Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin parisuhteen vaiheet: rakkauspommitus, vähättely/alentamisvaihe ja lemppausvaihe....kokemuksia?

Vierailija
06.11.2022 |

Nyt lemppausvaiheessa ja narsistin kohteena odotan innolla milloin se häipyy...

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on menossa taas outo rakkauspommitus tai jokin hyvittelyvaihe kun sille on pitkiä työreissuja tulossa.

Lasten takia pakko jaksaa vielä vähintään pari vuotta.

Eli aiheutat tahallasi lapsille traumat kun pidät ne 24/7 narsistin läheisyydessä?

Kerro meille millä tavalla tuo on "lasten takia"?

Parisuhteen aikana lapsia voi suojella narsistilta menemällä väliin. Exän kotiin ei voi lapsia mennä suojelemaan narsistilta.

Ja kuinka monta kertaa tämä henkilö on käynyt lapsiin käsiksi? Kai tiedät, että voit nauhoittaa nuo asiat ja todistaa sitten oikeudessa.

Annat siis lapsesi elää nyt jatkuvassa pelossa etkä tee asialle mitään.

Sinä teet lapsellesi niin paljon pahaa ja yrität esittää olevasi se parempi puoli. Sinä aiheutat lapsillesi tuon pahan mistä he kärsivät tulevaisuudessa.

Väliin menemisellä tarkoitan kyllä väliin menemistä narsistin suoltaessa henkisesti väkivaltaista puhetta lapselle.

Itse olen eronnut narsistista. Oikeus antoi hänelle erittäin laajat tapaamisoikeudet lapsiin. Onneksi lapset ovat jo isompia. Kohta saavat päättää ihan itse menevätkö isänsä luo.

Sinä näytät lapsille, että heidän tulee pysyä huonossa avioliitossa tai parisuhteessa toisen kanssa, joka käyttää henkistä väkivaltaa. Lapsesi tulevat ajautumaan todennäköisemmin itse todella huonoihin suhteisiin tämän takia tai kohtelevat toista henkilöä huonosti, koska annoit tämän parisuhdemallin heille

^Tämä sille joka pysyy yhä narsistin kanssa yhdessä

Äitini on narsisti. Hänen vaikutus minuun aikuiseen tyttäreen on ollut huono. Lähes kaikki miessuhteeni ovat olleet epäterveitä suhteita joista olen kärsinyt. Jouduin myös läheisriippuvaisena narsistimiehen kynsiin josta vieläkin kipuilen näin keski-iässä. Erosta vuosi kulunut. Olen hyvä esimerkki siitä kuinka narsistivanhempi voi antaa epäterveet parisuhdemallin lapselleen. Koen olevani elämässä ja parisuhteissani epäonnistunut vaikka empaattinen ja rakastava ihminen olenkin. Jotain kuitenkin narsistiäitini minussa rikkoi.

En suosittele ketään jäämään mihinkään epäterveeseen suhteeseen lasten takia. Siitä koituu todennäköisesti haittaa lasten aikuistuttua.

Ja sulla ei itselläsi ole päätäntävaltaa?

Etkö ota opiksi ollenkaan?

Vierailija
62/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on Narsisti vs. Minä niminen kanava jossa on tosi paljon tietoa aiheesta.

Tehkää toipumisesta elämänne päätarkoitus. Ettei päähuomio ole enää kiusaajassa vaan omassa toipumisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas koko homma alusta. Ja taas mennään eikä meinata.

Niin. Jos on narsisti.

Jos ei ole, niin toivoisin, että ei tarvitsisi toistaa samaa kaavaa ja samaa virhettä. Että ottaisi opiksi.

Jos toistaa, niin kai sitten johonkin tarpeeseen. Tai ihan laiskuuttaan tai tyhmyyttään.

Kuulostaa niin älyttömältä, kun joku puhuu, että taas mä törmäsin narsistin (tai muuhun alistajaan tai alkoholistin), enkä pääse irti.

Potaskaa.

Voi ruveta valitsemaan paremmin.

Voi ruveta arvostamaan itseään enemmän. Se on se juju.

Tietysti voin arvostan itseäni, mutta se ei muuta sitä että mies on väkivaltainen. Suomessa tapetaan vuosittain 15-20 naista, lähes aina erotilanteessa. Se on kuin valinta ruton ja koleran välillä.

Mutta sinun ei tarvi kommentoida mitään, jos asia ei liity sinuun.

Vierailija
64/80 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen pelurikin lämmittelee yhtä, jäähdyttelee toista ja dumppaa kolmatta. Ei siis kannata lähteä toiselle kierrokselle.

Vierailija
65/80 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen se vähättely/alentamisvaihe on?

