Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä on tehnyt viikossa kodistani sikolätin

Vierailija
06.11.2022 |

Miesystävä on nyt viikon ollut luonani ja jälki on ihan järkyttävää. Joka ikisellä pöydällä tai tasolla on roskaa ja/tai likaisia astioita, vaatekasoja lattiat täynnä ja kaappien ovet auki. Sotkunsa ahdistaa suunnattomasti, mutta mies ei tätä ymmärrä, eikä tee elettäkään siivotakseen. Pitäisi vaan tehdä kompromisseja, eli minulla luovuttaa ja antaa miehen sotkea. Mikä ihme siinä on niin vaikea laittaa tavarat oikeille paikoilleen? Miksi pitää tiputtaa juuri siihen, missä sattuu olemaan, kun tavaraa ei enää tarvitse? Miksi tyhjiä maitopurkkeja ei voi viedä roskiin, vaan pitää tasot täyttää niillä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yleensä siisti vieraissa mutta kotona jää minullakin tavarat minne sattuu. Mikä saa sinut laittamaan ne paikalleen?

Miksi alapeukku? Vilpitön kysymys.

Vierailija
22/41 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se siivoaa jota eniten sotkut ärsyttää.

Jokainen siivoaa omat jälkensä. Muut ihmiset ei ole palvelijoitasi ja kaikki on vastuussa ympäristönsä viihtyisyydestä ja turvallisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: ulkomaalainen mies. Mun aasialainen mies on jopa siistimpi kuin itse olen, enkä minäkään mikään sotkussa eläjä ole.

Vierailija
24/41 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se kokkaa, jolla on nälkä. T. Siisti, mutta pieniruokainen

Vierailija
25/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys Auri Kanaseen, hänellä paljon vinkkejä miten koti siistiksi.

Vierailija
26/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jätesäkki, sinne siirtyy kaikki lattialle jätetty ja tasoille unohtunut, oli se sitten sukka tai jugurttipurkki. Kun mies hoksaa, että sukkia ei enää ole, kerron, että olen kerännyt ne tuohon jätesäkkiin muiden hylkytavaroiden kanssa. Jätesäkkiä EI avata kodissani, mies voi ottaa sen mukaan omaan kotiinsa ja lajitella jätteensä siellä.

Vierailija
27/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää olisin max kattonu,sanonu,jos ei muutosta niin ulos pois sotkemasta. Helppoa se on tutustumisvaiheessa. Jos ei miellytä,niin ei jatkoon.

Vierailija
28/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies omaan asuntoon! Siivous. Maksaako hän siivoojan?

Vierailija
29/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on vielä edessä :)

Sitten kun alkaa ilmestyä haisevia urheiluvaatteita, työkaluja, auton osia yms. asuntoon niin hengitä syvään ja nauti hetkestä.

Ai niin ja bonus jos mies olisikin musiikki-miehiä että jykevät hifistereot isoine kaiuttimineen ilmestyisi olohuoneeseen.

Vierailija
30/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo viikon päästä ärsyttää, pistä mies pihalle

Vierailija
31/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa "hyvä" periaate. Jos kummallakin sattuu oleen korkea sotkuresilienssi, niin toi päättyy siten että lopulta kumpikin saa siellä p ask an keskellä jonkun loistaudin tai verenmyrkytyksen, ja kämppä otetaan taloyhtiön haltuun ja on siinä kunnossa että kun sieltä on poistettu kuormalavallinen roskaa, myrkytetty tuholaiset, niin kaikki pinta rakenteet pitää piikata pois, lattiaa, seiniä ja kattoa myöten.

Vierailija
32/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka kantensa löytää kuten sanotaan.

Vierailija
33/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmiannoin

Miksi?

Oletko jutussa mainittu sotkija? 

Vierailija
34/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, missä sinun itsekunnioitus on, minun miesystävä tämmöinen kyllä ei olisi. Miksi siedät tämmöistä ja tämmöisen käytöstä? Heitä pihalle.

Vierailija
35/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on vissiin aika tuore suhde? Ei nämä ole kovin isoja ongelmia ehkä, jos näin on. Alkuvaiheessa miehiin voipi olla helppoa vaikuttaa, jos hän on susta innoissaan.

Älä suutu, äläkä pidä perusteellista saarnaa. Vihjailemalla voi päästä eteenpäin.

Tai vain tokaiset, kato vähän ympärillesi kulta, jonkun pitäisi varmaan tehdä jotain? Mitä, jos huomenna yhdessä laitetaan paikat kuntoon? 

Oletuksena, että muuten näet potentiaalia miehessä.

Suhteen alkuvaiheessa muodostuvat suhteen dynamiikat. Jos haluat osallistuvan miehen, kannattaa toimia suhteellisen pehmeästi. Kommunikaatio ja yhteistyö on tärkeimpiä toimivan suhteen elementtejä ja tärkeintä on saada ne toimimaan, jos pohdinnassa on yhteinen tulevaisuus.

Vierailija
36/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot outo. Mies ei saa varmaan tehdä edes moottoripyörän koneremonttia keittiön pöydällä

Vierailija
37/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole mustavalkoista

vaan kaikkia värejä.

Toisen viat on helpompi nähdä

kuin omat puutteet, vajavaisuudet.

Pariskunta on aina jollain tapaa toisiansa

täydentävä joukkue.

Ei toista voi opettaa elämään hienosti

jollei myös itse suostu jonkun sortin mankeliin.

Kivet kiviä hioo.

Vierailija
38/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä possussa sitten viehättää? 

Vierailija
39/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen siivotkoon ihan itse omat sotkunsa. Ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
40/41 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä sitten alkaa monen vuoden jatkuva riitely siitä, miten kodin saa pidettyä siistinä. Mies ei muuta tapoja vaan sen sijaan alkaa syyttää sinua nalkuttavaksi ja aina pahalla tuulella olevaksi ja jatkuvasti valittavaksi ämmäksi. 10 vuoden tappelun jälkeen eroatte. Niin se etenee parisuhteen evoluutio.

Tästä opimme, että ennen lapsia on hyvä asuta yhdessä pitkään, jotta näkee ettei mies vain luista velvollisuuksistaan. Eroaisin, jos alkaa pikkuhiljaa luisua kodin hoidon aktiivisuus mun vastuulle.