Onko kissan omistajia paikalla? Luvattiin otta
ystävämme kissa meille hänen työkomennuksen ajaksi (6kk). Oleme eläinrakas lapsiperhe. Nuorin lapsista 1v. Tuleeko teillä kissa nukkumaan lapsen sänkyyn/lapsen päälle? Vähän alkoi mietityttämään nuorimman kohdalla, herääkö lapsi jos kissa tulee päälle (kasvojen)? Kokemuksia? Meillä on vielä reilusti aikaa muuttaa mieltä jos niin tahdomme, mutta ottaisimme kyllä ihan mielellään tämän kisun meille.
Kommentit (13)
Vauvan vaunuihin se kyllä tykkäsi mennä kun lapset olivat vauvoja.
Kissa tykkää nukkua yleensä korkealla, esim saunan lauteilla ja vaatehuoneen hyllyllä. Kissat kyllä ovat erilaisia...
Vierailija:
ottamatta eläintä omaksi huviksi.
ainakaan vapaana. se on nääs lemmikki!
Ikinä ei voi olla varma.
Kun olin sinkku niin jo kuollut kissani nukkui monesti kaulani päällä.
Kissoilla on erilaiset tavat kuten tästäkin huomaa. Tai parhaiten varmaan selviää kysymällä isännältä/emännältä juuri tämän kissan tapoja.
Meilläkin makkarin ovi kiinni öisin, sinkkuaikana kissoista toinen nukkui vieressä ja toinen ei koskaan. Mutta jos hoitokissa ei ole tottunut siihen että on ovi kiinni niin voi nostaa metelin siellä oven toisella puolella keskellä yötä...
Varmistakaa kisun kotoa siis sen tapoja.
sylikissa, viihtyy enimmäkseen omineen, tykkää kyllä silittelystä, tulee " puskemaan" , välillä tulee omistajansa rinnan päälle makaamaan. ap
myös ulko-oven. Pakkasilla on muistettava pitää ovi lukossa, koska kissa on niin huonosti kasvatettu, ettei sulje ovea perässään.
läheisyydestä. Hän on meidän kissa ja hänellä omat hassut tapansa.
Systerin kissat ei taas kauheesti pidä lapsista ja viihtyy omissa oloissaan ja on vähän arvaamattomia ja kun ne ovat meillä hoidossa, niin kyllä mä olen laittanut ne tilaan jossa n. 80m2 kulku kaikkiin huoneisiin, eli on riittävästi tilaa, mutteivat ole siellä missä me lasten kanssa nukutaan.
Vierailija:
Ikinä ei voi olla varma.Kun olin sinkku niin jo kuollut kissani nukkui monesti kaulani päällä.
Aikuisen tai isomman lapsen vieressäkin nukkuvat yleensä jalkopäässä.
Muutama vuosi sitten kuollut kissani tuli eläessään usein rintani tai kylkeni päälle hetkeksi, mutta lähti pian pois, kun käänsin kylkeä...
Mutta en tosiaan uskoisi, että vieras kissa vieraassa paikassa heti lähelle tuppaisi, eikä kyllä omista kissoistani yksikään ole koskaan kenenkään kasvojen päälle tupannut!
Jos haluat olla varma, niin laita kissa yöksi sellaisen oven taakse, jota ei saa auki (meillä toinen kissa avaa kaikki normaaliovet kahvaan hyppäämällä). Esim. meillä kissat olleet joskus hetken saunatiloissa, kun on tarvinnut pitää ulko-ovia auki tms.
Terv. se kuolleen kissan omistaja
Vierailija:
tuntu varmasti kauheelta, kun kuollut kissa siinä retkotti
Vierailija:
Ikinä ei voi olla varma.Kun olin sinkku niin jo kuollut kissani nukkui monesti kaulani päällä.
Tosin meillä ne ei muutoinkaan pääse makuuhuoneisiin; pidetään ovet kiinni, mutta siis jos vaikka joskus nukahtaa sohvalle, niin toinen kisu saattaa löytyä kyljestä kiehnäämästä, ei kasvoilta. Toinen taas ei niin sylittelystä piittaa muutoinkaan, joten ei tule viereen ollenkaan.
Mutta kissat on toki erilaisia, joten kannattaa kysyä kisun luonnetta omistajalta.