Moniakin manipulointitapoja narsistilla on. Mulle tuli ainakin sellainen tunne etten riitä ja ole tarpeeksi rakastettava hänen silmissään. Kaikki tapahtui narsistin ehdoilla. Minun toiveitani ja tarpeita hän ei ottanut huomioon. Hyväksikäytetty olo piinasi minua jatkuvasti ja huono omatunto siitä kun alistuin. Kaikki tämä on mitätöinti ja vähättely. Vastavuoroisessa parisuhteessa näin ei tapahdu. Narsisti ei kykene terveeseen parisuhteeseen. Se on aina toista alistava ja mitätöivä.

Vierailija
66/80 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurmausvaihe (rakkauspommitus), lahjomisvaihe: Ostaa lahjoja ja lupaa vaikka kuun taivaalta, kehuu uhriaan kaikinpuolin. 

Narsisti haluaa sitoutua nopeasti, muuttaa yhteen asumaan, on mustasukkainen kaikista.

Seesteinen vaihe, vaikuttaa normaalilta parisuhteelta mutta alkaa ilmetä narsistin "sääntöjä": Uhri alkaa luopumaan kavereistaan, sukulaisista. Tässä vaiheessa uhri ei vielä tajua missä mennään, on ihan "luonnollista" ajatella vain itseään ja rakasta narsistia.

Sitten alkaakin vähättelyvaiheet, kiusaamiset, alentamiset. Uhri on jo verkossa, vaikea irtautua. Narsisti muistaa muistuttaa kuka on antanut lahjoja jne. Uhri saattaa menettää omaisuuttaan, itsetuntonsa, ystävät on jo menetetty.

Vierailija
67/80 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jklssä yksi naisihminen tekee tämän kaikille miesystäville aviliittojen rikkojona ja myös naisystävilleen sama kaava kun ei koe enäö itse saavansa tyydytystä kaiken keskipisteenä

Eräässä Varsinaissuomen kaupungissakin on tällainen käärme. On tuhonnut jo monta ihmistä, suvustaan alkain.

Vierailija
68/80 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut parisuhteessa narsistin kanssa. Heitä on todella pieni osa väestöstä, korkeintaan pari prosenttia, todennäköisesti vielä vähemmän. En tiedä edes tuntevani ainuttakaan, ainakaan ystäväpiiriin, työkavereihin tai läheisiin tuttaviin ei kuulu.

Ihmetyttää ihmiset, joilla on jopa useita ystävyys- tai parisuhteita narsistien kanssa. Jostainhan se kertoo, jos niitä kasautuu samalle ihmiselle. Huono ihmistuntemus? Läheis- tai läheisyysriippuvuus? Jokin muu syy?

Luultavasti et vaan tunnista ilmiötä ja kyseiset henkilöt käyttäytyvät sinulle hyvin. En minäkään tiedä, ketkä työpaikoilla ovat olleet alkoholisteja, mutta todennäköisesti sellaisia on ollut. 

Vaikka narsisteja on oletettavasti alle 10 prosenttia miehistä, on minulle osunut sellainen isäksi, eksäksi ja naapuriksi sekä esimieheksi (myös esi"naiseksi") = sellaiset joiden kohteena olen ollut, lisäksi on ollut luokkakaverina, työkaverina jne sellaisia, joiden kohteena en ole ollut.

Narsistit pelaavat täysin kaksilla korteilla ja vain osa tietää mitä he ovat ja osa ei. Ei koulukiusaajakaan kiusaa kaikkia, vain siihen hommaan valittua kohdetta/kohteita. 

Jos on olemassa ex-alkoholisteja niin ei ole olemassa ex-narsisteja, narsisti ei parane/muutu koskaan!

Vierailija
69/80 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen se vähättely/alentamisvaihe on?

Esim jos puoliso haluaa töihin tai vaihtaa alaa narsisti sanoo ettei susta siihen ole. Yrittää mollata kaikin tavoin, kahden kesken, joskus muidenkin aikana.

Haukkuu uhrin suvun hulluiksi samoin uhrin, keksii kaikenlaisia valheita.

Haukkuu uhrin ulkonäköä.

Haukkuu luuseriksi, köyhäksi jne

Yleensäkin haukkuu (arvostelee) kaikkea mitä uhri on tai tekee. Vaikkapa ruuanlaittotaitoa.

Vierailija
70/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valjokaulusnarsisti" on ovela huijari Hänellä on julkisivu kunnossa. Hyvä työpaikka ja asema. Rahaa on mutta pihi rahan suhteen. Ei kovin paljoa tarvitse edes rakkauspommittaa vaan osaa kyllä poimia itselleen sopivan alistettavan. Loppu sujuu kuin itsestään. Kun uhri koukutettu alkaa se kaltoinkohtelu ja valheet. Lopuksi rikottu ja uupunut uhri joka näkee narsistin lävitse eikä suostu narsistin ehdoilla elämiseen vaihdetaan toiseen. Helppoa tunteettomalle narsistille kun ei tunnu missään. Tämä kierre siinä kokoajan pyörii.

