Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki kulut nousseet niin paljon ettei tällä 530e perustoimeentulotuella enää vain ole mahdollista elää...Ruoka, polttoaineet, vaatteet, jne...

Vierailija
05.11.2022 |

-Ruoka kallistunut varmaan 70%
-Polttoaineet saman 70%
-Kaikki muutkin kodin tarvikkeet kallistuneet
-hygieniatuotteet kallistuneet.

Siis mitä sitä listaa tekemään viivoilla; ihan kaikki on kallistunut, kohta varmaan tupla vuonna 2023.

Asun paikassa jossa on pakko olla auto.
Julkisia ei kulje, ja lähin kauppa on 17km päässä...myös potentiasliset työpaikat vaativat auton.

Kulujen on pakko laskea, tai sitten ttt nousta ainakin 200e...muuten joudun alkaa rikoksien tielle

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene koulutukseen tai töihin äläkä täällä valita laiska, niinhän me muutkin teemme. Sinutko meidänkin pitää elättää ?

Vierailija
42/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei jää 530 vaan alle 500. Peruspäivärahalla, asumistukea 204 euroa ja tt-tukea 128 euroa. Vuokran jälkeen jää noin 460-470 euroa. Pitäs tarkastuttaa jollakin ne laskelmat. Uutisissa puhuivat korotuksista mutta ei niitä näytä kaikille tulevan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sossunpummit ovat kaikki varkaita. pitäisi saada suomeen amerikanlaki, jossa varkaan saa ampua ilman turhaa paperityötä

Eihän niitä tarvi muiden hoitaa hengiltä, ku poliittinen eliitti hoitaa asian. Pakkorokotukset vei jo osan ja lopuilla alkaa olla game over ku talvi tulee päälle. On kylmä, on nälkä ja paskata pitää ämpärissä olevaan pussiin...

Tää homma on tarkoituksellista oman maan kansalaisten tuhoamista. Kauanko me hyväksytään tää?

P.s. en ole mainitsemasi "sossupummi", latin latia en ole hakenut enkä saanut. Empatiaa muita kohtaan sen sijaan löytyy ja sitä nykypäivänä ei toivottua lähimmäisenrakkautta.

Vierailija
44/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää palkasta ton verran käteen kuussa pakollisten menojen jälkeen. Sulla sentään kaikki aika itsellesi. Ei mee tasan..

Se syö ihan samoin kuin otti päähän käydä niin pienellä palkalla töissä että sai tt-tukea. Se oli lyhyt kaksi kuukautta. Jos olisi ollut pidempi niin olisin ottanut loparit ja 6 viikkoa karenssia. Ei niissä pienimmissä palkoissa ole mitään järkeä. Ei niillä elä.

Vierailija
45/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole 570€ kuussa

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara

"Perusosan määrä

Perusosa on kiinteä summa niistä menoista, jotka on tarkoitettu jokapäiväisen elämän välttämättömiin menoihin (esim. ruoka ja vaatteet). Jokaiselle perheenjäsenelle huomioidaan laskelmassa menoeränä oma perusosansa.

Vuonna 2022 perusosan määrä yksin asuvalle on:

514,82 e/kk ajalla 1.1.31.7.2022

532,97 e/kk ajalla 1.8.-31.12.2022."

Miten ihmeessä saat kulumaan ruokaan ja vaatteisiin 532,97 euroa kuukaudessa, tekemättä mitään sen rahan eteen, ja vielä jaksat valittaa, ettei rahat riitä? Tuolla rahalla ruokkii helposti yhden aikuisen ja yhden urheilevan teinipojan kuukauden ajan, kun katsoo vähän, mitä ruokakaupasta hankkii. Lapsen vaatteiden kanssa saattaisi joinakin kuukausina tehdä tiukkaa, koska en käytä kirppareita. Mutta tätähän ongelmaa sinulla ei ole. Ihan normaali keskituloinen työssäkäyvä olen, ja rahaa kyllä olisi laitettavaksi ruokaan enemmänkin. Mutta miksi tuhlata, jos satanen (sinulla jopa reilu 130,- yhdelle) viikossa riittää kyllä ruokakauppaan.

