Söisitkö, jos saisit joululahjaksi joulukakun?
Tarkoitan niitä kuivakakkuja, joissa jorain joulumausteita tai kuivattuja hedelmiä tms. Arvostaisitko lahjaa? Söisitkö sen vai päätyisikö roskiin? Mikä kakku olisi eniten mieluinen?
Kommentit (44)
En söisi. En halua muitakaan itse tehtyjä "herkkuja". Enkä kyllä kaupasta ostettujakaan. Saan omiin tarpeisiin tehtyä leivonnaiset, kuten itse haluan niiden olevan valmistettuja.
Söisin. Tykkään taatelikakusta enemmän kuin niistä joissa on sekalaisia kuivattuja hedelmiä. Mutta söisin kyllä molemmat.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Söisin ja olen syönytkin. Sain kerran työkaveriltani jouluksi hänen leipoman maustekakun. Oli todella hyvää.
Viimevuoden hedelmäkakku peltipurkissa. Ei pysyisi sisällä.
Tottakai söisin ja olen usein saanutkin kakun.
Söisin, mutta en välttämättä tykkäisi kakusta. :D En ole maustekakkujen ystävä, mutta en kuitenkaan haaskaisi ruokaa. Joku erikoisempi kakku lahjaksi olisi kiva, mutta ei mausteinen.
Vierailija kirjoitti:
Söisin, mutta en välttämättä tykkäisi kakusta. :D En ole maustekakkujen ystävä, mutta en kuitenkaan haaskaisi ruokaa. Joku erikoisempi kakku lahjaksi olisi kiva, mutta ei mausteinen.
Monesti kun äitini on tehnyt joulun ajan viemislahjaksi muille maustekakun niin minulle on tehnyt suklaakuivakakun. :)
Lahjaksi joltain ilahtuisin varmaan jostakin hedelmäkakusta, koska sellaisia ei tule syötyä koskaan.
Haluaisin mieluummin sen kakun viikko ennen joulua, koska jouluna syön kuitenkin kaikkia muita herkkuja.
Jos olisin varma, että leipoja olisi kyllin tarkka gluteenittomuudesta.
Roskiinhan nuo on aina päätynyt. Samoin kuin kaikki piparit ja piparkakkutalot.
Tottakai söisin,olen pari kertaa kakun saanutkin.
Tykkäisin jos saisin ison taatelikakun. Kiitos. Viime jouluna sainkin. Itsekkin teen toisille jouluna kakkuja ja esim. Pikkuleipiä lahjaksi. Koristelen ja pakkaan nätisti. Paljon järkevämpi lahja kuin vaikka viinapullo tai joku muovikrääsä.
Arvoistaisin lahja.Joutuisin antamaan sen pois. Koska sokeri arvot koholla. Jos vähänkin syön makeaa saan migreenin.
En, en pidä kuivakakuista. Taatelikakku tosin menee joten kuten, mutta teen senkin mieluummin itse koska tykkään leipomisesta.
En halua mitään itse tehtyjä ruokalahjoja, varsinkaan mitään pikkuleipiä sellofaaniin käärittynä. Teen itse ne syömiset joista meillä tykätään.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin jos saisin ison taatelikakun. Kiitos. Viime jouluna sainkin. Itsekkin teen toisille jouluna kakkuja ja esim. Pikkuleipiä lahjaksi. Koristelen ja pakkaan nätisti. Paljon järkevämpi lahja kuin vaikka viinapullo tai joku muovikrääsä.
Ei millään pahalla, mutta moni varmasti vastaanottaisi lahjaksi mieluummin sen viinipullon kuin nätisti pakattuja pikkuleipiä...
Olen saanut engl hedelmäkakun, en syönyt koska olin jo itse leiponut itselle taatelikakun, joulutorttuja, pipareita ja joulupullaa. Se hedelmäkakku oli liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän keneltä saisin. Jos joltain pikkulapsiperheeltä, jossa on yhdessä leivottu lasten kanssa, en söisi. Tai taloudesta missä kissat ja koirat hyppii pöydillä, tai muuten on siisteyskäsitykset erilaiset kuin mulla.
No uunissa se kakku on joka tapauksessa paistettu ja bakteerit siten tapettu. Ylihygieenisyys sitä paitsi lisää allergioita.
Niin, eihän ole mitenkään mahdollista että tuhansien käyttämällä palstalla olisi enemmän kuin yksi ihminen, jota kiinnostaa joulu.