki on valmiina. Ruokailuja on koko ajan ja pukki jakaa aattoiltana infoon viedyt lahjat. Lapsia on paljon. Tunnelma ei-niin-humalahakuinen kuin normiristeilyillä. Perheristeily.

Se on ihan älyttömän lyhyt, jos ei satu asumaan lähistöllä. Me katsottiin sitä, mutta kotoa pitäisi lähteä aattona klo 8, kun ajomatka noin 4,5 tuntia ja vähän pitää varata jouston varaakin, kun liikenteessä ei kaikki suju. Risteily tulee takaisin jo seuraavana päivänä eli joulupäivänä klo 19. Se on puoliyö vähintään kun ajelee kotiin.

Vierailija
24/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et yhtään kamalampaa ideaa keksi? Ihan järkyttävä ajatuskin.

En nyt tiedä.. Olen miettinyt miehen kanssa että jos lähdettäisiin valmiiseen pöytään jouluksi eikä tuo joulu laivalla nyt niin pahalta kuulosta mitä olen Siljan ja Vikingin tarjontaa katsonut. Joulutunnelmaa näyttäisi olevan ainakin yritetty järjestää, ja kaikki perinteiset jouluruoat on tarjolla.

Ainoa mikä hannaa on että emme pidä lapsista ja tuollahan niitä nimenomaan luulisi olevan. Sama estää kaikki maalaisjoulut yms. Jos löytyisi sellainen maalaisjoulua tarjoava täysihoitola vain aikuisille niin sinne menisimme!

Vinkkinä vaan että pysykää kotona jos ette lapsia halua nähdä. Heitä on kyllä siellä missä joulunvietto tarjotaan.

,

No niinhän minä juuri sanoin! Jos tosiaan löytyisi aikuisille suunnattu tuollainen maalaisjoulu niin se olisi huippu.

Tätä en koskaan voi lakata ihmettelemästä. Miten ihmiset eivät osaa suodattaa niitä lapsia ympäriltään pois? Minä ainakin osaan. Ymmärrän, että pienempiä lapsia saattaa kiukuttaa ja jotain mölinää saattaa tulla. No tulkoon vaan. Eipähän ole minun ongelmani ja olen tyytyväinen tuossa vaiheessa, että omat lapset ovat jo vähän isompia (yli 10. vuotta). Ei minun tarvitse tuossa vaiheessa toimia mitenkään vaan jatkan vaan samaan malliin.

Vierailija
25/33 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljalla ollut 2v sitten, toivottavasti on parantunut siitä. Buffetissa oli lähinnä pelkkää kinkkua ja etikkaisia kaloja, toki jotain perus salaatteja. En menisi toiste, pula-ajan sapuskat.

Vierailija
26/33 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan älyttömän lyhyt, jos ei satu asumaan lähistöllä. Me katsottiin sitä, mutta kotoa pitäisi lähteä aattona klo 8, kun ajomatka noin 4,5 tuntia ja vähän pitää varata jouston varaakin, kun liikenteessä ei kaikki suju. Risteily tulee takaisin jo seuraavana päivänä eli joulupäivänä klo 19. Se on puoliyö vähintään kun ajelee kotiin.

Olemme olleet jo kolme kertaa jouluristeilylle, jossa ollaan 2 yötä laivassa ja päivä Tallinnassa joulutorilla. Tosi ihana ja helppo tapa viettää joulua! 

Vierailija
27/33 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa joulun vietin Siljalla yksin,oli tosi kiva joulu. Tapasin yksin olevan naiskaverin ja oli kivaa. Joulu meni hienosti. Tänä jouluna meen kanssa. Minulla ei ole perhettä eikä enää perheenjäseniä elossa. Suosittelen

Vierailija
28/33 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin päästäkseni pakoon joulua. Oli kivaa ja pitäisi käydä useammin.

Vierailija
29/33 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupöytä on valmiina eikä tarvi kotona mitään. Joku joulupukki oli jolle sai halutessaan viedä lahjan lapselle annettavaksi. Jouluteemainen risteily.

Risteilyisäntä se on eikä mikään oikea joulupukki.

Vierailija
30/33 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi auto ajetaan risteilyn ajaksi laivaan? 

Vierailija
31/33 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan loistava. Niin stressitön joulu kun olla voi ja kaikki on valmista. Positiivisena erona vielä, että känniörveltäjät loistavat poissaolollaan.

Ainoa negatiivinen puoli, että lemmikkejä ei voi ottaa mukaan, ja jouluksi vähän hankalaa löytää hoitopaikkaa.

Vierailija
32/33 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joulun viettänyt 2 krt ja on hyvä fiilis. Valmiiseen pöytään kiva mennä ja hyvää seuraakin on sieltä löytynyt.

Vierailija
33/33 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut mutta kuulostaisi kivalta. Saisi vietettyä napakan joulun, missä kuitenkin juhlan tuntua. En tykkää jouluvalmisteluista enkä perusta myöskään jouluaaton jälkimainingeista, jotka kestää yli vuoden vaihteen. Pari päivää risteilyllä olisi just kiva ja siitä voisi palata normiarkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme