Selittäkää ilmiö. Mikä saa lukeneen ihmisen kritisoimaan viranomaisia voimakkaasti.
Ystävästäni tullut raskas. Jatkuvasti kritisoi, puhuu halventavasti tietyistä viranomaislinjauksista kuten koronarokote. Vaikka häntä ei kritisoida, ettei rokottaudu. Esihenkilö asemassa, tavallinen kasvatus. Innostunut joogasta ym mielenhallinnasta. Tuntuu vaan, ettei hallitse enää vähääkään omaa ideologiaansa.
Kommentit (32)
Noh, mä kun puhuin asiasta mut maalattiin median voimin liskoihmisiin uskovaksi hulluksi.. Olen normaali 30v terve mies kuka osaa laskea matematiikkaa ja todeta että rokote ei ole minua varten. Mut haukuttiin ja musta tehtiin toisen luokan kansalainen kenen päälle kaikki sylkivät. Vain siksi että olin järkevä. Joten en ihmettele yhtään, kyllä mullaki on usko pettäny.
Ei siis liity vain koronaan. Yleisesti osaa viranomaisohjeista. Kuinka kansaa huijataan, ollaan lampaita. Mihin katoaa ihmisen aikuismaisuus. Kukaan ei yritä kääntää hänen mielipidettään, mutta ei kukaan jaksa enää kuunnella. Ihan kun joku olisi satuttanut suuresti häntä viranomaisten puolelta ja nyt katkeruutta.
Minkälainen debiili käyttää sanaa esihenkilö
On fiksumpi kuin päättäjät. Siihen ei kyllä paljon vaadita.
Ei kukaan tykkää varkaista. vuosikymmenet vaan tehty tosi surkeita päätöksiä.
Vainoaminen on menetelmä, jota poliisi käyttää, kun se on vihainen jollekin henkilölle, mutta ei pysty tai halua ilmaista vihaansa asianmukaisilla oikeudellisilla keinoilla. Tyypillisesti kohteet ovat marginaaliryhmien edustajia, jotka harrastavat toimintaa, joka ei ole aivan valtavirran mukaista (ja josta jotkut eivät siksi pidä), mutta ei lailla rangaistavaa. Moottoripyöräjengien, poliittisten marginaaliryhmien, ihmisoikeusaktivistien kuin myös akateemisen maailman toisinajattelijoiden tiedetään joutuneen tällaisten operaatioiden kohteiksi useissa länsimaissa. Hyvin usein poliisivainoamiseen liittyy hirvittävä vallan väärinkäyttö tapauksissa, joissa asianosaiseen ei voi soveltaa normaali rikosoikeudellista käytäntöä. Koska syyttäminen on mahdotonta, tavoitteena on usein pakottaa ihmisiä lähtemään joltain tietyltä alueelta, vaikkakin vainoamisoperaatiot voivat jatkua maanlaajuisesti tai jopa maailmanlaajuisesti. Poliisivainoamista tiedetään tapahtuvan Pohjois-Amerikassa, kuten myös useissa Euroopan maissa, kuten Tanskassa, Ranskassa, Italiassa, Alankomaissa, Norjassa ja Iso-Britanniassa. Tässä ei kuitenkaan ole yhtenäistä terminologiaa. Termejä, joilla joskus kuvataan poliisivainoamista (mutta joilla saatetaan joskus tarkoittaa jotain muuta), ovat mm. ”helposti huomattava tarkkailu” eli ”conspicuous surveillance” englanniksi, ”asteittainen ajojahti” eli ”fotfølging” norjaksi, ”miehen merkkaaminen” eli ”mandsopdækning” tanskaksi (alunperin jalkapallotermi) ja ”henkilön laillisten oikeuksien häiritseminen” eli ”persoonsgericht verstoren” hollanniksi.
Poliisivainoaminen on yksi pelkurimaisimmista poliisitoiminnan muodoista. Se rikkoo kaikkein perustuvanlaatuisimpia Euroopassa 1700-luvulla alkaneen valtion väärinkäytösten vastaisen ihmisoikeusvallankumouksen periaatteita, kuten sitä ehdotonta periaatetta, että kansalaisella on oikeus riippumattomaan oikeudenkäyntiin ja oikeusturvaan ja tulla reilusti kuulluksi, jos hän on poliisin mielestä tehnyt jotain väärää. Yksi pyhimmistä länsimaisen filosofian ajatuksista on, että poliisin tulee kunnioittaa reilun oikeusmenettelyn periaatteita, jos se haluaa jahdata jotakuta tai muuten jättää kansalaiset rauhaan.
Poliisivainoamisessa toimitaan täysin vastoin länsimaista oikeusvaltioperinnettä. Poliisivainoamiseen kuuluu yritykset leimata toisenlaisuus ja valtavirrasta poikkeaminen epämuodollisesti ja ilman oikeudenkäyntiä rikoksiksi. Usein kohde ei ole ollenkaan virallisesti tekemisissä poliisin kanssa, koska näihin tapauksiin liittyy harvoin maan lakien rikkominen. Sen sijaan poliisi usein kiertää koko oikeusprosessin ja laittaa syrjään kaikki asiaan liittyvät lakipykälät. Se sitten organisoi vaihtoehtona normaalille syyttämiselle oman protokollansa vainoamisen uhrin painostamiseksi. Poliisi laatii viittaamatta mihinkään olemassaoleviin lakeihin ja säädöksiin kiusaamisohjelman, jonka suorittaa joukko virka-asuisia ja siviiliasuisia poliiseja, ja joskus mukana on myös yhteisön jäseniä osana ”lähipoliisitoimintaa”.
