Mihin Aasian maahan muuttaisit?
Jos olisi tilanne, että saisit valita, mihin Aasian maahan muuttaisit, minkä valitsisit ja miksi? Minne ei ainakaan?
Myös kokemuksia Aasiassa asumisesta tai pidemmästä oleskelusta saa mieluusti jakaa samassa yhteydessä.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo japanin, ei taida olla ihan máááhanmüüttajaystävällisin maa se.
Thaimaa olis varmaan länkkärille paras, ei mulla kyllä sielläkään olis rahaa kovin kauan oleskella.
Eikös Thaimaassa nimenomaan pysty elämään huomattavasti pienemmällä budjetilla kuin Suomessa? Ruoka on halvempaa, asuminen on halvempaa jne.
Itse harkitsen osakesalkun realisointia ja työelämästä uloshyppäämistä 55-vuotiaana, jolloin pystyisin elämään reilut 10 vuotta Thaimaassa niillä rahoilla. Suomessa olisi sitten velaton kerrostalo-osake tukikohtana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa olis varmaan länkkärille paras, ei mulla kyllä sielläkään olis rahaa kovin kauan oleskella.
Eikös Thaimaassa nimenomaan pysty elämään huomattavasti pienemmällä budjetilla kuin Suomessa? Ruoka on halvempaa, asuminen on halvempaa jne.
Itse harkitsen osakesalkun realisointia ja työelämästä uloshyppäämistä 55-vuotiaana, jolloin pystyisin elämään reilut 10 vuotta Thaimaassa niillä rahoilla. Suomessa olisi sitten velaton kerrostalo-osake tukikohtana.
Mutta mistäpä saat rahaa thaimaassa se on toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei ole pankkeja tai pankkiautomaatteja?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Singaporeen. Siistiä, organisoitua, turvallista, näin ainakin kuvittelen.
Hirvittävä vankila, jossa pilkuntarkka neuroottinen järjestys sanktioineen. Koko Suomen väestön Porvoon kokoisella alueella. Ennemmin vaarallinen vapaus kuin turvallinen orjuus.
Pakko sanoa, ettei kyllä yksikään kauko-Aasian ylikansoittuneista saastekeskittymistä kiinnostaisi pätkääkään. Hyi olkoon. Vielä joku 1 euro/päivässä-elintaso siihen päälle. Mutta jos olisi aivan pakko valita, niin... Varmaan Dubai. Sieltä olisi edes jonkinlaiset mahdollisuudet saada asiallinen työpaikka asiallisella palkalla ja rahalla voisi sitten hankkia itselleen omaa rauhaa. Iso talo suljettuine muurineen, eikä kellään olisi asiaa tontilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole säästöjä ja nekin joilla on tuskin loppuikäänsä pärjäis
Japani ehdottomasti. Kaunis vuoristoinen maisema ja mielenkiintoista historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kysymys. Olen asunut ja reissannut paljon Aasiassa ja jokaisessa maassa on jotain hyvää mutta myös huonoja puolia. Olisin ennen vastannut että Hong Kong mutta kun poliittinen tilanne on mitä se on niin kaupungin vetovoima on kadonnut. Joten vastaan Malesia tai Taiwan.
Asuin hetken Soulissa ja pidin kaupugnista mutta tuo väite että Etelä-Korea tai Japani olisi jokin helppo kohde ulkomaalaiselle asua niin ei todellakaan pidä paikkansa. Arki ulkomaalaisena Koreassa tai Japanissa ei todellakaan ole helppoa. Vaikka osaisitte paikallista kieltä niin paikalliset ovat todella varautuneita. Tulisitte törmäämään haasteisiin arkielämässä jotka tuntuvat ihan absurdeilta. Väittäisin että helpoimmat maat Aasiassa ulkomaalaisille asua on todennäköisesti Araabiemiraatit, Turkki tai Filippiinit joissa on paljon expaatteja ja ihmiset puhuvat suhteellisen hyvin englantia.
Tämä oli mielenkiintoinen vastaus 👍 Haluaisitko tarkemmin avata noita absurdeja haasteita?
Oletko käynyt Filippiineillä ja millaisia kokemuksia sinulla on sieltä (paitsi että paljon expeteja)?
Filippiineille. Halpaa, ystävälliset ihmiset, kauniit naiset (palvovat länsimaalaisia miehiä), kristittyjä, puhuvat englantia ja ilmasto.
Turkki (Länsi-Turkki, esim. Istanbul ja Izmir) olisi ehdottomasti helpoin länsimaalaiselle, se olisi melkein kuin Kreikassa asuisi minareettibonuksen kera, mutta töitä sieltä on turha haikailla sellaisella palkalla, että pärjäisi...
Muuten Japaniin, mutta siellä tehdään liikaa töitä. Joskus katoin youtubesta videon noista Japanin työjutuista. Ihan kamalaa. En ihmettele itse murhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku keksii Japanissa sinun syyllistyvän johonkin rikokseen Japanin oikeusjärjestelmä tuomitsee sinut 99% syylliseksi vaikka oisitkin syytön. Miettikääs sitä.
Ja Japanissa ulkomaalaisen ei ole helppo elää. Et ole minkään arvoinen.
Mitä kautta tästä on muodostunut tuollainen käsitys, kuulostaa aika hurjalta?
Minä katsoin kotisohvalla teevee-aparaatista ohjelman , jossa haastateltiin ulkomaalaisia jaappanin vankiloissa. Ei ollut mitenkään reilua meininkiä, alkaen oikeudenköynnistä. Sitten tuomiot kaikille aina kovia. Itse vankilat ihan kamalia: pieniä, askeettisia koppeja, vankien istuttamista liikkumatta risti-istunnassa tai polvien päällä. Se voi pienistä jaappanialaisista, jotka on tehneet niin koko ikänsä olla helppoa. Isoille ja kömpelöille länkkäreille ihan kamalaa.
Onhan näitä. Singapori on helppo, Malesia tarjoaa vähän kaikkea, mutta myös Indonesia on mukava.
Aiotaan parin vuoden päästä kokeilla näitä kaikkia. Eiköhän seuraavissa yt-neuvotteluissa tule mono takapuolelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole säästöjä ja nekin joilla on tuskin loppuikäänsä pärjäis
Mulla pitäisi olla 55-vuotiaana osakkeissa 500 000 euroa. Eiköhän sillä pärjätä 10 vuotta tyylillä talvet Thaimaassa ja kesät Suomessa. Tämän jälkeen mennään sitten eläkkeellä samalla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Singapori on helppo, Malesia tarjoaa vähän kaikkea, mutta myös Indonesia on mukava.
Aiotaan parin vuoden päästä kokeilla näitä kaikkia. Eiköhän seuraavissa yt-neuvotteluissa tule mono takapuolelle
Millä tavalla Singapore on helppo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa vuokrata se Suomen asunto ulos niin saat sillä maksettua Suomen asunnon kulut ja jääkin. Voit pitää osakesalkkua jemmassa suurimmalta osin.
Vierailija kirjoitti:
Muuten Japaniin, mutta siellä tehdään liikaa töitä. Joskus katoin youtubesta videon noista Japanin työjutuista. Ihan kamalaa. En ihmettele itse murhia.
Ulkomaalaisena sua ei otettaisi mihinkään töihin, joten ei huolta.
Etelä-Korea olisi ehkä ainoa vaihtoehto, koska olen oppinut kieltä ja katsonut niin paljon paikallisia TV-ohjelmia, ettei kulttuuri tunnu 100% vieraalta. En kyllä mitenkään silti kuvittele sopeutuvani sinne tai viihtyväni siellä. Mutta olisi kai ihan mielenkiintoista muutama kuukausi viettää Seoulissa.