Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisistä jotka eivät käy Pyhäinpäivänä haudoilla koska kohtahan sinne mennään jouluna muutenkin?

Vierailija
06.11.2022 |

Niin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en perusta kalenterin mukaan muistelusta tai haudalla käynnistä. Voin käydä haudalla milloin vain haluan, toisaalta ei mun tarvi haudalla välttämättä edes käydä. Rakasta kuollutta voin muistaa kotonakin tai missä vain.

Vierailija
2/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko käydä hautausmailla lainkaan. Voi muistella muualla tai olla muistelematta. Voi pyytää sukulaisia hoitamaan asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö ajattelen? Miksi sinä näet vaivaa toisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä?

Vierailija
4/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäkö ajattelen? Miksi sinä näet vaivaa toisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä?

Niinpä. Miksi kyselet? Aloittaja saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
5/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en perusta kalenterin mukaan muistelusta tai haudalla käynnistä. Voin käydä haudalla milloin vain haluan, toisaalta ei mun tarvi haudalla välttämättä edes käydä. Rakasta kuollutta voin muistaa kotonakin tai missä vain.

Niin, eiväthän he siellä ole.

Vierailija
6/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo viikko sitten. Yritän käydä pahimpien ryysisaikojen ulkopuolella. Paitsi jos ollaan jouluna mökillä, silloin lähdetään iltakävelylle hautausmaalle pällistelemään kynttilämerta, sillä hautausmaalla ei kuitenkaan ole haudattuna yksikään tuttu, kunhan on kävelymatkan päässä.

Vierailija
7/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että kuolleet eivät ole olleet olemassa enää pitkiin aikoihin. Eivät haudassa, eivätkä missään muuallakaan.

Vierailija
8/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en käy joulunakaan

Vierailija
9/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jokaisen oma asia käykö hautausmaalla. Itse muistelen äitiäni käymättä hautausmaalla. Ja uskoisin, että asia olisi myös äidille ok.

Vierailija
10/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyn kumpanakaan vaan käyn aina "vuoden harmaimpana päivänä" kaverin haudalla juomassa lonkerot. Ei ole ryysistä.

Vierailija
11/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudat joilla olisi järkeä käydä, sijaitsevat ~400km päässä.

Vierailija
12/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikkapa siksi, etten viitsi kynttilän sytyttämisen takia ajaa 900 kilometriä.

Itselleni en edes halua mitään hautaa tai hautakiveä.

Vierailija
13/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan elämässäni käynyt kenenkään haudalla paitsi hautajaisissa. Se ei ollut lapsuudenkodissani tapana enkä ymmärrä aikuisenakaan miksi haudoilla pitäisi käydä. Vaikuttaa uskonnollisuudelta tai sentimentaalisuudelta.

Vierailija
14/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihan jokaisen oma asia käykö vai ei ja jos niin milloin. Sitä ajattelen.

Vierailija
15/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä mietin tätä päivittäin aamusta iltaan.

En ole vielä ratkaissut mitä mieltä olen tästä maailman keskeisimmästä kysymyksestä.

Kun olen päättänyt, kirjoitan lausunnon ja postitan sen sinulle.

Sopiiko näin?

Vierailija
16/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaali aloitus. Eihän ne kuolleet siellä hautausmaalla ole!

Muistoissa ne elävät. Todella typerää syyllistämistä.

Vierailija
17/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että se on heidän oma asiansa, eikä kuulu minulle v* tun vertaa.

Vierailija
18/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan elämässäni käynyt kenenkään haudalla paitsi hautajaisissa. Se ei ollut lapsuudenkodissani tapana enkä ymmärrä aikuisenakaan miksi haudoilla pitäisi käydä. Vaikuttaa uskonnollisuudelta tai sentimentaalisuudelta.

Mtta sukulaisillasi kuitenkin on hautapaikat ja kivet? Miksi? Ketä varten? Tuntuu rahan haaskaukselta jos ei kellään ole tapana käydä.

Vierailija
19/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytän lyhtyyn elävän kynttilän. Lyhdyssä palaa kynttilä läpi pyhien. Miksi pitäisi haudoille mennä parinsadan kilometrin päähän?

Vierailija
20/28 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käynyt kuin hautajaisissa hautausmaalla. Vainajina on kuolleet sukulaiset ja tuttavat pysyneet, vaikken ole haudalla käynytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän