Jännä ajatus, että olet saattanut keskustella täällä Vauva-palstalla jonkun tutun kanssa tietämättäsi
Harva myöntää julkisesti käyvänsä Vauva palstalla. Mutta todella moni kuitenkin käy täällä. Onko muilla tullut oloa, että on varmaan joskus keskustellut jonkun tutun kanssa?
Kommentit (61)
Kuinka moni myöntää läheisilleen ja tutuilleen, tai kavereilleen trollaavansa täällä?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni myöntää läheisilleen ja tutuilleen, tai kavereilleen trollaavansa täällä?
Trollaaminen se vasta typerää onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollaaminen se vasta typerää onkin.
Riippuu trollauksesta, sitä on monenlaista.
joskus kun on mainittu keskustelussa paikkakuntia ,oon huomannu et samassa kaupungissa asuu keskustelijoita ,eli ehkä oon tavannut tietämättäni.joskus tällä palstalla on niin humoristisia kirjoittajia, että toivoisin tapaavani, niin hauskoja tyyppejä oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varmasti pariinkin otteeseen keskustellut täällä yhden tuttavani kanssa. Hänellä on niin erikoinen tapa ajatella asioista, että samanlaisia ei monia voi olla, ja lisäksi tapa käyttää kieltä on täysin sama. En ole koskaan missään yhteydessä nähnyt vastaavaa. Mietin onkohan hänelle itselleen tullut mieleen että hänen tyylinsä on niin tunnistettava.
Ei tällä sinänsä mitään merkitystä ole. Sanon hänelle täällä samat asiat jotka sanoisin myös päin naamaa, kuten muutenkin toimin netissä keskustellessani.
Tähän pakko kertoa, että olin aivan varma kerran eräällä toisella harrastukseen liittyvällä palstalla, että tyyppi on tuttavani. Tyyli ja jutut olivat ihan samanlaisia ja jopa ulkonäkö (itse kuvailtuna). Mutta eri ihminen oli, kun sanoi nimensä yksityisessä viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varmasti pariinkin otteeseen keskustellut täällä yhden tuttavani kanssa. Hänellä on niin erikoinen tapa ajatella asioista, että samanlaisia ei monia voi olla, ja lisäksi tapa käyttää kieltä on täysin sama. En ole koskaan missään yhteydessä nähnyt vastaavaa. Mietin onkohan hänelle itselleen tullut mieleen että hänen tyylinsä on niin tunnistettava.
Ei tällä sinänsä mitään merkitystä ole. Sanon hänelle täällä samat asiat jotka sanoisin myös päin naamaa, kuten muutenkin toimin netissä keskustellessani.
Tähän pakko kertoa, että olin aivan varma kerran eräällä toisella harrastukseen liittyvällä palstalla, että tyyppi on tuttavani. Tyyli ja jutut olivat ihan samanlaisia ja jopa ulkonäkö (itse kuvailtuna). Mutta eri ihminen oli, kun sanoi nimensä yksityisessä viestissä.
meillä oli kaiken lisäksi sama harrastus, joten ei olisi ollut mahdotonta tavata hänet siellä, pitkästä aikaa.
Tämä palsta on hyvä opettaja niin hyvässä kuin pahassa. Mitä ajatuksia sinulla nousee erilaisista kirjoituksista? Pystytkö ohittaa ymmärtäväisesti kaikenlaiset epämukavat aloitukset?
Huomaatko ajatella ,että se mitä kirjoitat tänne vaikuttaa myös sinuun itseesi samalla tavalla kuin lukijaan. Silloin kannattaa olla reilu ja hyvä sillä ajatuksella ,että on sitä
myös itselleenkin. 👍
Naapuritalossa asuvan Tiinan olen bongannut pariinkiin otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos antoi feikkinimen?
Tehhehheee tuo mainokatkolle -nauru :D
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä tarvitse edes trollata tullakseen nimitellyksi niin porvoolaiseksi, itätrollilksi, igoriksi jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos antoi feikkinimen?
Ei antanut, pyysi FB-kaveriksi jne. Onneksi en mennyt kysymään tältä luulemaltani kaverilta facessa onko hän siellä harrastuspalstalla, koska varmaan olisi pitänyt minua tärähtäneenä.
Miettikää jos joku hakkeroisi tämän palstan siten, että kaikkien kirjoittajien nimet paljastuisi... vaikka tää on anonyymi palsta, kirjoittelijoiden ip-osoitteet varmaan tallettuu. Kehtaisitteko näyttäytyä enää missään jos kaikki vauva-kirjoittelunne tulisi julki teidän omalla nimellä? 😅
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos joku hakkeroisi tämän palstan siten, että kaikkien kirjoittajien nimet paljastuisi... vaikka tää on anonyymi palsta, kirjoittelijoiden ip-osoitteet varmaan tallettuu. Kehtaisitteko näyttäytyä enää missään jos kaikki vauva-kirjoittelunne tulisi julki teidän omalla nimellä? 😅
Pitäisi ensin hakkeroida vauvapalsta ja ottaa kirjoittelijoiden IP selville. Sitten pitäisi hakkeroida kaikki internet-operaattorit ja yhdistää sieltä asiakastiedot IP-osoitteisiin. Joo helppo homma.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan aina yleiseltä tietokoneelta. Kukaan ei voi tietää, kuka meistä kymmenistä vakiokävijöistä on kirjoittanut kommenttini. Sitä paitsi täällä käy joskus muitakin meidän vakiokävijöiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannatakaan kertoa liian yksityiskohtaisia asioita täällä. Suomi on niin pieni maa, että todella helppo tunnistaa.
Vuosia sitten täällä kirjoitteli henkilö joka kertoili itsestään aika paljon yksityiskohtia. Ne oli kanssa niin erikoisia että takuulla tutut tunnistivat. Tyyliin asuu Turun saaristossa, omistaa tanskandoggin, ammattikin oli aika harvinainen.
Mä joskus muuttelen yksityiskohtia että mua ei tunnisteta. Asun ulkomailla, ammattini ei ole se kaikkein tavallisin kuten ei miehenikään ja lasten elämässä on epätavallisia asioita. Siis puhun vaikka pojastani kun asia koskee tytärtäni, kuitenkin niin että jutun oleellinen juoni ei muutu.
Olen useinkin täällä menettänyt hermoni jonkun hölmöihin kommentteihin ja kommentoinut hyvinkin ilkeästi. Yksi päivä sitten tajusin, että esim äitini mielipiteet ovat usein hyvinkin tietämättömiä mutta silti rakastan häntä enkä ikinä sanoisi hänelle niin kuin olen täällä sanonut jollekulle. Samalla tajusin, että ehkä olenkin sanonut niin juuri hänelle, ehkä juuri hän on yksinäisyyttään ollut täällä keskustelemassa, ja pahoittanut mielensä minun vastauksistani hänelle.
Tuon ajatuksen jälkeen en ole ikinä ollut täällä enää ilkeä kenellekään.
Pariin otteeseen mulle on käynyt niin, että joko minä tai se toinen on kysynyt "Mahdetaanko olla naapureita?"
Kun on useamman kerran käynyt näin niin mahdetaan me sitten varmaan olla naapureita.
Kun googlettaa omaa nimeä niin vauva palstan aloitus voi näkyä haussa. Todennäköisesti siinä haussa oleva vauva palstan ketju sisältää kyseistä henkilöä, kuten itseään.