Vierailija
71/80 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valkokaulusnarsisti" on ovela huijari Hänellä on julkisivu kunnossa. Hyvä työpaikka ja asema. Rahaa on mutta pihi rahan suhteen. Ei kovin paljoa tarvitse edes rakkauspommittaa vaan osaa kyllä poimia itselleen sopivan alistettavan. Loppu sujuu kuin itsestään. Kun uhri koukutettu alkaa se kaltoinkohtelu ja valheet. Lopuksi rikottu ja uupunut uhri joka näkee narsistin lävitse eikä suostu narsistin ehdoilla elämiseen vaihdetaan toiseen. Helppoa tunteettomalle narsistille kun ei tunnu missään. Tämä kierre siinä kokoajan pyörii.

Vierailija
72/80 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan jos saisinne keskustelua aikaiseksi.

Vierailija
73/80 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppausvaiheessa on jo uusi suhde viritelty valmiiksi, koska narsisti ei osaa olla yksin. Sitä peitellään tietysti eikä tunnusteta pettämistä. Lemppausvaiheen alkaessa narsisti aloittaa mykkäkoulua, muuttuu kylmän etäiseksi ja häipyy. Ei viestittele vaan lähtee kylmästi ilman kunnon selityksiä.  Narsisti jättää uhrinsa yksin kipuilemaan. Sitten se narsisti rakentaa sen uuden suhteensa vanhojen valheiden päälle. Taas on rakkauspommitusta ja uudelle näytetään sitä täydellistä peiliä. Tämä kaava toistuu narsistin suhteissa. 

Vierailija
74/80 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit hylkää heti uhrinsa kun et palvele enää häntä niin kuin hän haluaa. Olet onnekas jos olet luottanut intuitioosi ja ymmärtänyt ajoissa lähteä. Näin ei yllensä käy vaan jäät narsistin valheelliseen illuusioon koukkuun liian pitkäksi aikaa jolloin olet traumasiteessä.

Vierailija
75/80 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta ikävä kyllä. Noin kolmivaiheisesti se menee. Lopulta tulet hylätyksi ellet itse tajua satuttavasta suhteesta lähteä. Ja suhde narsistiin on aina hyvin epäterve ja satuttava.

Vierailija
76/80 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvaisten selityksiä nämä narsku-ketjut aina.

Ei, kyllä tällainen narsistipsykopaatti vetää kaikki suhteet samalla kaavalla. Ei ole kohteelle hauska kokemus, mutta jälkeenpäin on jopa huvittavaa.

jep, instassa yksi asiantuntija olikohan dr. Rahmani? jutteli toisen alan asiantuntijan kanssa, siinä puhuttiin että nars. suhteen jälkeen uhri ns. kuolee, mutta se on ainoa kuolema josta herätään uudelleen henkiin. Pitkän toipumisprosessin kautta toki. Sellaista suhdevuoristorataa ei toivo kyllä kenellekään. Moni haksahtaa sellaiseen nuorena, silloin ei osaa vielä kyseenalaistaa huonoa kohtelua. Lisäksi moni leffa ja kirjahan normalisoi tollasta hot&cold henk. v-vallan rajamailla pyörimistä että se on sitä romanttista rakkautta.

Vierailija
77/80 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisen jolla on oikeasti ko diagnoosi ja kun erään sai pikkusormensa ympärille kiedottua niin eipä ole eroon päästänyt. 

Vierailija
78/80 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin itse ennen lemppausvaihetta. Kiitti, mulle riitti. Löytyi parisuhteessa parempi. 

Vierailija
79/80 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppausvaihe on niin helppo narsistille kun heiltä puuttuu empatiakyky, omatunto, häpeän tunto. Eivät he välitä vaan siirtyvät seuraavaa kun et enää alistu etkä ihaile häntä. Ei siinä mitään keskustella etkä saa vastauksia. Voi jättää vaikka yhden lauseen tekstarilla vaikka suhde olisi ollut pitkäkin. Täysin keskustelukyvyttömiä. Syyhän ei koskaan ole heissä vaan uhrissa. Sen jälkeen olet se hullu ex jota uudelle mustamaalataan. Ja jonain päivänä se uusikin on se hullu exä. Sama kaava toistuu. Ihmiset ovat narsistille vaihdettavissa olevia käyttöesineitä, narsistisia lähteitä.

Vierailija
80/80 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miia Moision Toivon kirja narsistin haavoittamalle on kirja josta saa tukea, toivoa ja vastauksia ilmiöön. Suosittelen!