Myös auton kulut ovat joka kuukausi. Ja moni muu noiden lisäksi.

Ja noiden lisäksi pn lukematon määrä muitakin kuluja jotka eivät välttämättä joka kk tule, mutta silloin kun osuvat kohdalle niin se raha pitäisi olla valmiina.

Ap

En ny käsitä tuota auton tarvetta. 17km pyörällä ei ole matka eikä mikään. Kori tarakalle niin ostokset kulkee siinä. Tai jos et pysty polkemaan, niin vaihda auto mopoon. Kulut ovat murto-osa. Kylmyys ei haittaa jos laittaa vaatetta päälle. Jos on liian kylmä tai tiet auraamatta niin menet sitten kun tilanne sallii.

Vierailija
46/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks nää perustelut on aina tätä en voi syödä kuin hanhen maksaa. Ja pakko olla auto. Sossun pitää sit maksaa kaikille. Koska kaikkien pitää syödä kalleinta ruokaa ja hakea se autolla......

Sillonko ei ollu sossua.

Eikä kaikilla autoa.

Ei ollu aikaa valittaa.

Kun piti hiihtää kesät talvet 50 km kauppaan.

Kun kouluihin tuli ruoka.

Se oli PUUROA.

Joten lopeta rahasta valittaminen ja veistä ajankulukseks vaikka sukset.

Syön ihan halvinta perusruokaa!!

Luitko aloituksen? Auto on pakollinen täällä...minulla ei ole lähellä edes autollisia ystäviä!!!

AP

Mä ruokin tarvittaessa nelihenkisen perheeni ja koiran 200 eurolla kuukaudessa. Mitä ihmettä joka kuukausi oikein ostat? Hygieniatuotteekin saat halvalla vertaimella edes vähän hintoja. Älä täällä vongu ryhtyväsi rikoksien tielle. Mitä se asia meille merkitsee? Ryhdy rauhassa vaan, kun et osaa minkäänlaista budjettia kuluillesi laatia.

Vierailija
47/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole 570€ kuussa

"Perusosan määrä

Perusosa on kiinteä summa niistä menoista, jotka on tarkoitettu jokapäiväisen elämän välttämättömiin menoihin (esim. ruoka ja vaatteet). Jokaiselle perheenjäsenelle huomioidaan laskelmassa menoeränä oma perusosansa.

Ai, sää saat jotain luksus rahoja työtömyys rahan lisäksi ja viittiit ruikuttaa.

Itse saan vain tuon 570€ ja loput pitää maksaa itse sähkölaskukin on talella välillä yli 1000€ vaikka on tosi edulline sähkö vielä toistaiseksi.

Myötä häpeää tuollaisesta ruikuttamisesta!

Yksinhuoltajan perusosa on 607,59 euroa, jonka lisäksi kullekin lapselle on oma perusosa. Kukaan ei saa toimeentulotuesta 570 euron perusosaa. Kaikille myönnetään perusosa täsmälleen samoihin menoihin, eikä se ole kenelläkään "luksusrahaa".

Perusosalla katetaan:

ravintomenot

vaatemenot

vähäiset terveydenhuoltomenot (esim. itsehoitolääkkeet)

henkilökohtaisesta ja kodin puhtaudesta aiheutuvat menot

paikallisliikenteen käyttö

sanomalehden tilaus

puhelimen ja tietoliikenteen käyttö

harrastus- ja virkistystoiminta

muut vastaavat henkilön ja perheen jokapäiväiseen toimeentuloon kuuluvat menot.

Näitä menoja ei siis huomioida erikseen perustoimeentulotuessa, vaan ne sisältyvät perusosaan yhtenä kokonaisuutena." (lähde: https://www.kela.fi/toimeentulotuki-mihin-menoihin)

Vierailija
48/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko BMW 530e muka perusoikeus? Mielestäni enintään 300-sarjaan on tyydyttävä perusoikeutena.