Vaikka laajempien väkijoukkojen värvääminen vainoamisoperaatioihin tarkoittaa vielä pahempaa syyttömäksi olettamisen periaatteen rikkomista, se vaihtoehto on poliisille houkutteleva, koska sosiaalinen eristäminen voi usein olla tehokas keino ajaa ihminen pois joltain alueelta. Tämä on myös häiritsevä näkökohta: vaikka vihaisia poliiseja olisi kuinka paljon, he eivät yksin pysty luomaan poliisivaltiota, mutta kun tavalliset ihmiset ja älymystö hyväksyvät sen tai jopa osallistuvat, orwellilainen valvontayhteiskunta tulee vahvasti mieleen. Poliisivainoaminen on prosessi, jossa poliisi on valamiehistö, tuomari ja toimeenpanija, mikä on poliisivaltion tärkein tunnusmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Ei siis liity vain koronaan. Yleisesti osaa viranomaisohjeista. Kuinka kansaa huijataan, ollaan lampaita. Mihin katoaa ihmisen aikuismaisuus. Kukaan ei yritä kääntää hänen mielipidettään, mutta ei kukaan jaksa enää kuunnella. Ihan kun joku olisi satuttanut suuresti häntä viranomaisten puolelta ja nyt katkeruutta.
Lammas ei jaksa kuunnella kun omasta näkemyksestä poikkeavia ajatuksia esitetään ja alkaa tulla hiki. Parempi haukkua henkilö lapselliseksi öyhöttäjäksi kuin tarkastella omaa ajatusmaailmaa.
Mun läheisissä ei kukaan ole kritisoinut tai haukkunut häntä. Hän kyllä haukkuu meitä mm. lampaaksi. Kovin on ristiriitaista. Ei minua edes kiinnosta toisten rokotteet. Haluisin puhua muista asioista.
Tarvitsisi sisällis sota että asiat saataisiin järjestykseen.
Voitko sanoa sen kaverillesi että tajuaa.
Mitä enemmän lukee, sen enemmän tietää. Eli tietää enemmän kuin viranomainen.
Millainen ihminen on LUKENUT HENKILÖ?
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen debiili käyttää sanaa esihenkilö
Et taida olla itse työelämässä (vielä/enää) lainkaan, kun tällaista kyselet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän lukee, sen enemmän tietää. Eli tietää enemmän kuin viranomainen.
Eikö voi vaan olla itse tyytyväinen. Tehdä omat ratkaisut ja sallia meille muille omamme. Mikä pakko on yrittää aivopestä muita oman näkemyksen kannalle? Kuten sanoin, minua ei häiritse hänen rokottamattomuus. Häntä tuntuu häiritsevän hyvin paljon muiden rokotteet. Miksi?
Meillä on valinnanvapaus. Olen itse rokottautunut, mutta eivät kaikki tuttavani ole. Silti olemme ihan hyviä ystäviä edelleen.30-vuotias poikani otti vain kaksi rokotetta, kun koki että sai joitain oireita.
Tarve pakottaa toinen samaan muottiin itsensä kanssa, on toisilla suurempiku8n toisilla.
Hyvä että kellään ei ole diktatorista valtaa Suomessa. Tosin puoluepolitiikassa on vaarana, että joku yksittäinen ismi pääsee valta-asemaan ja sanelemaan muille, miten eletää. Esim. vihreät ja kasvissyönti.
Tätä ilmiötä ei osata selittää. Joku tunnelukko siellä on taustalla.
Yksi tapa mädättää valtiota sisältäpäin on salaliittoteoriat joissa väitetään että demokratia on valedemokratiaa, joku salaperäinen taho toteuttaa salaperäistä agendaa ja viranomaiset tottelevat sokeasti.
Ei näitä salaliittoteorioitakaan kukaan ole itse keksinyt - joku niitäkin syöttää. Niitä tarjoileva taho ei toimi ilmaiseksi, vaan jonkun antamalla rahoituksella ja jotain tarkoitusperää varten. Panee miettimään.
No esimerkiksi se, että viranomainen toimii päin persettä ja kritiikille on aihetta. Tai se, että kuvittelee näin olevan. Miten et itse ymmärrä näin ilmeisiä syitä, vaan joudut kysymään mammapalstalta?
Olen ihmetellyt myös tuota uskomuksiin perustuvaa vihaa.
Toki koronan kanssa ollaan oltu koko ajan uuden edessä. Käypä hoito on jouduttu keksimään vauhidssa - ja sitten virus on nopeasti varioinut. Lääkärit ja viranomaiset ovat tehneet voitavansa kulloisenkin tiedon mukaan, eikä salaliittoteoreetikoilla ole ollut oikeampia vastauksia muutennkuin ehkä jölkeenpäin.
Ymmärrän hyvin ystävääsi. Yhdessä vaiheessa rokottamattomia kohdeltiin kuin toisen luokan kansalaisia.