Vierailija
49/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole 570€ kuussa

"Perusosan määrä

Miten ihmeessä saat kulumaan ruokaan ja vaatteisiin 532,97 euroa kuukaudessa, tekemättä mitään sen rahan eteen, ja vielä jaksat valittaa, ettei rahat riitä? Tuolla rahalla ruokkii helposti yhden aikuisen ja yhden urheilevan teinipojan kuukauden ajan, kun katsoo vähän, mitä ruokakaupasta hankkii. Lapsen vaatteiden kanssa saattaisi joinakin kuukausina tehdä tiukkaa, koska en käytä kirppareita. Mutta tätähän ongelmaa sinulla ei ole. Ihan normaali keskituloinen työssäkäyvä olen, ja rahaa kyllä olisi laitettavaksi ruokaan enemmänkin. Mutta miksi tuhlata, jos satanen (sinulla jopa reilu 130,- yhdelle) viikossa riittää kyllä ruokakauppaan.

Ja noiden lisäksi pn lukematon määrä muitakin kuluja jotka eivät välttämättä joka kk tule, mutta silloin kun osuvat kohdalle niin se raha pitäisi olla valmiina.

Ap

Miten niin lukematon määrä muitakin!! kuluja? Karsi menojasi ja tuosta summasta saat säästöönkin.

Vierailija
50/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne täällä uhkailut varastamisesta, eivät auta raha tilannettasi. Laita auto seisontaan, jos et tarvi sitä. Varaa aika sossuun ja hae täydentävää toimeentulotukea. Se voi auttaa.

Miten minä sitten pääsen ruokakauppaan tai vaikka lääkäriin?

Tai työhaastatteluihin?!!!

Ap

miksi sinun pitäisi päästä ruokakauppaan ja lääkäriin (työhaastatteluun tuskin olet menemässä) minun rahoillani?

t: veronmaksaja

Tää "veronmaksaja" tuntuu olevan itsekkyyden ilmentymän lisäksi vielä harvinaisen simppeli...ai että tukien varassa elävien pitäisi olla syömättä ja saamatta tarvittavia terveyspalveluita?

Itse en ole tukia hakenut enkä saanut, mutta ihan oikeasti mikä vit...n hyvinvointivaltio Suomi esittää olevansa jos heikommassa osassa olevista oman maan kannsalaisista eli lähimmäisistä ei huolehdita?? Ei kai kukaan huvikseen pienten tukien varassa koko ajan systeemin alistamana tukiviidakossa elä? Ainakaan itse en tunne ainuttakaan joka huvikseen tai laiskuuttaan olisi tekemättä työtä.

Vierailija
51/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jää 530 vaan alle 500. Peruspäivärahalla, asumistukea 204 euroa ja tt-tukea 128 euroa. Vuokran jälkeen jää noin 460-470 euroa. Pitäs tarkastuttaa jollakin ne laskelmat. Uutisissa puhuivat korotuksista mutta ei niitä näytä kaikille tulevan. 

Oletko ollut työttömänä yli vuoden. Silloin työttömyysturvasi lasketaan toimeentulotukilaskelmassa  kertoimella 21,5, koska vuoden aikana on maksettu 13 kertaa työttömyysturva. Silloin tuota 530 euroa ei enää jää.

Vierailija
52/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää palkasta ton verran käteen kuussa pakollisten menojen jälkeen. Sulla sentään kaikki aika itsellesi. Ei mee tasan..

Luovuta työpaikkasi jollekin toiselle, niin työnantajasikin on kiitollinen. Kommenttisi oli typerä, koska toimeentulotuella elävän raha ei riitä niihin sun pakollisiin menoihin, koska se ei riitä nykyään edes  välttämättömiin menoihin. Kyllä toimeentulotuella elossa pysyy, mutta aina palkka toimeentulotuen voittaa, koska umpisurkeankin palkan lisäksi voi saada toimeentulotukea "hieman enemmän" kuin työttömät. Lisäksi, toimeentulotukea saavan vapaa-ajalla vietetä samanlaista vapaa-aikaa kuin palkalla, koska kaikki harrastaminen maksaa.

Vierailija
53/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei ole kallistunut 70%

Ei 70% mutta paljon on noussut!

Vierailija
54/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän lopettaminen on myös vaihtoehto. Siihen hallituksen politiikka/päätökset monet tälläkin hallituskaudella ihmisiä ajaa. Ei pidä pähkäillä miksi joku ihminen teki mitä teki vaan pitää pohtia mitä hallitus teki joka ajoi ihmisen tuohon. 

Väittääkö joku että, tuollainen kituuttaminen päivästä jopa vuodesta toiseen on elämisen arvoista elämää jos ratkaisuna on myös pois pääsy tästä elämästä?

Vierailija
55/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne täällä uhkailut varastamisesta, eivät auta raha tilannettasi. Laita auto seisontaan, jos et tarvi sitä. Varaa aika sossuun ja hae täydentävää toimeentulotukea. Se voi auttaa.

Miten minä sitten pääsen ruokakauppaan tai vaikka lääkäriin?

Tai työhaastatteluihin?!!!

Ap

miksi sinun pitäisi päästä ruokakauppaan ja lääkäriin (työhaastatteluun tuskin olet menemässä) minun rahoillani?

t: veronmaksaja

Tää "veronmaksaja" tuntuu olevan itsekkyyden ilmentymän lisäksi vielä harvinaisen simppeli...ai että tukien varassa elävien pitäisi olla syömättä ja saamatta tarvittavia terveyspalveluita?

Itse en ole tukia hakenut enkä saanut, mutta ihan oikeasti mikä vit...n hyvinvointivaltio Suomi esittää olevansa jos heikommassa osassa olevista oman maan kannsalaisista eli lähimmäisistä ei huolehdita?? Ei kai kukaan huvikseen pienten tukien varassa koko ajan systeemin alistamana tukiviidakossa elä? Ainakaan itse en tunne ainuttakaan joka huvikseen tai laiskuuttaan olisi tekemättä työtä.

Koska Suomesta ja suomalaisista on tullut näin kylmiä oman maan kansalaisia kohtaan?

Moraalisäteilyn ja hyvesignaloinnin nimissä ollaan kuitenkin valmiit tukemaan kyseenalaistamatta koko muuta maailmaa kymmenillä tai sadoilla miljardeilla euroilla.

Suomesta on tullut hirvittävä yhteiskunta heikoimpiaan kohtaan!!!

Hävetkää kaikki myötätunnottomat ihmisen irvikuvat, jokin päivä tekin olette avun tarvitsijana.

Vierailija
56/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut työttömänä yli vuoden. Silloin työttömyysturvasi lasketaan toimeentulotukilaskelmassa  kertoimella 21,5, koska vuoden aikana on maksettu 13 kertaa työttömyysturva. Silloin tuota 530 euroa ei enää jää.

Okei siis pitkittyneestä työttömyydestä rangaistaan tuolla tavalla. Tässähän kannattaisi jäädä pelkälle tt-tuelle. On tää hullu systeemi.

Vierailija
57/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No elossahan sinäkin olet ja nettiliittymäkin näkyy olevan?

Nettiliittymäkö on joku luxuksen merkki sinulle vuonna 2022? :DD

Ei se mikään ihmisoikeuskaan ole.

Vierailija
58/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei ole kallistunut 70%

Ei 70% mutta paljon on noussut!

Eikö aiemmin kahvipaketin saanut tarjouksesta noin kolmen euron hintaan? Ostin pari päivää sitten tarjouksesta kahvia ja paketin hinta oli 4,50 euroa. Olen vähentänyt kahvin juontia 25 %:lla (sitä ennen 50 %:lla jätin iltapäiväkahvin pois), mutta aamukahvista en ole vielä valmis täysin luopumaan.

Vierailija
59/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole 570€ kuussa

"Perusosan määrä

Ap

Noh, sano sitten kun varastelu voi alkaa, niin tulen anastamaan sen autosi. Eihän tässä muutakaan voi ja minulla vähäosaisellammalla ei ole ollut koskaan omaa menopeliä niin otan sen nyt, kun ei tässä muutakaan voi. Voro valmiina heti kun siirrytään uhkailusta tositoimiin. Tosin sinähän et mitään tositoimia tietenkään tee kuten et yhtään mitään muutakaan.

Vierailija
60/152 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan pikakahvia ja teen sen yhden kupillisen

Älkää keittäkö pannullista

Vähempi on ookoo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme